Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Ritz konditori och en salig blandning....

Av Malin wiper - 18 april 2012 18:30


Jag var in till samhället för att handla lite och nu börjar det blomma lite överallt i rabatter och planteringar. Det arbetas och fejas i varje hörn för att få det snyggt. I dag är det en lite tryckande värme så jag  svettas i ansiktet.  Nu vet jag varför min pappa hade pannband ibland på sommaren, han hade samma problem.  



När bänkarna nu placerats ut i vår lilla park så vet man att  våren är här.  Om man ändå vore trubadur för då skulle jag stå i mitten här och underhålla när andan faller på....  Jag får skicka ut min son när han kommer hit.


 


Jag var in till min frissa och beställde tid för att färga den grå utväxten på håret och då såg jag att dom placerat ut en "Myshörna" för sina kunder. Det var kreativt gjort av tjejerna och så snyggt. 


              


 

                 

   


Utanför Ritz Konditori var möblerna utsatta också.  


 



Kunde inte motstå att ta mig en fika när jag ändå var nere på samhället. Jag gillar dessa morotsbröd som dom har. Jag satt där och myste och filosoferade ett tag. En av dom gulliga tjejerna som jobbar där heter Malin precis som mig, fast jag kan vara farmor till henne... Jag lät döpa mig till Malin när jag var 15 år gammal och skulle konfirmera mig, mina föräldrar hade döpt mig till Margaretha men jag gillade inte namnet. Dom kallade mig för "Svarta Malin" i skolan för jag hade det mörkaste håret i skolan.  Då var jag nästan ensam om att heta Malin för det var ett riktigt gammalt namn som inte var på ropet då. När folk frågade vad jag hette och jag sa Malin så trodde dom jag skämtade så det var jobbigt att få folk att förstå att jag verkligen hette Malin. Dom äldsta som heter Malin numera är upp mot 50-årsåldern men ingen i min åldergrupp heter så men det kan finnas nån enstaka så jag får kolla upp om jag har nån medsyster med samma namn


   


 


En bil med snygg skir lackering som föll mig i smaken. Det ser lite mer tecknat ut


    


Notiser: 




Ibland önskar jag att jag inte gått med i facebook för nu har man ingen som helst anonymitet. Det är inte lätt att värja sig eftersom man har bloggvänner och andra man fått kontakt med via fb. Så det är både på gott och ont.  Det är ju lite lättsammare på fb än bloggen för man behöver inte skriva så mycket eller lägga in så många bilder. Fast jag gillar mer att blogga än om fb börjar likna en blogg mer och mer med nya tidslinjen.

 
 
skrivmoster

skrivmoster

18 april 2012 20:07

Han hade tur mr T som hann åka härifrån innan det hemska snövädret kom i morse. Eller kanske sent i går kväll. Man blir minst sagt avundsjuk när man ser dina bilder på allt som är fixat för vårens mysiga stunder. Här är det vinter så det förslår. Men vi lämnar det snart bakom oss och kommer till våren där nere. Skönt!

Hoppas ni får en skön kväll med mycket prat och berättande om allt som hänt under dagarna ni varit ifrån varandra.
Kram på er!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 april 2012 08:44

Vad skönt att han slapp snöovädret. Ja du här bröjar det spira och kännas vår i luften men vi har även haft både hagel, snöfall och regn men det försvann direkt.

Vi hade en toppenkväll och han har haft det så bra.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

19 april 2012 09:21

Hej Wiper. Oj här är det vårkänslor tydligen. Dessa härliga penséer otroligt att de kan finnas i så många mönster. Har själv satt mörklila i år.Det där med Facebook har jag struntat i sen jag hörde att de bilder man lägger ut där inte kan tas bort om man slutar där för de äger FB, Sen just att få vara anonym känns viktigt i dagens samhälle tycker jag åtminstone lite anonym.Kan bli alldeles för mycket med det också. Svårt hinna med bloggen i bland med.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 april 2012 14:00

Ja du det känns verkligen vår här. Mörklila är jättevackra. Jag är också irriterad på att man inte kan varken ta bort bilder eller sin facebook. Man har tydligen inget val längre. Som du säger så vill man vara lite anonym och få välja. Ja du just nu hinner jag inte med bloggen så bra och inte heller besöka andras bloggar lika ofta

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards