Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Samurai sushibar!

Av Malin wiper - 17 juli 2011 08:50


I fredags åt vi på sushibaren "Samurai" som har otroligt god sushi och ägarparet är jätteroliga och trevliga. Det var ett helt år sedan vi var dit sist för vi äter inte ute lika mycket och då vill vi variera oss. Kom ihåg första gången jag åt sushi på en bar inne i centrum av Jönköping. Den baren finns inte längre. Jag var livrädd och trodde det skulle smaka hemskt och rått. Det är ju så att fisken är nedfryst i ett dygn innan dom börjar skära tunna skivor. Servitören sa precis hur jag skulle göra och han var lite road av min hjärtklappning....  Sen kom då sushin in och jag tänkte att jag får aldrig in denna stora bit i min lilla mun. Sen stoppade jag då in sushin och det var som en explosion av njutning som bara ramlade över mig...  Det var inte alls som jag hade trott. Den bara smalt i munnen och smakerna var fantastiska ihop med soyan och wasabin. Sen äter man en bit ingefära efter varje tugga som gör att man blir fräsch i munnen och det är även nyttigt.


Klicka här för att komma in på deras hemsida. Tyvärr är det nåt fel på sidan men man ser ändå adressen men sen är det tomt. Klicka här för att komma in på sushikartan




Vi brukar för det mesta sitta på barstolarna för att kunna titta ut på folk och dom fina husen mittemot.



Mittemot i det gula gamla fina huset finns ett galleri som heter "Galleri 701" som brukar ha Vernissage och dom ramar även in tavlor.  Jag gillar den konst som brukar vara representerad där.


Klicka här för att komma in på galleriets hemsida



Det går även att sitta vid ett barbord för två.



Det är en liten trapp upp dit där man beställer sin mat.



Sen kom då sushin in och min man tog en blandad tallrik.



Jag kände för bara laxbitar. När vi var dit sist så hade dom gröna plasttallrikar men nu hade dom specialbeställt dessa läckra i glas. Praktiskt med soyakippen i mitten så slipper man ha en på sidan. 

 

 


Här ser ni det gulliga ägarparet. Bilden är från 4/9 2009 



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards