Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Ellen Nybergs väg!

Av Malin wiper - 16 april 2012 18:28


  Jag fortsatte sen på Ellen Nybergs promenad och njöt av allt vackert runt om mig. Det har varit sånt väder som man varken fryser eller svettas i så det passar mig som handen i handsken. Jag har varit ute och promenerat  två gånger i dag....  



Två orädda Kanadagäss


    



 


Wiper was here.... 


 



          


 


  Ser på håll folk som håller på att röja och snygga upp i naturen. Dom hade lagt allt så snyggt och välordnat på sidoran för att sen plockas upp.



Det var detta härliga gäng som så fint hade röjt i naturen och dom var dessutom jättetrevliga och roliga. Som ni ser så är det endast en tjej med. Då kom jag att tänka på när jag gick på NC-utbildning och var enda tjejen där och det var jätteroligt. Tack för att jag fick fota er och en stor eloge till ert suveräna röjningsarbete... Det märktes att ni kunde er sak.  



Detta är ett USB minne kamouflerat till motorsåg. Klicka här för att komma in på sidan där det den finns 

 



   


 

  

Här kommer en favorit i repris med Janne Scaffer "Norrland". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag har sett honom live på en musikklubb i Sundsvall när jag var ung.  


 
 
skrivmoster

skrivmoster

16 april 2012 21:57

Vilken härlig promenad du verkar haft idag. Här var det något blött för skorna men det var soligt och skönt i alla fall. Jag var ju på "tjej-junta" idag - min sista gång innan sommaren. Trevligt hade vi!

Ha sköna dar! Snart är mr T tillbaka!
God natt från mig som nu är trött! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2012 00:54

Ja du det var helt underbart. Har inte hunnit in till några bloggar i går så jag får bättra mig i dag. Kul med tjejträffen.

Ha det bra själv. Nu kommer han hem snart så jag får sova ;))

Sov gott
kram

 
Vicke

Vicke

17 april 2012 06:33

Härliga bilder, ha en fin dag nu

http://animationsskolan.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2012 11:28

Tack snälla du. Ha en fin dag själv
kram

 
Cattis

Cattis

17 april 2012 08:07

Du har så fin natur runt omkring dig med ån och alla fåglarna.
Svanarna är verkligen jättefina med sin gulsvarta näbb.
Exotiska på något sätt.

Här blir det inte så mycket med långa promenader än för Shiva får inte gå så långt än. Men jag har min skog nästan utanför dörren så idag ska jag ta en liten runda dit med honom.

Kramis vännen och hoppas du får en lika fin dag som igår.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

17 april 2012 11:27

Det är verkligen vackert här i Vaggeryd. När vi bodde i huset så hade vi både knöl och sångsvanar. I år har jag inte sett en enda knölsvan utan ett sångsvanpar med barn. Ja du man kan inte gå ut med dom från början utan får senare ta små promenader. Skönt att du har skogen så nära. Vad roligt det måste vara att ha skaffat hund. Ni två har ju vanan inne också

Ha en fin dag vännen. Jag är tröttare i dag
varm kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

17 april 2012 09:14

Hej Wiper . Det var många fina bilder du lagt ut man får lite "spring i benen" när det är sådär vårligt Promenader är så stärkande för kropp och själ.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 april 2012 11:25

Det är härligt med promenader och allrahelst i vacker natur. Jag skall försöka promenera varje dag nu.

Ha en fin dag
hälsning Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards