Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Ritz Konditori fredagens 5-årsjubileum och en insamling...

Av Malin wiper - 29 april 2015 17:30

  

Vi var till Ritz Konditori och fikade i tisdags och då hade dom även satt upp en lapp på vad som händer fredag 1 maj 09-13. Flera butiker håller öppet och kommer att skänka hela eller delar av sin dagskassa till Cancerfonden. Sen blir det aktiviteter på Vaggeryds torg såsom: tipspromenad, fiskdamm för barn, ansiktsmålning, Konstlotteri och rabatthäfte "Vår lilla stad". Dessutom sjunger Skillingaryds manskör in våren 12.00 

 

   

Hoppas det kommer mycket folk på detta evenemang och att inte förglömma, ta en fika på Ritz för hela kassan för dagen går till Cancerfonden. 


  

Vi  passade då på att lägga en slant i deras låda gällande Cancerfonden och (Carinas minnesfond) Vilket bra initiativ av Åsa att ordna detta behjärtansvärda (gammalt ord). Klicka här för att se hur man kan sms:a in sin gåva, där ser ni mitt förra inlägg ang detta evenemang 


  

Min man och jag köpte varsin lott i konstlotteriet. Det är Åsas bror Mattias Bokinge som lottar ut en av sina tavlor. Det är också till förmån för Cancerfonden. Vill man vara med i lotteriet så finns lotterna hos Ritz Konditori



#Ritz #Cancerfonden #Carina #Åsa #Mattias

 
 
Hebbe

Hebbe

29 april 2015 19:01

Ja det behövs alltid stöd för att bekämpa cancern..
Jag har snart träffat alla mina vänner,samt hunnit skaffa några nya,,efter ett par blåsiga dagar så har värmen slagit till ordentligt nu.Mår som en prins..Haé Kram.








































http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

30 april 2015 14:15

Det behövs det verkligen. Förstår att du har det härligt på Cypern, måste kännas som ett andra hem när du har lärt känna så många genom åren

Ha en toppenhelg
kram

 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

29 april 2015 20:49

Vilket härligt inlägg! Jag blir så glad över att läsa om detta engagemang som finns. Då känner jag att det finns hopp för medmänskligheten. :)

Kram!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Malin wiper

30 april 2015 14:13

Ja du man blir varm om hjärtat av såna initiativ. Det känns verkligen som det finns hopp

Ha en skön Valborg
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

30 april 2015 09:19

Vilket bra evenemang! Här i Jönköping är det Lägereld med olika tal och evenemang på Västra Torget 1 maj. Allt för att ta tillbaka vår stad från de mörkerkrafter som letat sig in här just 1 maj de senaste åren. Mycket bra initiativ det också, tycker jag.

En riktigt skön Valborg och helg önskar jag dig!

Stor kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

30 april 2015 14:14

Vad mycket bra dom har i Jönköping också men vi kommer ingenstans just nu utan håller oss här.

Håller med om vad du skriver

Ha en skön valborg och helg själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards