Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av Malin wiper - 17 mars 2011 15:55

 

Här ser ni priserna 

 

Jag är med i en tävling hos min nya bloggvän Skrivmoster. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget för att vara med i tävlingen. Klicka här för att läsa hela hennes intressanta blogg. Hon har själv skrivit böcker.

 

           

 

Tävlingen pågår fr.o.m nu och fram t.o.m den 31/3 kl. 17.00. 

  

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittat dessa roliga bokstöd

Av Malin wiper - 17 mars 2011 14:38

                          

 

 

Jag tog ju upp lite om detta med 80-talet i förra inlägget och då passar det bra med detta musikklipp som jag fick i en kommentar från Stevie. Han har massor av klipp och musik på sin blogg så det finns många uppslag där. Detta är Michael Cretu med låten "Samurai" Han var gift i många år med sångerksan Sandra. Min son lyssnade mycket på denna musik. Klicka här för att komma in och läsa lite om Michael Cretu.

 

  

Michael Cretu 

 

Han är även mannen bakom "Enigma" som är min sons stora favoriter, han har alla deras skivor och jag själv gillar dom till tusen också. Jag själv är mer förtjust i "Enigma" än det han gör här. 


  

 

Klicka här för att läsa vad jag fått av min bloggvän Maya ang dataproblem. Jag själv och min man kan rätt mycket om detta om dataskötsel. Men detta är en bra lathund. Tack snälla du... Vi ser alltid till att ha bra virusprogram och rensar datan med jämna mellanrum. 

Av Malin wiper - 17 mars 2011 13:05

  


Så här ser det ute nere vid ån nu och det smälter så det knakar än om det mest är varmt i solen. Det är så otroligt vackert ute nu så man bara njuter.

 

        

 

  

 

Efter promenaden är jag på väg in mot samhället för att handla och fika. Här håller dom på med att förbereda för en tunnel under järnvägen.

 

    

 

  

 

Dom har lagt upp en massa material på andra sidan.

 

  

 

  

 

Här arbetas det för fullt med grävskopan

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

 

  

 

Den här lekparken blir nog inte kvar, hoppas den bara flyttas mer mot Folkets Hus. Annars brukar det vara rätt fullt där med mammor, pappor och barn.

 

  

 

  

 

Min man och hans grupp håller till i källaren på detta avlånga vita hus som inrymmer "Arbetsmarknadsenheten"

 

  

 

Här ser ni ett gammalt vattentorn i trä som inte används längre men det är kul att det får vara kvar som en prydnad. Höghuset som ni ser finns det två av och dom byggdes för några år sedan. Det är såna här 55+ boenden. Man måste var minst 55 år för att få bo där.


   

  

 

 

Utanför vår andra klädbutik hängde dessa korta jeansjackor. Tänk om man hade sparat alla jeansjackor man haft ändå. Fast dom skulle ha varit alldeles för små eftersom jag vägde mellan 55-63 kg på den tiden. Affären heter "People" clothes for men and women. Numera kan jag inte köpa nåt där eftersom det är för små kläder för mig. Jag får hålla mig till klädbutiken "Selma" och det är jag supernöjd med.

 

       

 

Klicka här för att kolla på andra jeansjackor. Dom har blivit otroligt dyra. Jag har haft jeansjacka för några år sedan men då i en kakigrön färg och längden till låren. Den jackan skall finnas kvar på vinden men jag har inte hittat den än...   

 

   

 

Såg i Aftonbladet att overallerna för kvinnor nu kommit tillbaka. Jag hade en sån hel overall i vinrött på 80-talet. Då hade man uppknäppt flera knappar och hade en fin polotröja utan ärm under. Sen hade jag ett par stövlar med klack under overallen. Nu finns dom i många utföranden men denna var mest lik min utom färgen. Man gick på dans i dessa också för dom var rätt tunna och man hade snygga smycken till mm. Klicka här för att komma in på en sida med mode och annat från 1950-1989 

 

 

Detta är nog det virrigaste och hoppigaste videoinlägg jag gjort...  Jag blev lite halvt illamående och yr själv när jag kollade på det...  Välkommen på en skakig färd. Jag är lite uppstressad och allt skall gå fort just nu...  

 

Ha en fin dag....      

       

Av Malin wiper - 17 mars 2011 08:36

   Jag är med i en tävling om denna Elvisfilm "Skoj på hoj" hos Farfar-Hebbe

 

Klicka här för att komma in på Farfar-Hebbes tävling om ni vill vara med i utlottningen.

 

Dragningen sker 31mars

 

  

 

Klicka här om du vill läsa hela Farfar-Hebbes blogg

 

Klicka här för att komma in på Filmpunkten och läsa om filmen Skoj på hoj

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

Av Malin wiper - 17 mars 2011 08:14

  


HANDLINGEN

 

Salt är en amerikansk thriller från 2010 i regi av Phillip Noyce. I rollerna ser vi Angelina Jolie, Liev Schreiber, Daniel Olbrychski, Augusti Diehl och Chiwetel Ejifor.

 

  

 

Jolie spelar Evelyn Salt som anklagas för att vara rysk sovande agent, och går på flykt för att försöka rentvå sitt namn. Ursprungligen skriven för en manlig huvudperson. Hon är som en manlig James Bond.

 

    

 

MIN RECENSION

 

Det är en thriller men jag tycker det är mer action/thriller. Jag har nu sett två action på kort tid och den genren brukar inte tilltala mig men denna var så otroligt spännande och fartfylld så man satt som på nålar hela tiden. Inte en död sekund men ändå inte sån action där det bara är en massa tråkiga tröttande biljakter. Angelina Jolie passar jättebra i rollen och spelar väldigt bra och trovärdigt. Den är inte förutsägbar så man blir överraskad flera gånger. Gillar verkligen såna överraskningsmoment. Otroligt många svåra stunts i filmen som gör den än mer spännande. Jag var helt nollstäld och visste inget om filmen och det kan faktiskt vara bra ibland.

 

  

 

Klicka här för att läsa en mer utförlig recension 

 

Av mig får filmen 3 starka saltkar av 5 möjliga med ett litet stänk av peppar...    

 

     

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards