Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Påtbräda!

Av Malin wiper - 18 mars 2011 08:37

  


Denna roliga animering lånade jag av Vicke som är en hejare på att animera. Han var den första jag lånade animeringar av när jag började blogga. Han hade en animeringssida som var helt otrolig med hur många häftiga animeringar som helst. Jag har testat själv att försöka animera men det är mycket svårare än man tror. Har man en nackskada och utbrändhet så blir man helt snurrig när man försöker. Jag gjorde några enkla animeringar där en hund blinkade med ögat och bara den tog rätt lång tid.

 

  

 

   I går var jag in till Mimmis Magasin för att köpa en sak och då kom jag på att det är Stickcafé igen på söndag hos dom. Eftersom jag testat att sticka men nacken vill inte vara med så frågade jag Therese om hon kunde rekommendera nåt annat. Hon sa att det bästa och minst påfrestande är att använda en "Påtbräda" som ovan. Jag skall läsa instruktionen  för att kunna lite innan söndan. Sen får jag hjälp där också.

 

Klicka här för att läsa om påtbräda

 

  

 

Man arbetar med garn i påtbrädan. Jag bestämde mig för att göra en tunn finhalsduk i detta garn som dom nyss fått hem. Denna färgen var den enda som passade mig i färgen av dom nyanser som fanns i korgen. Jag kommer att visa er sen hur man gör när man påtar i brädan...  

 

        

 

  

 

Här är instruktionen jag skall gå efter och den verkar vara tydlig och bra. Gillar när dom sätter upp punkter i en instruktion så man kan ta steg för steg. Ibland är det omöjligt att tyda en instruktion för texten är liten och dom har inte kunnat få fram så man förstår. Jag gjorde många lathundar när jag jobbade som NC-operatör och fick även betalt för dom så det var kul. Där hade vi pekdata när vi skulle ställa om programmen i maskineran och det var ett bra hjälpmedel.

 

  

 

Mimmi som äger Mimmis Magasin hade ett par så läckra örhängen på sig och jag var nog lite burdus som ville fota dom...  Ibland frågar jag först och tänker sen men hon är så härlig och ställde upp direkt. Det är bara fantasin som kan stoppa när man tillverkar nåt. En knapp och en kedja och vips har man häftiga örhängen.

 

  

Klicka här för att komma in på en knapp och tygsida

 

  

 

Här en bild på hela henne och som ni ser är hon jättetufft klädd och allt passar så bra ihop. Alla som jobbar där har en personlig och snygg stil. Tack Mimmi för att du ställer upp på mina galenskaper...  


  


Här ser ni härliga Therese som klipper upp lite tyg åt mig. Hon är den som ofta sitter vid symaskinen och syr upp saker åt kunder. Hon hade en superläcker blus på sig. Det är av henne jag fick en present i form av Ice gelé för nacken som gör att jag klarar dom svåra dagarna lite bättre.

 

Klicka här för att läsa inlägget om Ice gelén

 

   

Klicka här för att kolla vart jag hittat denna tygsax

  

Jag har fotat en massa nytt som kommit in på Mimmis Magasin men det kommer i nästa inlägg.

 
 
Pisan

Pisan

18 mars 2011 09:20

Jag har både tunn kedja och massor av knappar, vilken himla bra idé! Skall sätta mig med det redan efter frukosten :-) Ha en fin fredag både du och Mr T!! KRAMAR! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

18 mars 2011 09:51

Ja verkligen. Jag vill gärna ha ett par såna örhängen men inte för långa och stora.

Ha en fin fredag själv med familjen
kramar

 
Cattis

Cattis

18 mars 2011 09:44

Vad du än tycker om ditt utseende (enligt din bild)
så har du ett underbart inre.
Yttre med om jag får säga min åsikt. :)))

Den där påtbrädan verkar ju kanon. Vi hade något sådan i när jag gick i skolan.
Ska bli jättekul att följa hur det går med nacken genom att använda en sådan istället för stickor.

Snö. Ja det kommer det här med i massor.
Jag säger som dig. Nu får det väl vara nog.
Men ljust blir det, det har du alldeles rätt i.
Men nu vill jag ha ljust av solen.

Kram och ha en toppendag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

18 mars 2011 09:54

Det var bara en rolig bild för mig och handlade inte precis om mig än om tyngdlagen gjort sitt på äldre dar ;) Tack för dina gulliga ord ;) Säger detsamma om dig. Du är fin på både in och utsidan vännen.

Jag skall testa påtbrädan i helgen och se hur det går. Jag blir kanske både yr och vimsig ;)

Tråkigt att ni också fått snö. Jag vill också ha solens ljus

Ha en fin fredag min vän
kramar

 
Stevie

Stevie

18 mars 2011 10:50

Nu blev jag verkligen Nyfiken!
Vad är en påtbräda, och hur fungerar den?!

Ha en fin fredag!
Kram
Stevie

http://metrobloggen.se/esthonianangel

Malin wiper

18 mars 2011 11:00

Det får du se när jag läst in mig på den. Man stickar saker på den utan stickor bara ett litet tångverktyg.

Ha en fin fredag själv
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

18 mars 2011 11:55

Ojoj här är ett inlägg som jag bara satt och log åt. Mest pga av påtningen. Trodde inte den fanns i så stort format. Min lillebror (han som är handikappad) är en riktigt hejare på påtning (och allt annat inom tråd och väv). Du skulle gå en kurs hos honom så vore du proffs sen :)
Vad enkelt lite fantasi kan skapa något så häftigt. Jag skulle aldrig kommit på iden med knappen men så läckert det blev.
Ha nu en bra fredag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

18 mars 2011 18:00

Vad kul att din lillebror håller på med sånt. Synd att jag inte kan gå på kurs hos honom. Hoppas jag klarar detta. Vad kul att han är så skicklig. Ja du detta med knappörhängena var jätteläckert

Ha en fin fredag själv
kramar

 
Ingen bild

Mia

18 mars 2011 23:21

Underbara fina bilder och du skriver så härligt. Påta har jag också gjort. Det är kul. En halsduk har det blivit. Jag håller på att virka just nu och jag får till och med ligga ner för att nacke och rygg inte tyar med att jag sitter och gör det. Liksom med datorn. Hoppas jag kan styrka upp mig med träningen framöver. Mina muskler har inte den uthålligheten längre utan det blir som mjölksyra i dem. Kram vännen

Malin wiper

18 mars 2011 23:31

Vad kul att du påtat. Det är just en halsduk jag skall göra. Är det svårt?. Stackare som har så besvärligt i nacken men jag vet ju hur det är. Jag skall läsa igenom ordentligt det du skrev till mig om träningen

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards