Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Stockaryds loppis!

Av Malin wiper - 21 augusti 2011 11:30


En bit längre ner på gatan så finns denna loppis som är öppen några timmar i veckan. Där har dom både gammalt och nytt. Det trevliga ägarparet hade förut haft det stora loppiset i Rörvik som var på tusen m2. Vi var därinne rätt länge för det var mycket fint att titta på och man hade velat köpa mer men plånboken ville nåt annat...  Fast det går ju fler tåg så vi kommer tillbaka.  Dom har inget namn men det ligger på samma gata som stockaryds stationscafé men på motsatta sidan.


 


Ägarparet hade en jättefin hund som låg så stilla och fint utanför.



  Det första man såg var kläder och denna gamla tandläkarstol...  den var rätt häftig men vi har ingen plats.  

 

 

Tandläkarstol från 20-talet som finns att köpa på blocket  . Man kanske skall öppna praktik...  


Jag köpte alla dessa kvalitets kulspetspennor för 10 kr/st. Det är inga lätta plastpennor utan tunga stabila och snygga. Det var tydligen ett nytt lager dom köpt in som hade varit rätt dyra förut


 
  


  Min man köpte en guldfärgad kompakt, trekantig penna som var jätteläcker för endast 10 kr. Det fina träfodralet fick han med på köpet... 



Här ett exempel på nytt dom säljer. Vi önskade nu att vi inte köpt nån ny tv-kanna för dessa var superfina till ett fantastiskt pris. 



En rolig glasfigur full av rörelse stod i ett av fönstren.



Detta skokit för endast 20 kr köpte jag också. Där finns flera små skoborstar, skoduk och skokrämsburk. Det är så pass litet så man kan ha det när man är ute på resa.


 

Klicka här för att se fler roliga skor

  



Mr T höll upp denna läckra burk för fotografering. Det sitter en yxa ovanpå. Den var inte dyr heller. Dom har satt väldigt bra priser på allt dom säljer.


Jag fick tag på dessa 6 mockakoppar för endast 40 kr. Det blir nåldynor av dom alla.


Dom sålde helt nya kläder jättebilligt. Köpte denna T-shirt för endast 20 kr. Det fanns lite av varje och mycket sporttröjor.


Fick även tag på några utsmyckningar till mina klädnypeklänningar


Vi har slarvat bort alla våra flasköppnare, därför köpte jag detta i stål som föreställer ett förkläde med läderband runtom.


På andra sidan gatan stod  denna fina Opel Commondore. Det är en personbil som tillverkades i tre generationer av den tyska biltillverkaren Opel mellan 1967 och 1982.


Detta är en plastcykel som heter "Itera". Den lanserades 1982. Cykeln tillverkades av Heva AB i Vilhelmina Plast AB, som också formsprutade och monterade, medan bolaget Itera AB svarade för idé och produktutveckling. Drygt 15.000 cyklar tillverkades i Vilhelmina innan nedläggningen. Det hjälpte alltså inte att USA:s president Jommy Carter provcyklat Itera vid ett Sverigebesök i början av 80-talet. (källa wikipedia)

Den fanns att köpa på loppisen för 1.800:- . Dom har blivit samlarobjekt

Här en nyare bil "Mazda" det ser ut som en sportbil. Den stod vid ett annat hus en bit ifrån. 

Nu är vi antagligen i Jönköping för att reklamera kameran igen...  Jag vill gärna kunna ta macrobilder. 


 

 
 
Petra

Petra

21 augusti 2011 14:23

Oj vad fina saker ni fyndat!!! Ha en fin söndag..

http://petrano1bloggspace,se

Malin wiper

21 augusti 2011 16:46

Kul att du tycker det vännen
Ha en fin söndag själv
kramar

 
Stevie

Stevie

21 augusti 2011 15:07

Hade köpt hunden Direkt,
hade passat i min samling med kramdjur!
:)
Fick en kanin idag!
:)

http://esthonianangel.bloggplatsen.seh

Malin wiper

21 augusti 2011 16:45

Det var en levande hund ;) Kaniner är fina också. Kul att du fick en i dag

Ha en härlig kväll
kramar

 
helga

helga

21 augusti 2011 20:35

Det var en riktigt bra loppis. Tack för rundvandringen...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 augusti 2011 20:40

Jag skall fota mer nästa gång för det fanns så mycket fint. Varsågod ;)

Hoppas du har en fin kväll
kram

 
Ninz

Ninz

21 augusti 2011 21:56

Iiiiiiiiiiii vad många fina saker! Jag bara måste börja gå på loppisar, det är ju fynd öööver allt!!!
Kraaam!!!

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

22 augusti 2011 07:26

:D du ä för rolig. Det är kul att gå runt och titta men man hittar inte nåt jämt och det är tur det så plånboken håller ;)

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

21 augusti 2011 22:01

Tack för att vi fick följa med till en av dina härliga Loppisar! Blir bara så sugen!! Kommer du ihåg vad soffan kostade, den skulle jag mycket väl kunna tänka mig!! Sov så gott vännen!!
♥ Helene

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

22 augusti 2011 07:25

Varsågod ;) Jag vet inte om soffan är till salu. Den användes till att lägga saker i. Fast jag kan ta reda på detta om jag får tag på dom.

kramar

 
Sussi

Sussi

21 augusti 2011 22:15

Det finns så mycket skoj att få tag på dessa loppisar. Ni gjorde riktigt fina fynd.

Sv. Blomman flyttades tillbaka redan efter några dagar men då var det tydligen redan för sent :(

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

22 augusti 2011 07:24

Ja du bara att gå och leta är kul. Vad synd med blomman :(

Ha en fin dag
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

25 augusti 2011 12:13

Usch vilka rysningar jag fick av tandläkarstolen! Den kändes som direkt hämtad ur en skräckis :D
Jag tycker hunden ser ut som en Bordercollie, riktigt fin sådan. Din nya tröja ser riktigt fin ut, härlig färg.
Hoppas ni har haft en fin vecka.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

25 augusti 2011 13:14

Det var ingen höjdarstol precis. Antar att dom drog ut tänderna med en vanlig verktygstång på den tiden :(

Det är nog en Bordercollie för jag känner igen den när du nämner hunrasen. Ja det är mer en sporttröja

Vi har haft en rätt så fin vecka. Hoppas ni haft detsamma
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards