Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Malmborgs Lilla, sjalknytning och lite naturbilder....

Av Malin wiper - 14 mars 2015 08:00

  

I går åkte vi ut en sväng och såg första häftiga bilen för våren komma emot oss, såg inte vad det var för märke. Vi hade bara tänkt åka omkring i närområdet men hamnade till slut i Jönköping dit vi inte varit på länge nu och då passade vi på att göra lite ärenden. 

 

Klicka här för att se ett annat klipp med Fordbilar från the 50s 

 

      

Innan vi åkte så klagade jag för min man att jag inte kunde knyta min nya sjal som jag köpt hos Selma på nåt snyggt sätt. Då sa han: låt mig ta hand om detta och vips har han knutit halsduken så snyggt så den ser flätad ut...  . Mitt förband syns väl men det bryr jag mig inte om än om folk kollar.....  . Ärret är så läkt och fint men det är som en svullen bulle ovanför men den har blivit lite mindre, antar att det tar tid innan all svullnad går ner så jag kommer att ha sånt här stort förband ett tag till. Dom har skurit upp mig mitt fram och det har jag inte sett att dom gjort på nån förut så jag antar att det är nån ny metod för att komma åt bättre. 

 

 

Klicka här för att se en enkel vikning av sjal 

 

   

Sen tog vi en fika på Malmborgs Lilla, det var ett tag sen vi var dit nu så det kändes så härligt. Min man tog en smörgås och jag tog tre njutbara mörka chokladtryfflar

 

   

Sen åkte vi ner till Västra stranden för att fota lite och njuta av utsikten 

     

Vi var även in på en second hand men det inlägget kommer senare i dag för det tar lite tid med att få ordning på bilderna.   

  

Förra fredagen njöt jag av denna dans med Nanne Grönvall och Tobias Wallin, det var elegant och njutbart. Fast jag är rätt less på just Let´s dance, för det har hållit på lite för många säsonger så det behövs nåt nytt. När jag blir uttråkad så zappar jag vilt från kanal till kanal innan jag ger upp och kollar på film istället. En gång var det 4 långa reklampausar under bara en timmesprogram och då har det gått för långt. Jag hinner nästan glömma vad jag kollade på... 


 

 

#Malmborgs #Änderna #Västra #Selma #Halsduk #Bilen #Dance #Nanne #Tobias 

 
 
Åke

Åke

14 mars 2015 11:06

1957 är de finaste bilarna tillverkade :) Jag bara tycker så :) Året jsg är född tillverkades inte lika vackra... (59) Chevy nomaden tar priset i din film! Men en 57 cupe eller varför cabben skulle kunna få pryda min tomt :)

http://www.nacka144.se

Malin wiper

14 mars 2015 18:58

Håller med dig. Den skulle få pryda min tomt också om jag hade nån fortfarande ;)

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards