Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Fika ute!

Av Malin wiper - 19 april 2011 11:49

 


Vi har suttit ute och fikat för första gången i år. Vi satt nere vid ån för min man håller på att olja in bänkarna vi köpte förra året och det tar hela dan i dag att torka. Det är lite kallare i luften men för mig alldeles lagomt varmt. Jag har gjort en påskheader men är inte nöjd med den för solen låg på för mycket så den får vara kvar tills lite senare i dag då vi gör en ny.

 

  

 

Jag trodde att bordet och stolarna skulle se värre ut efter en hel vinter men dom funkar i sommar också. Har tvättat av allt noggrannt så vi kan sitta därnere och njuta så mycket vi vill.

 

  

Bilden kommer från bij leeuwke 


  

 

Här kommer min man med parasollen som ser ut som en röd fana...  

 

  

 

Klicka här för att kolla på roliga parasoller och annat fint

 

  

 

Hela slänten ner till ån är täckt av såna här fina blå blommor

 

  

 

Här penslar min man på lite olja på bänkarna och jag hoppas vi får upp partytältet i morgon.

 

  

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna lite annorlunda trädgårdsmöbel

 

 

  

 

Nu måste jag ut igen för det är svårt att sitta inne i detta härliga väder. Hoppas ni alla har det toppen....      

 

 


 
 
Cattis

Cattis

19 april 2011 12:27

Vad härligt det ser ut med påskriset på ert bord nere vid ån.
Lika bra att passa på så länge tillåter men de har lovat sol tror jag hela veckan i hela landet.

Kram och ha en jättebra utedag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

19 april 2011 13:28

Det är lite tillfällig pyntning. Det blåser så mycket så det går knappt att ha nåt på borden numera. Vad härligt det låter att vi kanske får sol hela veckan

Ha det toppen själv
kram

 
Glimz

Glimz

19 april 2011 16:39

Oj vad mysigt å fint =) Det där ser verkligen ut att vara en lisa för själen :D
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

19 april 2011 17:51

Ja du det är härligt därnere vid ån

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

anki i ljustorp

19 april 2011 16:49

Gud vad jag blir avundsjuk här uppe är det svinkallt och blåser så att man får hålla i hatten det ser mysigt ut hos er.Many hugs Anki

Malin wiper

19 april 2011 17:50

Hallå tjejen! vad kul att du kommenterar. Vad tråkigt att det är så kallt hos er. Ha en fin kväll

Many hugs from me too

 
Maya

Maya

19 april 2011 17:24

Hej å hå, här händer det grejer! Vad härligt att Ni fått Er fikaplats i det fria Ni också!

Ett tips för vaser som kan blåsa omkull, lägg i ett par stenar i botten av vasen om det går, då blir botten tung. Påskris kan man snöra fast i vasen med vackert sidenband. Man kan också ha vackra stenar på bordet framåt sommaren. Eller varför inte binda fast något vackert runt parasollet med vackra sidenband? Tygblommor/Plastblommor t.ex ;)

Den blåa blomman heter Scilla Sibirica!

Har varit ute heeela dagen i solen och njutit av våren! Kom precis hem! Foton kommer på bloggen :)

Ha en fin kväll Ni båda!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

19 april 2011 17:50

Tack för dina tips. Stenar hade jag redan lagt ner men hade lite för lite vatten. Jag har inte fått ordning riktigt därnere vid ån än utan vi håller på att fixa uteplatsen uppe också. Tack för att du talade om vad det var för blomma. Nu fick jag lite tips av dig vad man kan göra för att piffa upp ;)

Härligt att det är sol och fint hos dig också

Ha en fin kväll
kram

 
helga

helga

19 april 2011 18:31

Ja, nu är livet ljuvligt! Jag älskar våren...

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 april 2011 20:30

Verkligen. Jag gillar själv våren mer än sommaren

Ha en fin kväll
kram

 
diana

diana

19 april 2011 18:44

Tack för länken till bilderna. Den ska jag skicka till min moster i Holland ;)
Skönt väder nu.

http://www.metrobloggen.se/diana

Malin wiper

19 april 2011 20:30

Varsågod! ;) Jag har varit till Holland för många år sedan

Ha en fin kväll
kram

 
ansepanse

ansepanse

19 april 2011 20:58

otroligt vackert ni sitter där nere vid vattnet, har ni strandtomt alltså, vilket fint påskris
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

20 april 2011 08:09

Ja du man njuter verkligen. Fast det är lite jobbigt att ta sig ner för slänten för en skadad ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Sussi

Sussi

19 april 2011 21:03

Tyvärr så måste jag sitta inne och jobba så jag får titta på det fina vädret inifrån :(
Så fint att ha vatten så nära. Härligt att sitta där nere och njuta på sommrarna..
Vi behöver olja in vårt bord och stolar med. Förhoppningsvis kommer orken över en snart..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

20 april 2011 08:08

Ja just det du jobbar ju hela dagarna. Det är verkligen härligt med strandnära tomt. Det räckte inte med inoljning för våra är så blekta av solen så vi skall ta en olja som ger lite färg.

Ha en fin arbetsdag
kram

 
Ingen bild

Systern

19 april 2011 22:25

Hallå i vårsolen!
Vad hände med den fina påskheadern?! Blev så glad när jag kom in på bloggen och såg dig sitta nere vid ån och när jag kom in nu igen så är där bara möbler...
Jag vill starta ett upprop för att du ska sätta tillbaka den fina påskheadern, hoppas det är många som håller med mig.

Ha det gott!
kram fr
Maria

Malin wiper

20 april 2011 08:06

Nu är du rolig syrran :0)) Jag är inte nöjd med headern utan tycker den ser för stel ut. Vi skall ta nya bilder i dag. Sätter tillbaka den då på din begärna tills den nya kommer dit ;) du är för härlig

Ha en fin dag syrran
kramar

 
Lena

Lena

20 april 2011 08:12

Vi har nåt likande de möblerna som du visar(bänk och bord iett) på jobbet, så vi kan sitta många runt det:)

det är så skönt ute nu när solen skiner(vilket den inte gör just nu)

Ha en bra dag!

kram

http://wilenas.blogspot.com

Malin wiper

20 april 2011 08:48

Vad härligt att ni har nåt sånt på jobbet. Solen kanske dyker upp hos er också under dagen får vi hoppas

Ha en skön dag
kram

 
Monica

Monica

20 april 2011 11:46

Vad härligt det ser ut nere vid ån:)
Tycker din header är superfin och vårlik:)
Önskar er en fin dag, här orkar inte solen riktigt fram idag och det blåser en del, snön ligger kvar på gräsmattan men min lilla uteplats har tinat fram så jag fått ut möblerna där. Skönt när man kan sitta ute i solen nån stund...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 april 2011 13:56

Ja du vi njuter än om vi inte har så fina möbler. Kul att du gillar headern som jag inte alls är nöjd med. Tänk att ni har snö kvar fortfarande. Härligt att du ändå fått ut lite utemöbler.

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

20 april 2011 17:24

Vilka härliga bilder från fikahörnan och mycket annat! Ni är verkligen på G med vårens bestyr!

Trodde mr T var ute på nån egen "övning" inför första Maj-tåget... hi hi!!

Ha det så skönt!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 april 2011 17:42

Ja du vi är tidigt ute i år ;) inte så vanligt när det gäller oss. Man kan verkligen tro att han var ute på egen övning ;)

Ha det skönt själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards