Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 april 2012

Av Malin wiper - 26 april 2012 17:00

I går var vi en sväng till syrran och svågern också. Dom gjorde så fint förra året utanför sin trädgårdsgrind, och nu är det dags igen och det är så fint.  Dom har snäckor i gruset runt krukorna och samma som här finns på andra sidan grinden. Sen har dom två uteplatser en på framsidan av huset och en på baksidan. Dom bor i ett slags radusliknande bostad. Jag tog lite bilder hos mamma men hon var inte i så bra form och rätt orolig. Hon hade svårt att sitta stilla vid kaffebordet och sa att hon måste hem till sina barn... man blir påverkad av att ha en förälder som försvinner mer och mer mentalt


Här ser man att svågern tränas deras hund Axa i Agility men två gånger i veckan så är dom på en agilitybana med många hinder att både hoppa och krypa igenom. Hon gillar att träna och lär sig snappt.  Axa varken hoppar eller skäller när man träffar henne utan kommer fram till oss för att hälsa när hon får kommando från min svåger. Klicka här för att läsa om Agility  



Här ser ni deras förra hund som hette Fia-Lotta hon var en korsning mellan Berner Senner och Golden Retriver. Hon var också en jättefin hund som vi tyckte mycket om 

 

Dom har köpt en sån fin lampa ovanför sitt nya matsalsbord. Ovanpå sitter det flera ljushållare för värmeljus.


Denna golvlampa är också nyinköpt.



Denna lite Chabby Chickliknande klocka hade dom också köpt nylingen. Klicka här för att läsa om Chabby chic


På baksidan av huset har dom förberett för vårens och sommarens skörd. Dom matar fåglar så man får se många sorter när man tittar ut.           



Här ser ni deras hund chäferhund Axa. Hon är lättlärd, personlig och kärleksfull hund.  Klicka här för att läsa om Schäferhundar



Här har hon lagt sig framför rumsbordet, hon är trött efter att ha varit på hunddagis några timmar och lekt av sig.



Efter en stund såg det ut så här....  Tyvärr fick vi ingen möjlighet träffa deras två katter Pip-Larsson och Nisse för dom var ute på äventyr....  


 

Här kommer Lou Reed med "Good Evening" och detsamma säger jag till er alla. Jag är så trött nu så jag kommer in på era bloggar i morgon.  Klicka här för att komma in på hans hemsida

  

Av Malin wiper - 26 april 2012 14:45

Jag har inte mått så bra på morgonen så jag är ute lite sent på bloggen. Sen kom vår mäklare som sålde vårt hus för hon skulle hjälpa oss att deklarera. Hon är underbar som person  och mycket proffessionell i sitt yrke. Vi hade det toppen hos mamma i går och var även över till syrran och svågern men det får jag skriva om i nästa inlägg. På bilden ser man Café Orion i Borås så nu skall jag fresta er igen....  Vi gick in dit och åt inann vi fortsatte till mamma i Skene. Det var en rätt lång kö till cafét när vi kom så vi fick stå utanför och vänta. Jag har då aldrig fått köa till ett Café förut och då kan ni förstå att det är populärt.

Klicka här för att komma in på Skandiamäklarnas hemsida i Jönköping. Jag kan med varm hand rekommendera dom. Vår mäklare heter Samija Hondo och finns på bild där. När hon nu var hit så gick det så lätt när hon deklarerade och vi hade en jättetrevlig stund med lite kaffe och dopp. 

 
Klicka här för att komma in på en nostalgisida

Klicka här för att komma in på Café Orion i Borås 


Dom flesta köpte med sig mat och bröd när vi var där så jag fick tillfälle att fota ena cafélokalen. Det är väl inte så märkvärdigt därinne men det man får sig till livs är jättegott


Här en liten del av den andra sidan av cafét.

   

   

Min man åt färsbiffar med potatissallad och en fetaostkräm. Han tyckte det var jättegott och fina råvaror.

Jag var inte så hungrig så jag tog en sån här smaskig räksmörgås på Danskt rågbröd. Hur fräscht

Här kommer lite frestelser men jag kunde inte fota så mycket för det var folk överallt. 

  

Dessa bullar är superstora

   

Här är min man på väg från Cafét och vi har köpt lite kaffebröd med oss till mamma och personalen där hon bor

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards