Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Malin wiper - 14 mars 2015 13:30

   

                                                                                                                                        Dress form lamp




  

Där förut Torpa Tyger låg ligger nu miss Elsas damkläder Second hand i Jönköping. I går var det andra gången vi var dit och dom har kvalitetskläder och annat snyggt där och jag tycker det är en bra prissättning på sakerna. Hon säljer begagnade märkeskläder som är nästan som nya. 

 

Klicka här för att komma in på miss Elsas facebook. Öppettiderna är tisdag & torsdag 10-18, måndag, onsdag, fredag 10-15, lördag 10-14.  


  

Här ser ni tjejen som driver butiken men jag glömde ju fråga vad hon heter. Hon är en glad och trevlig tjej så stämningen därinne är jättebra. Hon har valt ut så bra saker från kläder, smycken, skor mm. Klicka här för att se vad Jönköpings Posten skrev om henne och butiken när hon slog upp portarna 2013. Där finns en bättre bild på henne än jag tog


  

Man kan även få tillskuret skumplast på beställning


  

En överblicksbild av den fina luftiga lokalen 

 



  

Det finns massor av snygga skärp i alla dess former


  

Jätteläckra skor i mocca som såg helt nya ut 


  

Om jag hade varit lika smal som förut så hade jag köpt denna snygga moccajacka inför våren  


  

En annan sida av lokalen 


  

Annorlunda kraftfullt hängsmycke


  

Önskar att jag kollat vilken storlek det var på dessa skor för jag känner för lite färg i vår


 

Det finns även massor av väskor


  

Sandaler i storlek 37 och det var synd för jag har 39 

 

   

Skira blusar i rosa/aprikos 

 

   

Jag köpte själv denna koftjacka som ser lite skräddad ut och det passar mig som har små axlar. Den är tyvärr en storlek för liten så den får hänga på "väntning"...  Märket är Ivanhoe by sweden som är ett kvalitetsmärke.  

 

Ett av themesongerna till filmen Young Ivanhoe från 1995 

 

 

 

#Elsas #Second #Ivanhoe 

 

Av Malin wiper - 14 mars 2015 09:07

  

I dag mellan 14-17 har författaren Kim Andersson bokrelease på sin andra bok på Fenix Bibliotek. Det är en kreativ kille som på kort tid skrivit två böcker och gjort det på ett intressant och medryckande vis. Vi har mer hosta i dag och känner oss kymiga men vi skall ändå försöka ta oss dit för att både fota och köpa en bok som Kim får signera. Klicka här för att läsa om Kim Andersson som har varit med i tv några gånger och är även ute och föreläser. 

 

Den nya boken heter "ett annat liv, en annan tid" 

   

 

Hans förra bok heter "Ung man i sina bästa år" 

 

 

Bookshelves 

 

Lycka till med nya boken Kim...     

 

 

#Kim #Bokrelease #Fenix #Tid #Ung 

Av Malin wiper - 14 mars 2015 08:00

  

I går åkte vi ut en sväng och såg första häftiga bilen för våren komma emot oss, såg inte vad det var för märke. Vi hade bara tänkt åka omkring i närområdet men hamnade till slut i Jönköping dit vi inte varit på länge nu och då passade vi på att göra lite ärenden. 

 

Klicka här för att se ett annat klipp med Fordbilar från the 50s 

 

      

Innan vi åkte så klagade jag för min man att jag inte kunde knyta min nya sjal som jag köpt hos Selma på nåt snyggt sätt. Då sa han: låt mig ta hand om detta och vips har han knutit halsduken så snyggt så den ser flätad ut...  . Mitt förband syns väl men det bryr jag mig inte om än om folk kollar.....  . Ärret är så läkt och fint men det är som en svullen bulle ovanför men den har blivit lite mindre, antar att det tar tid innan all svullnad går ner så jag kommer att ha sånt här stort förband ett tag till. Dom har skurit upp mig mitt fram och det har jag inte sett att dom gjort på nån förut så jag antar att det är nån ny metod för att komma åt bättre. 

 

 

Klicka här för att se en enkel vikning av sjal 

 

   

Sen tog vi en fika på Malmborgs Lilla, det var ett tag sen vi var dit nu så det kändes så härligt. Min man tog en smörgås och jag tog tre njutbara mörka chokladtryfflar

 

   

Sen åkte vi ner till Västra stranden för att fota lite och njuta av utsikten 

     

Vi var även in på en second hand men det inlägget kommer senare i dag för det tar lite tid med att få ordning på bilderna.   

  

Förra fredagen njöt jag av denna dans med Nanne Grönvall och Tobias Wallin, det var elegant och njutbart. Fast jag är rätt less på just Let´s dance, för det har hållit på lite för många säsonger så det behövs nåt nytt. När jag blir uttråkad så zappar jag vilt från kanal till kanal innan jag ger upp och kollar på film istället. En gång var det 4 långa reklampausar under bara en timmesprogram och då har det gått för långt. Jag hinner nästan glömma vad jag kollade på... 


 

 

#Malmborgs #Änderna #Västra #Selma #Halsduk #Bilen #Dance #Nanne #Tobias 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards