Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Gnosjös Second hand!

Av Malin wiper - 9 april 2011 14:19

  

Jag fick en kommentar i dag av min  bloggvän Margit att hon och hennes Lasse var i Gnosjö som inte ligger så långt bort från oss. Jag ringde upp henne och vi bestämde att träffas på Gnosjös second hand 10.30 Våra gubbar fotade oss men det var bara denna bilden ovan som blev bra och jag tittade tyvärr åt ett annat håll just då. Det var verkligen jättekul och Margit var en varm, glad, spontan och lättsam person så det gick som en dans. Hennes Lasse var också jättetrevlig och våra män satt sig i en soffa och pratade medans vi satt i en annan och fick en givande pratstund.


Det tar lite tid innan bilderna i bloggen laddas in så nåt är fel hos bloggplatsen. 


  

Klicka här för att komma in på Gnosjö Hjälpens hemsida



  

Den här bordslampan för 60kr köpte jag att ha på mitt nya databord. Den är i en jättefin glimmrande grön färg.


  

Köpte även denna kopp för 20kr som jag skall testa att göra nåldyna i. Det är nog en typiskt 70-talare.


Margit spelar dragspel och var ute efter en bättre dragspelsväska men jag vet inte om hon hittade nån.


  

Köpte denna svan för 25kr som är signerad.


  

Dom hade en hel hög med nya badrumsmattor i avlånga eller runda för 10kr/st. Vi köpte denna avlå


HÄR ÄR SAKER JAG FOTADE:


  

Detta är en tavla av konstnären Lars Norrman som även gjorde affischer åt IKEA på 70-talet. Det fanns ytterligare en och dom kostade 400kr/st. Lars Norrman föddes 1915 i Helsingborgs stadsförsamling, Skåne. Han dog redan 1979 i Johannes församling, Stockholm. Han var en svensk målare och grafiker. Klicka här för att kolla på tavlor som Lars Norrman målat och som nu auktioneras ut. Klicka här för att komma in på ytterligare en sajt med Lars Norrmans konst


  Här bara en bråkdel av alla påsksaker som fanns där

  

Här en lampa från 70-talet som nu är jätteinne. 

   

Sånt här gammalt sänglinner är nu populärt igen och har gått upp i pris.

Vi åt i Gnosjö också men det får jag skriva om senare. 

  

Det var så kul att träffa dig och Lasse. Hoppas vi träffas igen så småningom... 


Jag och Mr T var ute på ett härligt äventyr i går också men det får jag skriva om en annan dag. Ha en fin eftermiddag och lördagskväll...  

 
 
Ingen bild

Mia

9 april 2011 16:12

Vilken härlig dag! Härligt att träffa Margit kan jag tänka och hennes man. Du hittar så fina saker. Ja ekonomin är ansträngd när man är sjukskriven och då får man se sig om efter saker och kläder som inte kostar skjortan. Jag blir otroligt glad när jag fyndar. Här i Kungsbacka har vi röda korset och gruvan men även en ren klädsecondhand där jag aldrig varit. Här är underbart väder idag och jag har tagit fram solstolen som får hyggligt plats på min balkong. Jag satt en stund och blev härligt varm. Det blir en kycklinggryta till middag idag. Gott. Jag har även varit på fixardag på sonens skola där han var engagerad med fikat. Klart jag hängde på och grejade med kaffe och det som behövdes omkring det. Dottern hade gjort fina cupcakes. Det blev uppskattat. Räddningskåren har kört i flera omgångar idag. Undrar om det handlar om bränder då folk eldar i sina trädgårdar eller olyckor. Tråkigt vilket som. Tredje ggn jag hör dem just nu i skrivande stund. Ha en fortsatt toppenlördag. Kramar till er från mig.

Malin wiper

10 april 2011 08:21

Ja du det var jättekul och så oväntat. Ja du man får vända på varje krona nu för tiden. Är lite bortskämd med bra lön men nu börjar det tryta tyvärr. Ni verkar ha bra second hand i Kungsbacka. Skönt att det varit så härligt väder att du kunnat sitta på balkongen. Vad kul att vara på sonens skola när han har fixardag. Förstår att din dotters cupcakes blev uppskattade. Inget vidare när man hör ambulans och brandkår flera gånger

Ha en fin söndag
varm kram

 
Glimz

Glimz

9 april 2011 19:38

Jag är så fascinerad! Hur i hela friden gör du/ni för att hitta alla dessa smultronställen?! Helt underbart mysigt & vilken roligt träff ni fick till :D Gött att du tar hand om dig ordentligt!
Bamsekramen till dig

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

10 april 2011 08:10

Jag gillar att leta efter fina ställen där man även kan njuta av naturen. Det var så kul att träffa Margit. Tack för din omtanke

Ha en jättefin söndag
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

9 april 2011 22:58

SÅ mysigt att träffas och umgås, hade jag inte varit på så jättelång resande fot imorgon och haft en reporter med i bilen hade nog jag också hört av mig.
Härligt att du har kommit ut på lite roligheter och orkar blogga lite. Ta inte ut dig i förtid nu bara.
Ha en fin söndag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

10 april 2011 08:09

Ja det var jättekul. Ser att du har nåt på gång så jag får kolla din blogg. Tack för din omtanke.

Ha en fin söndag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

10 april 2011 07:52

Tänk så många trevlig ställen det finns att besöka! Och "söderut" är det ju så nära till allt och stort utbud! Roligt att träffa en bloggvän... som jag känner igen... Jag förstår att det blev en trevlig pratstund!

Kul att du känner dig bättre, men glöm inte bort dig och stanna här för länge!

Ha en fin söndag! Här är det sol men den verkar blekna...
Kramar!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 april 2011 08:07

Ja du det finns hur mycket som helst i vårt avlånga land. Det var hur kul som helst att träffa Margit. I dag är jag lite sämre igen för jag har ansträngt mig för mycket och även suttit i bilen för länge

Ha en fin söndag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards