Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 februari 2011

Nackbesvär!

Av Malin wiper - 8 februari 2011 17:02

  


Det blev ingen utgång i dag för jag blev dålig efter alla mina nackövningar. Dom tre första jag fick gick bra men att lägga till tre stycken blev för mycket. Jag fick ta till gelén och smorde in både nacke och lite ner mot ryggen. Efter ett tag kändes det bättre men då hade jag suttit och slappnat av så länge och blev jättetrött och frusen. Gick och la mig i sängen för att vila en stund och somnade...  i flera timmar. Nu är jag bättre men jag skall ändra min träning och lägga till en övning åt gången och inte ta alla 6 på en gång.

 

  

 

Jag fick riktig frossa ett tag så jag tog på mig ett par av svärmors stickade sockar. Då blev jag i alla fall varm om fötterna. Jag skulle ha skickat iväg ett paket i dag men av det blev inget så det får bli i morgon istället. Det är våra lila gardiner från Indiska som gör att bilden blir rosa hur jag än ändrar i fotoprogrammet.

 

  

 

Tyvärr så fick jag ett godisåterfall efter att jag sovit...  Jag ropade på min man och han såg direkt att han måste göra en utryckning för det står nästan skrivet i min blick: En liten påse....    Jag som skött mig så bra dom senaste dagarna men det är bara att börja om igen.

 

 

  

 

Som ni säkert förstår så har jag inte mycket att skriva om nu och fantasin står på noll... . Jag får ta nya tag i morgon och ta det lugnt resten av dan, en dag som snart är slut...  

 

  

 

Klicka här för att kolla vart jag hittade denna säng med inbyggd IPAD-docka

 
 
Cattis

Cattis

8 februari 2011 18:58

Gokväll. Jag har också gjort mina övningar för en stund sen. Har 4 st olika övningar än så länge. Bara en för nacken. Jag ska inte träna nacken för mycket utan bara tänka på att dra hakan bakåt. Jag är överörlig så jag ska inte belasta kotorna för mycket utan mest få nacken att hålla sig på plats med muskler.
Jag har lånat ett TVspel av min dotter där det är balansövningar. Jag tror det kan vara bra.
Bara jag får igång plattan man ska stå på. :)))
Sköt om dig och känn dig fram med träningen vilket som känns bäst för dig.
Kram

http://jagmenjag.se

Malin wiper

8 februari 2011 21:04

Vad bra att du fått lite övningar också. Jag kanske har helt galna övningar men dom första tre känns bra. Jag borde också träna balansen. Jag skall ta det lugnt med övningarna.

Ha en fin kväll vännen
kramar

 
helga

helga

8 februari 2011 19:25

Trist att du fick så ont i nacken... det är nog bäst att göra som du säger att ta några övningar i taget!

Det såg ganska mysigt ut där med raggsockarna och godsipåsen ;)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 februari 2011 21:03

Ja det kändes inte roligt för jag har varit så pass bra ett tag nu. Gelén jag fick av Therese blev min räddning.
Det var gott godis ;)

Ha en fin kväll
kram

 
sus

sus

8 februari 2011 20:10

Jag ler lite :) För å va nån som lider brist på fantasi *ler igen* så fick du till ett väldans trevligt inlägg. Hoppas nacken känns bättre nu :)

http://dusisus.bloggplatsen.se.bloggpaltsen.sesen.

Malin wiper

8 februari 2011 21:01

Tack snälla du ;) kul att du tittade in. Nacken är bättre och räddningen är en ice gelé

Ha en fin kväll

 
Maya

Maya

8 februari 2011 20:18

Åh vad tråkigt att Du fick ont efter övningarna! Det ÄR ju så mysigt med raggsockor! Godisåterfall? Haha, det lät kul. Godis är ju gott!

Ha en fin kväll & hoppas Du mår bättre nu!

http://maypel.wordpress.comom

Malin wiper

8 februari 2011 21:00

Ja det var ingen höjdare. Jag är ju sockerberoende ;) tyvärr

Ha en fin kväll själv
Jag mår lite bättre nu.
kramar

 
Sussi

Sussi

8 februari 2011 21:27

Det där dumma sockerbegäret. Inte kan man motstå det heller..
Men lite ska man väl unna sig med ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

8 februari 2011 22:29

Ja du det är inte lätt att vara sockerberoende ;)

kramar

 
Maya

Maya

8 februari 2011 22:41

Jag var sockerberoende förut men jag har lyckats dra ner och nästan sluta helt. Visst kan jag unna mej nån gång, men det är alltmer sällan med tiden. Jag började äta frukt (banan är sötast) och russin när jag blev sötsugen, några få russin stillade mitt begär. Det sägs ta 4-6 veckor att avvänja sej från sockerberoende och jag kan bara hålla med för det TAR tid och det ÄR svårt i början. Det gäller att ha karaktär, något jag aldrig trodde jag skulle ha. Men det gick. Mitt mål är viktminskning, avvänjning av sockerberoende, bättre mage (har magsår) och bättre välmående. Har ju SÅ mycket annat jag lider av så kan man kämpa med lite är det mycket värt, för mej iallafall. Något jag har att jobba med är att jag dricker alldeles för lite vätska, det tycker jag nu är svårare än mitt tidigare sockerbegär :)

*Gonattkramar*

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

9 februari 2011 08:47

Jag har också lyckats bli av med sockerberoendet flera gånger och det är inte så illa som förut men återfall gör att suget kommer åter. Jag äter mycket banan så det kan ju vara därför det går lite bättre. Vilket bra tips med russen. Tack snälla du. Babben fick vara inne på hälsohem i 3 månader för att bota sitt sug. Tråkigt att du har magsår.Jag själv dricker rätt mycket vatten coh det rensar ur slaggprodukter

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards