Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2015

Autografer i en salig blandning................

Av Malin wiper - 26 augusti 2015 15:15

     


Jag hittade denna bild från 1990-talet då min man och jag var till Stockholm och såg komedin "Skvaller" på Maximteatern. Här får jag Brasse Brännströms Autograf och bredvid honom står hans tjej Git Erixon som spelade polis i komedin. Bakom honom tittade nyss bortgångne Lars Amble fram som också skrev sin autograf till mig. Klicka här för att läsa vad som stod i samband med hans bortgång

 

   

Det var denna autograf Brasse skrev utanför Maximteatern 1991. Som ni ser så skrev han även min mans namn

 

   

Jag hittade ytterligare en autograf från Brasse Brännström som jag tog på Park Avenue Hotell Göteborg på 1980-talet                                   

  

 

Då var även Magnus Härenstam med och dom stod båda i hotellfoajen när jag var in dit för att titta efter dom. Kolla in vad han skrivit upptill...  från "fästmannen". Dom var supertrevliga och otroligt vänliga och hade ingen brådska alls.                     

             


Här gör Magnus & Brasse parodi på gamla artister som reste runt i Folkparkerna förr. Dom gör det jättebra och roligt...   



Klicka här för att se inlägget jag skrev ang Brasse Brännströms bortgång. Klicka här för att se vad jag skrev om Lars Amble ang hans bortgång nyligen. Klicka här för att se hur mycket man fick ge för en autograf av the Beatles på en auktion.  

 

   

Här ser ni Lars Ambles autograf från 1991

 

   

Här ser man mig och Lars Amble, även Git som skriver sin autograf. Det som slår mig är hur fult 1990-talsmodet var...  när jag ser mig själv 


  

Ett av mina autografblock. Har ingen aning om vart det finns eftersom vi flyttat så månger och allt har inte gåtts igenom men jag har funnit ett antal autografer som jag skall sätta in i nya album. Nu skall vi ta ner några lådor till från vinden för att rensa men man drar sig för detta eftersom vi har så många trappor upp dit. Klicka här för att se en skådespelare bli sminkad inför en teaterroll

 

   

Detta är Mathias Henriksons autograf från 1991. Han var också med i Skvaller på Maximteatern. Han var också en cool man. Han dog i en hjärtinfarkt 2005 i en ålder av 65 år. Han var engagerad vid Dramaten 1964-1997 och 1999-2000. Han var även engagerad på Maximteatern under 1990-talet    

 

När jag sitter och summerar så finns det inte många kvar i ensemblen från Skvaller. Det var fler kända med också men dom har jag skrivit om förut. Det kommer fler autografer så småningom, även från andra länder  

 

 

 

#Maxim #Autograf #Brasse #Magnus #Lars #Mattias #Autografblock

 
 
Ingen bild

Annelie

26 augusti 2015 19:11

Häftigt att ha dessa autografer, det är faktiskt något jag aldrig bett om. Konstigt nog, för jag samlade på allt möjligt i min ungdom, hihi.

Sköt om dig vännen..// Kramen Annelie

Malin wiper

27 augusti 2015 07:22

Det är som att samla på vadsomhelst. Numera är det inte bara yngre som samlar autografer. Det ser man efter konserter och evenemang. Jag samlade på tändare under en period men jag kan inte fortsätta på grund av platsbrist och pengabrist ;)

Sköt om dig själv vännen
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards