Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Rudenstams Gårdsbutik!

Av Malin wiper - 14 mars 2014 09:00

  

Vi åkte tillbaka till Rudenstams Gårdsbutik i Huskvarna för ett tag sen för att köpa lite mer frukt och grönt. Då hade dom en representant där för ett te som heter "Barkös Te" som man fick provsmaka. Det fanns 3 sorter ekologiskt, frukost och senca japansk tetyp från Ceylon. Köpte man tre burkar så fick man ett gratiste. Jag föll för det ekologiska och min man för senca, eftersom det var extrapris också på dessa tesorter som jag kollat in förut så köpte vi alla tre och fick det fjärde gratis. 

 

Klicka här för att komma in på Barkö te:s hemsida. Det  är 100% te utan tillsatser 


  

  

Kakor i form av tepåsar. Klicka här för att se vart jag hittade bilden 


  

Det var även provsmakning på en ost som kom från Brostorp och heter "Hemost", den var jättegod och var nedsatt med 25% 

 

Klicka här för att komma in på Brostorps hemsida 


  

Till osten hade dom marmelader från Karintorps och dom passade ypperligt ovanpå osten              

 

Klicka här för att komma in på Karintorps hemsida.  


  

Vid kassadisken hade som såna här godsaker som innehöll tranbär och utanpå en mörk jättegod choklad. Vi köpte lite i en påse för det är sånt som inte ger sötsug. Dom var helt underbart goda 


Fick även fota den trevliga tjejen i kassan 

 

)


  

Vi fick allt i en kartong så det var bara att bära iväg. Dom har även ekologiska bananer och jättegoda tomater. Naturligtvis köpte vi äpplen som kommer från deras egen odling. Vi vill försöka äta så mycket ekologist  som det går och hos Rudenstams så är det bra priser också

 

 

Det har varit lite körigt nu i några dagar så i dag skall jag först iväg på en grej men sen blir det till att städa undan härhemma. Min man får sköta dammsugningen (när han kommer hem) så tar jag dammtorkning och undanplock. Det ser inget vidare ut hos oss nu, väldigt rörigt. Vi får se om jag hinner komma in nåt mer här i dag. Annars får ni ha en skön fredag kära fina besökare...  

  

 

 

 


Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se vad Miliseum i Skillingaryd föreläser om 15 mars 

  


Problem är inte stoppskyltar, de är vägvisare. ~ Robert H. Schuller 

  


#Rudenstams #Karintorps #Barkös #Hemost #Vaggerydstorget

 
 
Ingen bild

skrivmoster

14 mars 2014 09:05

Jag gillar verkligen Rudenstams för där finns så många fina och nyttiga varor! Synd att ni inte kom till oss när ni var så nära! Ni är alltid välkomna!! :)

Ha en härlig dag och helg! Kram!

Malin wiper

14 mars 2014 10:01

Det var ett tag sen vi var dit och jag har inte fått in det förrens nu. Jag mejlar dig

Ha en fin dag och helg
kramar

 
Hebbe

Hebbe

14 mars 2014 10:21

Hej du,,verkar vara en mysig affär med många fina varor,,
Jag är nyss hemkommen från Uppsala,for ner i går,för att vara med på en husvisning,tillsammans med sonens familj,,spännande,budgivning pågår..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

14 mars 2014 15:51

Det är verkligen en mysig gårdsbutik och även omgivningarna. Vad kul att du varit till Uppsala. Hoppas budgivningen går bra

Ha en skön helg
kram

 
Annelie

Annelie

14 mars 2014 12:33

Vad härligt det är när man hittar liksom "sitt" kall här i livet,, som typ en bra butik etc.
Bra att ni fick allt i en papplåda istället för kassar.

Vad tomatmarmeladen god..??
Lät väldigt intressant, jag som älskar tomat.. :o))

Ha nu en riktigt trevlig helg.. // Varm Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

14 mars 2014 15:52

Ja du att ha en sån butik måste ge glädje för dom har så fina produkter.

Tomatmarmeladen var fantastiskt god.Jag är också väldigt förtjust i tomater

Ha en härlig helg själv
kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

14 mars 2014 15:43

Jag dricker hellre té än kaffe. :)

Det finns så mycket gott att handla hos Rudenstams. En härlig utflykt är det också att åka dit, en vacker trakt.

Jag kikar in för att önska dig en skön helg!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

14 mars 2014 15:50

Te är jättegott men jag har blivit beroende av kaffe men jag dricker ändå te emellanåt. Det är verkligen vackert i trakten.

Ha en skön helg själv

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards