Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2015

Mandy´s Diner i Skene och lite annat....

Av Malin wiper - 16 augusti 2015 12:45

  

I går åkte jag längre än jag gjort på länge eftersom jag ville hälsa på mamma 13 mil bort. Jag visste inte hur det skulle gå eftersom jag endast har tagit mig 4 mil dom sista 4 månaderna. Jag bestämde mig för att ta Iprem och alvedon som jag varit utan ett tag nu, men för säkerhets skull. Jag hade ispåse på midjan innan vi åkte och vi hade med oss kylväska där jag kunde använda mig av kylelementen också. Det gick rätt bra fram till Ulricehamn men där var jag tvungen att gå ut och gå nån km för att det skulle släppa. Sen tog vi oss till en parkeringsficka där jag kunde sträcka på mig. Efter det så stannade vi ett bra tag i Borås där det finns mycket fint att titta på. Det kommer att ta ett tag att skriva om vad vi upplevt, men jag tar en sak i taget 

 

   

Vi kom dit till lunchen så vi hjälpte till med matning och sen tog vi med mamma ut. Här sitter vi utanför hennes boende och hon piggnade till så mycket så hon både log och skrattade så hennes bruna ögon glittrade, vad lycklig man blir då.  Vi behövde inte köpa nåt kaffebröd för jag tog med mig nybakade hallongrottor där jag använt Skrivmosters recept som alltid blir lyckat

 

   

Här sitter min man med sin svärmor. Det känns så bra att vi kunde ta oss dit.

  

 

   

  Det blev lite tråkigt att bara sitta utanför hennes boende så vi promenerade ner med mamma till en jättefin grillbar där dom har amerikanska hamburgare och allt stilmässigt går i 1950-talet. Stället heter Mandy´s Diner. Det strömmade rockmusik från den tiden ur högtalarna så det svängde verkligen. Jag kunde inte fota hela stället just då för det var så mycket folk där. Nästa gång skall jag fota lite mer och dom som arbetade där var väldigt vänliga och tillmötesgående. Man kunde inte undgå  att det är ett populärt ställe. Klicka här för att se deras härliga meny

 

 

Klicka här för att komma in på Mandy´s Diner. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

   

Vi köpte lite glass, chokladkulan fick mamma för jag vet att hon gillar just chokladglass. Vi tog varsin kula men min man drog till med två...  Vi satt där och myste en stund och mamma sken upp så man fick lite kontakt med henne. Glassen var av hög kvalitet så vi njöt för fulla muggar (gammalt uttryck)...  

 

   

Inte nog med det utan man fick se lite såna här bilar susa förbi. 

 

 Gene Vincent med Be Bop A Lula. Gene Vincent föddes 1935 i Norfolk i Virginia. Han dog redan 1971 i en ålder av endast 36 år gammal och då bodden han i Los Angeles i Kalifornien, dödsorsaken var brustet magsår.Han var en amerikansk rockmusiker inom rockabilly. Gene Vincent invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 1998. 1960 överlevde han en allvarlig bilolycka i Chippenham i Wiltshire i England som dödade hans vän och rock´roll-kollega Eddie Cochran.       

 

   

Denna AC Cobra stod och tjusade på parkeringen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Mamma #Mandys #Glass #Cobra #Gene

 

 
 
Ingen bild

Skrivmoster

16 augusti 2015 13:49

Så roligt att du nu fick åka till din mamma och att det gick rätt hyfsat för dig att resa. Det är trevligt att ni kunde ta henne med ut och så fick hon lite omväxling att titta på.

Hoppas att det känns bra idag med och att ni får en fortsatt trevlig helg! Kram

Malin wiper

17 augusti 2015 08:50

Det känns så lättande att vi kom iväg än om jag är sämre i ryggen igen men det skall nog ordna sig med lite promenader och inget bilåkande på några dagar.Det är ju i alla fall inte så illa som förut.

Det är så härligt att ha fått krama om sin mamma lite.

Ha en skön början på veckan
varm kram
Malin

 
Ingen bild

Annelie

18 augusti 2015 08:32

Vad glad jag blir för din skull gumman, att du ORKADE åka till mamma. <3

Dessa hamburgerställena dyker upp mer och mer och de brukar vara välbesökta.

Ha det bäst nu vännen och sköt om dig...// Varma, soliga & blåsiga hälsningar Annelie

Malin wiper

18 augusti 2015 08:49

Det betydde väldigt mycket att jag klarade av att åka än om jag är sämre nu men då kan jag ju promenera så jag skall inte klaga. Tack för att du är så snäll och go min vän.

1950-talet verkar inte dö ut, det kommer nya generationer som upptäcker både musiken och annat

Ha så bra du kan själv och sköt om dig

Varma kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards