Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

För kärleken!

Av Malin wiper - 8 februari 2011 18:14

  


Häromdan såg jag ytterligare en höjdarfilm som är Svensk och heter "För kärleken" i regi av Othman Karim. I rollerna ser vi Danny Glover som vi känner igen från "Dödligt vapen" filmerna med Mel Gibson. Tuva Novotny, Peter Gardiner Ulf Brunnberg, Regina Lund, Stefan Sauk mfl

  

  


HANDLINGEN


För kärleken är en berättelse som väver samman fyra skilda livsöden - Moses, Karins, Francis och Bosses. Under en helt vanlig dag ställs de inför till synes triviala val utan att inse att beslut som förefaller banala i stunden, helt plötsligt kommer att visa sig vara livsavgörande och våldsamt förödande när deras vägar korsas.


  


MIN RECENSION

 

Filmen har likheter med en film som heter "Crash" från 2004. Klicka här för att läsa om den filmen. För huvudpersonerna i filmen så går allt snett under en dag och man satt som på nålar under hela filmen. Man fick se lite av slutet på filmen först och sen började den från början utan att ha avslöjat hela slutet. Danny Glover var suverän som Moses som kommit till Sverige för att tjäna ihop lite pengar till sin familj i Afrika, han spelade så rörande så man tyckte verligen synd om rollfiguren. Hur mycket otur kan man ha på bara en dag och  det gällde alla i filmen där allt tycktes krackelera under en och samma dag. Jag tycker alla spelade bra utom Tuva Novotny som i varje film har samma uttryck och inte kan förmedla känslor på ett trovärdigt sätt. Jag har sett en bra film med henne och den var Dansk. Hon har bara ett uttryck och det är "förvånad". Filmen var jättebra men den var otäck för man såg katastrofen komma och människorna hade inga valmöjligheter styra undan från den oundvikliga utvecklingen på den ödestigra dagen. Jag tycker ni skall se filmen så jag berättar inte mer. Den kändes inte svensk utan hade en annan puls...


Av mig får filmen 4 crashade bilar av 5 möjliga     


           





 
 
Sussi

Sussi

8 februari 2011 21:25

Det var ingen dålig rollista det där. Jag hade inte ens hört talas om den filmen så jag får börja tänka på att se den.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 februari 2011 22:30

Jag hade inte heller hört talas om filmen så jag blev så förvånad. Verkligen en diger rollista
kram

 
ansepanse

ansepanse

8 februari 2011 21:34

den låter jättebra, skulle kanske ta och se den
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

8 februari 2011 22:29

Det tycker jag du skall göra

God natt
kram

 
Hebbe

Hebbe

8 februari 2011 21:46

God kväll,,Grattis,,nu har jag en ny fråga,,denna gång,var befinner jag mig..Haé Kram.

http://www.metrobloggen.se/boda

Malin wiper

8 februari 2011 22:29

Tack! Då får jag gå in och kolla
kram

 
Glimz

Glimz

8 februari 2011 22:16

Tusen tack för filmtipset =) Blev allt lite nyfiken på filmen.
Sv; Det är lite jobbigt att uppleva resan igen. Jag har inte skrivit ner allt det galna =)
Kramen

http://ninz.bloggagratis.se

Malin wiper

8 februari 2011 22:28

Hoppas du gillar filmen också om du skall se den. Jag förstår att det är jobbigt när det händer så mycket komplikationer på en resa men du berättar det med sån glöd och dramatik.

God natt
kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

8 februari 2011 22:55

Tack för tipset, jag ska kolla upp filmen för den verkar sevärd.
Hoppas att ni får en fin dag imorgon och att du får må bra.
Sov sött. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

9 februari 2011 08:42

Ja du den är verkligen sevärd. Fast man blir lite stressad ;)

Ha en fin dag själv
kram

 
Ingen bild

Jessica

22 mars 2014 23:32

Hej vet du vad den där sista låten heter i filmen? Den som spelas när texten rullar i slutet!!! Tyckte den var så otroligt bra :) Hörde typ något om "I'm so tired, I'm walking in the dark" :) Skulle vara super tacksam över ett svar :)

Malin wiper

23 mars 2014 09:36

Det blev dubbel kommentar ;)

 
Ingen bild

Jessica

22 mars 2014 23:34

Vet du vad den sista låten heter i filmen? Den som spelas när texten rullar i slutet :) Jag tyckte den var super bra. Jag hörde typ något som lät som "I'm so tired, I'm walking in the dark" Skulle vara super tacksam över svar :):):):)

Malin wiper

23 mars 2014 09:36

Jag såg filmen 2011 så jag har svårt att komma ihåg musiken på slutet men Stephen Simmons är en av dom som skrev musiken. Även Magnus Jarlbo och Al Stone

Här får du en länk till en vacker låt med Stephen Simmons som jag tror det är

https://www.youtube.com/watch?v=UEoyTz2WqAA

Om det inte är den så kan du väl höra av dig för nu är jag så nyfiken själv ;) jag skall då göra allt för att ta reda på detta

Vad kul att du tittade in och även hade en fråga det fick igång mig på morgonen.

Ha en fin söndag
Med vänlig hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Av Malin wiper - Tisdag 14 maj 09:00

    Jag såg denna moped Puch Dakota utanför Röda korset en dag. I och med att den har en blå färg så kan den vara från 1970-1982     Den såg verkligen jättefin och välskött ut             En restaurerad Puch Dakota från 1974   ...

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards