Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Malin wiper - 23 januari 2017 14:30

  

A-G och jag har haft ett härligt gympass på Gym Plus. Här ser ni en träningsmaskin som jag inte klarar av på grund av nacken. Till och med utan tyngder är den jobbig men denna kvinnan som vi brukar prata med har tränat i många fler år än oss. I dag gick jag även lite på crosstrainern men tog inte i lika mycket och länge som förut. Jag fick sluta med den för ett halvår sedan men då förstod jag inte att man måste gå långsamt fram. Gymägaren Mikael var där och tränade och jag tog bilder man han körde så hårt så jag hann inte få några tydliga bilder tyvärr

 

  

Sen gick vi över till Ritz och pratade och myste en stund. Vi sitter för det mesta vid barbordet för då kan man kolla ut mot torget och se vad som händer. Ingen idé att fota det vi åt för det är samma som alltid, jag en sockerfri hallongrotta och A-G en vanlig kaka                       


 

Gul skapelse med ros och krona. Klicka här för att se hur man gör en Carusel cake        


  

Vi gick in en sväng till Selma Kläder.Ulrika hade sån häftig glittrig top under den snygga jeansjackan. Det står "You are" på tröjan    


  

Sen drog hon med handen över texten och detta kom fram "Beautiful" så det blir "You are beautiful" så fiffigt 

 

Min man har varit nere på museiföreningen ett tag för han måste arbeta bort lite innan han åker upp till sin mammas begravning. Jag kan tyvärr inte åka så långt på grund av min ländrygg. Först måste man åka 36 mil och sen buss till arlanda, därefter flyg och sen buss från Luleå till känns ju inget vidare att inte kunna följa med och stödja min man. Fast han har ju sina bröder och svägerskan mfl där. När han kommer hem så har vi bara några veckor på oss med flytten. Jag kommer att packa lite porslin och annat i köket medans han är borta. 

 


Ett roligt nostalgiklipp från Nöjesmassakern "Rattmuffen". Tyvärr gick Åke Cato ur tiden 9/11 2016. Han och Sven Melander var ju ett radarpar.  Detta klipp håller måttet fortfarande.  

 



 #Gym #Ritz #Selma #Glittrig #Rattmuffen

Av Malin wiper - 23 januari 2017 08:15

  

I dag skall A-G och jag till Gym Plus igen så det är inte latmasken som gäller. Tänk om man hade kunnat sjunka ner i en sån läderlappsfotölj som på bilden, fast jag hade nog aldrig kommit upp ur den igen utan lyftkran..   Såg den på Erikshjälpens nostalgihörna i Jönköping för ett tag sen. Nu har vi blivit av med dom möbler och saker som vi inte skall ta med oss till nya lägenheten. Dom flesta står kvar tills vi har packat ner det som finns i möblerna såsom byråer mm. Detta kommer att bli den lättaste flytten och sen köper vi lite nytt eftersom, först en ny säng och sen vardagsrumsbord. Det lilla soffbordet skall vi ha kvar för det är tidlöst och det passar till dom andra möblerna.

 

 

 1960's Batman theme      

 

  

I går fick vi hembakta tekakor av vår Mrs E som inte bor långt ifrån oss.   Jag kan ju inte äta bröd just nu under viktminskningen men vi har fryst in några som jag skall äta senare. 

 

  

Min man däremot avnjöt en tekaka i går och han tyckte dom var supergoda. Som pålägg hade han en tunn fin skinkskiva, tomat och avokadoskivor.       

 

I går tog min man ner allt som fanns på vinden så nu står det i vardagsrummet där rumsbordet hade sin plats. Jag har rensat ännu mer och slängt gamla papper och nästan alla dagböcker. Jag har till och med tagit ut bilder från ett album för det tar sån plats i packningen. Dom allra äldsta albumen skall få vara som dom är för dom är lite mindre i formatet. Man kan ju lämna in och få bilderna i en liten bok istället med text och lite utsirat. Vi har även fått jättefina flyttkartonger från "C" och det var jättebra för jag tror vi klarar oss med dom och resten av plastlådorna

 

Nu hoppas jag ni får en härlig start på nya veckan. Kram från Malin

 

                         

 

 

 #Läderlappsfotölj #Tekakor #Rensat

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards