Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Personliga morgontankar!

Av Malin wiper - 14 april 2011 07:57

 


Det var så dråpligt i går för precis när min man steg ur bilen så kom posten med detta vykort som Mr T skickade till mig i går från Ädelfors folkhögskola...  Inte dumt att få två glada händelser på en och samma gång...  Jag har saknat min man väldigt mycket trots att han bara varit borta en natt. Vi är så tajta och har upplevts så mycket tillsammas av både glädje och sorg. Jag är så lycklig att min man varit så pass frisk dom senaste åren efter både hjärtinfarkt och stroke mm. Det är nu 6 år sedan min man blev bypassopererad i Linköping. Där upptäckte dom även att han gått med ett hål i hjärtan sen födseln och det hade han kunnat dött av men nu fick han det lagat också. Först var han i Värnamo och jag har åkt med bilen som en skottspole och hälsat på honom.

 

    

 

I Linköping hade dom ett sjukhushotell som jag låg på för att vara nära honom. Sen kom stroken för några år sedan som tack och lov var mild och inte gett några synliga men. Han mår rätt bra just nu och trivs med det han sysslar med och har fått flera goda vänner. Vi träffades sent i livet då vi redan var medelålders så jag är glad för varje dag vi får tillsammans. Han blev inte hemma länge för just nu är han på ett möte och jag skall ta mig en härlig frukost och bara mysa.

 

  

 

Ha en jättefin dag alla min läsare som jag uppskattar till max...    

 

  

Bilden kommer från bij Leeuwke 


Klicka här för att läsa i en jättebra blogg som heter "Ett hjärta rött" länken fick jag av min bloggvän Maya.  Klicka här för att läsa inlägget jag skrev i går som härrör lite till detta.  

 

 
 
helga

helga

14 april 2011 08:39

Vad fint du skriver om din stora kärlek, Mr T... Ha en fin dag!!

http://helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 april 2011 09:03

Tack! ;) det är han verkligen

Ha en fin dag själv
kram

 
Maya

Maya

14 april 2011 09:23

Å vad fint skrivet om Mr T! Ni är verkligen gulliga ihop! Som tar hand om varandra, som finns där för varandra i vått och torrt & som delar den kärleken!

Jag har också hål i hjärtat sedan födseln, men man har inget gjort åt det för det är litet. Men jag har ett systoliskt blåsljud (aorta stenos) utav det. Inget jag vet att jag lidit av, ännu. Kanske det är skörare i framtiden, det vet jag ännu inte.

Så skönt att stroken inte gav allvarliga men, jag är väl införstådd i stroke då flera närstående har fått det. Att klara sej såpass bra är ett mirakel. Värt att fira ;) Mr T hade tur!

Hoppas Ni mår bra och får en jättefin dag!
Och tack för att Du tipsar om Ett Hjärta Rött, det är SÅ läsvärt!!!
Kramar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 april 2011 12:41

Din kommentar försvann inte men jag var på väg ut så jag svarar nu istället. Klocka var så mycket sorry! Kunde inte stå här så länge heller utan måste dela upp allt

Tack för dina fina ord ;) Vi tar verkligen hand om varandra och känner oss trygga. Vad tråkigt att du också har ett hål i hjärtat. Jag har själv ett litet blåsljud på hjärtat men inte så mycket så dom behöver operera. Ja då vet du hur stroke drabbar. Ja du man blir så lycklig när allt går bättre än man trott. Vi mår rätt bra nu och jag är beroende av både stretsching och promenader som gör att jag mår bättre. Jag är jätteglad för länken som jag skulle vilja ha i en menyavdelning men då får jag fråga den som har bloggen.

Ha en fin dag vännen
kramar

 
Glimz

Glimz

14 april 2011 10:04

Det där är kärlek baaaanne mig! *love*
Kram till dig o din fina Mr T

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

14 april 2011 10:31

Kul sagt av dig :0)) du är för härlig. Det är verkligen kärlek

Min man hälsar tillbaka

kram till dig också

 
skrivmoster

skrivmoster

14 april 2011 10:19

Det är gott att ha ett varmt och kärleksfullt förhållande till varandra. Vi har hållit ihop i drygt 45 år!! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 april 2011 10:29

Ja det är det verkligen. Grattis till era 45 år det är inte illa.

Kramar

 
Maya

Maya

14 april 2011 13:01

Åh, tack för svar, ingen fara att Du inte kan svara på en gång, blev bara fundersam om det blev något tekniskt fel när jag skrev lite längre kommentar... Ingen fara, Du behöver inte stressa med svar.

Jo just det, glömde...

Ett Hjärta Rött finns även på Facebook! :) Sök bara på Ett Hjärta Rött så hittar man det...
Jag ska nog också fråga om jag får länka till bloggen!

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

14 april 2011 14:00

Jag skulle också ha undrat ;) Ibland kan det ju vara tekniska fel som du säger. Jag gillar den bloggen och tack för tipset om facebook. Hoppas vi får länka

Ha det bra
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards