Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Pappillopn Chevallier King Charles, tand och nacke....

Av Malin wiper - 14 januari 2015 08:45

 

Antlitz 


Jag har inte kunnat sitta vid datorn för jag råkade ut för två saker samtidigt. Först åt jag några nötter och det visade sig att en av dom var alldeles för hård och jag tuggade till mot min enda kvarvarande visdomstand och det knäckte till och jag fick jätteont. Jag tog alvedon men det hjälpte inte utan fick suga på isbitar. Just nu är det lite bättre så jag tror inte jag behöver gå till tandläkaren. Jag köpte en gelé på tub för tänderna som tar ner svullnad och det verkar hjälpa. Jag har gjort samma dumhet förut och tuggat på hårt men nu är det stopp. I måndags vaknade jag med en stor låsning i nacken och det gjorde så ont så jag fick sitta med ispåse på nacken och ta 2 alvedon. Jag har inte kunnat göra mycket och knappt vridit huvudet så att sitta vid datorn gick inte. Har även fått gå omkring med nackkrage i omgångar. Jag har fått ta hjälp av min man för att komma i och ur sängen. 

 

 

                           


 


Jag trodde inte att jag skulle bli så pass bra så jag kunde träffa Barbro som är här just nu för att besöka sin dotter med familj men i går släppte rätt mycket så jag såg att vi kunde träffas. Min man fick fixa maten och jag fixade med dukning, kaffebröd hade vi redan bakat så det blev inte så mycket att göra.  

 

   

Barbro hade med sig sin dotters hund som är en Blandning mellan Pappillon cavalier King Charles spaniel. Hon heter Iris och är 2 år gammal. Hon var så härlig och söt så vi föll som furor. Hon kom upp i våra knän och la sig och då smalt man som smör i solsken. Det blev lite mer fart och liv när en hund är med och hon livade upp oss 

 

  


Eftersom vi köpte en ny passande gratängform så lagade vi till den Tacokryddade kycklinglasagnen igen som vi hade när våra andra vänner var till oss förra veckan. Nu blev det helt perfekt och Barbro ville ha receptet. Min man lagade till kycklingragun dan före så det var sen bara att värma och varva med ragun och lasagneplattor.

 

     

 

Här satt vi och njöt och pratade ett bra tag   

 

 

 

Min man skär på lasagen och serverar. Till denna en fetaostsallad. Klicka här för att få receptet på kycklinglasagnen 

 

  

Sen var det dags för kaffe och Iris satt i Barbros knä. Jag fick tyvärr inga bra bilder för jag var inte på hugget än om jag kände mig mycket bättre. Vi hade i alla fall jättetrevligt

 

  

Mr T och härliga Iris 

   

   

Sen blev det rödvin och jag tog mousserande bärdryck med is. Drack ändå ett glas vitt vin till maten och det gjorde att det blev lite bedövat i munnen.

 

  


Iris kollade in oss och undrade om inte hon skulle få nåt gott också. Jag visste bara en stund före att hon skulle komma med så vi hade inget som passade till en hund men hon fick några smakbitar av sånt man kan ge en hund 

 

  

Sen gick min man ut med hunden medans Barbro och jag promenerade ner till samhället. Hon skulle göra ett ärende och kolla in "Höghuset" i centrum 

 

  

Det blev mycket kramande med Iris som fick mycket uppmärksamhet 

 

Jag är så trött av detta med nacken och tanden för jag har fått sova dåligt flera nätter. Inlägget skrev jag i går kväll men nu i dag är det sämre i tanden igen så lugnar det inte ner sig så får jag beställa tid till tandläkaren, typiskt att detta skall komma nu när jag väntar på operationstid för sköldkörteln. Nacken är bättre tack och lov än om det inte släppt helt.  Hoppas ni har haft det bra och får en fin dag mina härliga läsare 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Nacke #Tand #Barbro #Iris #Kycklinglasagne  #Gratängform

 

 

 
 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

14 januari 2015 09:59

Det är ju typiskt att "allt" ska komma på samma gång! Låter bra att nacken känns på bättringsvägen. Tänderna är ett kapitel för sig. Dom är nog inte så hållbara som förr och tål inga hårda saker. Hoppas att det ordnar sig bra för dig.

Kul med gäster som har något som livar upp med sig ... som en hund t.ex Ha en bra dag och helst utan tandbesvär. Kramar!

Malin wiper

14 januari 2015 10:04

Ja du alltid är det nåt och det kommer väldigt olämpligt. Denna visdomstand sitter det en brygga på sen 17 år tillbaka. Jag miste en kindtand och då fick jag en brygga och offrade tre friska tänder för att bryggan skulle sitta på dom. Konstigt ändå att visdomstanden hållit så länge och hållit upp en brygga.

Tänderna blir ju som du säger lite svagare med åren. Vi hade jättekul i går men jag fick äta på ena sidan ;) och inte så mycket

Tack snälla du för omtanken, ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards