Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Nissan Micra och en antik Ford...

Av Malin wiper - 26 augusti 2014 13:30



  

Denna Nissan Micra 2-sitsbil har stått utanför vårt hus ett tag, den ser så läcker ut, och man vet knappt vad som är fram eller bak. Lite Ahlgrens bilar över den, fast elegantare. Det är en sån bil som säkert kommer att bli kult år 2060, och några andra som är nyproducerade men dom flesta andra bilar  ser för snarlika ut. 

 


Här ser ni den bakom vår "Lilla röda" som ser ut som en låda men ack vad bra och billig den varit för oss. Desstom är den hög, men dom flesta anser att det är den fulaste bil som finns och även jag innan jag satt mig i den. Inuti är den större än man tror och den har nu varit med på några flyttar och vi hade en gul sån förut. Vår är en Suzuki Wagon R+. Det sägs att den är för skraltig att åka långt med men vi har varit ända upp till övre norrland med den första (gula) bilen i fullt snöoväder 

 

 


Så här såg vår förra bil Suzuki Wagon R+ ut och jag gillade den gula färgen som inte det fanns så många av. När vi skulle köpa bil och min man ville att vi skulle provköra denna så sa jag Nej!!! tyckte den var så ful...  men när jag satt mig i den så kändes det som man åkte i en folkabuss, hög, bekväm och lätt att parkera. Detta är vår 5:e bil sen vi träffades för 23 år sedan. Vi hade ett tag en begagnad BMV till vår nya Adria husvagn men den höll på att förstöra vår ekonomin fullständigt så vi gjorde oss av med den i och med att vi köpte hus och sålde husvagnen


     

Min son har fotat denna bil som han såg på en gata och han sa att det är  en antik Ford 770A Standard M.78 LGul från 1937  

 

  


En låt med Billie Holiday från 1937 samma som Fordens årtal. Hon dog endast 44 år gammal 1959.      


  

Nu har vi fått upp Ugglan på väggen som min son målat då han gick på en kurs med Miss M för några år sedan. Vi fick ugglan och egentligen skulle vi hänga den vid vårt bröllopsfoto men vi såg att den inte passade in där så nu sitter den ovanför datorplatsen och syns över hela rummet. Min man skall ha filmklappan till att skriva ner sånt han skall komma ihåg. Han har tillverkat den själv och vi hade den i "Filmhallen" i förra lägenheten. 

 


                                                 

Mina inlägg tenderar att bli för långa men vad gör man när man aldrig lär sig...  Ändå heter det att man "Lär så länge man lever"....  När detta inlägg kommer in så sitter jag hos frissan igen, och denna gång för klippning. Ha en skön dag... 




         

 

I dag går mina tankar till en bloggläsare som jag nu haft kontakt med ett tag....   Vi har mejlat varandra rätt länge nu och det känns jättekul. 



#Suzuki #Ford #Micra #Billie #Uggla #Bloggläsare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards