Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Elvis Presley!

Av Malin wiper - 8 januari 2012 13:15


 


  Här kommer dagens Tio i topp: Det är Elvis som låg etta på tio i topp 31/3 1962 med låten "Good luck charm". Låten spelades in av Elvis Presley och publicerades av Gladys Music på Elvis Presleys förlag. Den nådde nummer ett på billboard Hot 100- listan i den vecka som slutade 21/4 1962. Min ungdomsväninna Anki och jag lyssnade mycket på Elvis både då och nu. Nästan alla hans låtar är bra och har blivit hits


Klicka här för att komma in på Elvis hemsida


   


  Klicka här för att komma in på Tradera där man just nu kan lägga bud på vinylskivan som innehåller denna låt


 


Detta är en halvaukustisk Hagström Viking gitarr som presenterades första gången 1965. Den kom att bli Hagströms mest kända modell. Elvis Presley använde en i sin comebackshow "NBC TV special från 1968. Klicka här för att komma in på sidan 4 Sound för att läsa och se mer. Klicka här för att komma in på Hagströms hemsida.  Vi hade en Hagströms musikaffär i min födelsestad och där köpte alla musiker sina instrument och det var även kul att bara gå runt och kolla.


 


Klicka här för att komma in på en sida och se Hagströmsgitarrer och även kunna gå in på Hagströms museet. Klicka här för att läsa om Albin Hagström


  


Detta är typiska gamla Hagströms högtalare. Klicka här för att se vart jag hittade bilden
 





Welcome - Images and gifs for social networks
Graphics, comments and images for social networks!




 
 
Hebbe

Hebbe

8 januari 2012 19:54

Ja visst är Elvis kung än i dag,,jag fick en Elvisskiva en Ep,tror det var 1956,,vi hade bara en 78 varvs gramofon,så jag minns att min bror och jag görsöjte sätta in en broms så vi skulle kunna lyssna på den...det gick sisådär...men sedan den dagen är Elvis Kung..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

9 januari 2012 08:10

Han är verkligen tidlös. Vad häftigt att du har en sån raritet och festligt detta med 78:a varvaren. Förstår då att han är the king

Ha en fin dag
kramar

 
Cattis

Cattis

8 januari 2012 21:08

Det var en passande header du har.
Stämmer precis på hur det är den här vintern.
Paraply verkar vara en ständig huvudbonad den här vintern. ;)

Kramis

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

9 januari 2012 08:08

Det har du rätt i för det har varit den regnigaste vintern på mannaminne ;))

Ha en toppendag
kramar

 
Ninz

Ninz

8 januari 2012 22:31

Lilla rara Elvis, han var kung & är fortfarande kung :)
Kraaaaaam!
Sv; Gulli ru é vännen, tack :D

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

9 januari 2012 08:07

Ja du han är the king och så tidlös.

Ha en jättefin dag

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

 
Stintan

Stintan

9 januari 2012 11:32

Hej där tjejen!

Jag hinner inte med i svängarna. :) Du skriver så mycket.
Men vill bara säga att Elvis var min stora idol när jag växte upp. Det kan säkert Skrivmoster intyga, om hon kommer ihåg så långt bak i tiden.

Jag hade svarta gummistövlar som jag hade skrivit Elvis Presley med rött nagellack på! Det du! Och så hade jag en mockaväska (rund botten och så drog man ihop upptill med ett skinnband) och på den hade jag skrivit Elvis på också ..och ritat noter etc.. också en teckning av Elvis ..med kulspetspenna..ack! det var den tiden det! Nu blev jag riktigt nostalgisk! Jag ska ta och spela mina vinyl med Elvis idag. Tack för tipset!

kram

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

9 januari 2012 11:37

Det är inte så lätt när jag lägger in så många inlägg/dag. Det är helt vansinnigt ;)

Vad kul att du gillar Elvis också. Jag var rätt liten när han kom i ropet men har alltid gillat honom. Själv hade jag stövlar som det stod The Beatles på ;)

Vad häftig du måste ha sett ut. Synd att jag inte kan höra ända hit när du spelar din vinylskiva med Elvis ;) Vinylskivorna var verkligen häftiga och roliga att bära hem.

Jag får döpa om min blogg till "Nostalgibloggen" ;)

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards