Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Mimmis Magasin tygnyheter inför hösten och vintern...

Av Malin wiper - 25 augusti 2010 12:34

 

             HÖSTENS TYGNYHETER HOS MIMMIS MAGASIN

 


 

Det blev lite fel här, felvänt...    


  

Detta tyg är rena 70-talet och jag själv hade en blus i nåt liknande på den tiden.       

 

   

Detta tyg gillade min man och det finns gröna stora grodor i mönstret som man inte ser här. Klicka här för att komma in på Mimmis Magasin

 

   

Detta är inte höstens tyg men passar in ändå och dom hade inte så mycket kvar på tygrullen. 

 

   

Detta med lite fåglar i var färgstarkt och lite julinspirerat. 

 

 

PANELGARDINER

 

        

Dom hade tre olika panelgardiner i skylten bl.a detta. Det har liknande mönster som i gardiner min syster köpt till vardagsrummet men i gardinkappa.     

 

        

Sist detta som också är snyggt. Detta är bara ett litet axplock. Tack Mimmis dotter för att du la upp tygrullarna på bordet och visade mig...  

           

 

 
 
Vicke

Vicke

25 augusti 2010 18:17

det var många härliga mönster på en gång, ha en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 augusti 2010 19:21

Kul att du tycker det också. Det fanns ännu mer.

Ha en fin kväll
kram

 
Lambergsfruaa

Lambergsfruaa

25 augusti 2010 18:42

Men så många vackra tyger, Wiper! Jag föll pladask för tre av dem: det med fågeln, det med stora turkosa cirklar (stiliserade fröställningar?)och det paisleymösntrade. Jag har också haft en blus i något liknande mönster - snyggt :)
Önskar dig en skön kväll!
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 augusti 2010 19:21

vad kul att du gillade tygerna ;) Allt som man haft som ung verkar komma tillbaka i olika tidsperioder.

Ha en skön kväll själv
kram

 
Nena

Nena

25 augusti 2010 21:39

Många fina tyger.
Många bilder som du lagt in på kul och fina saker.
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Malin wiper

26 augusti 2010 07:45

Kul att du tycker det.

Ha en fin dag
kram

 
Berith

Berith

26 augusti 2010 07:49

Godmorgon vännen :))
Vilka underbara saker , jag bel förtjust i många av dem , blnd annat krukorna som hängde på väggen , ljuslyktorna och mycket mer =))
Tack för ögonshoppingen du bjuder på :)))
Panelgardinerna med de turkosa bollarna ..de skulle passa perfekt till mitt kommande nya kök :))
Hösttyget belv jag också förtjust i =))
Det är alltid lika roligt och mysigt att titta in här hos dig , du bjuder på sådana underbara bilder på underbara saker =))

Önskar dig en bra dag vännen , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 augusti 2010 08:55

Kul att du gillar sakerna. Ja du dom turkosa panelgardinerna var jättefina och på rätt plats blir dom bra. Tack för dina gulliga ord ;) dom värmde mitt i dag sorgsna hjärta.

Ha en underbar dag (solen tittade fram)

Varma kramar

 
Helga

Helga

26 augusti 2010 08:23

Så många fina tyger - man blir allt lite sugen att byta gardiner!

http://www.helga1.boggplatsen.se

Malin wiper

26 augusti 2010 08:53

Ja du dom har mycket fint hos Mimmis

Ha en fin dag
kram

 
Helene

Helene

26 augusti 2010 16:00

Vilka härliga tyger, vackra mönster och färger.

http://sistersgiftcompany.blogspot.com

Malin wiper

27 augusti 2010 07:02

Kul att du gillar tygerna, det gör jag också ;)

kram

 
Ingen bild

Karin o svartnosarna

26 augusti 2010 23:31

Hejsan !
Hoppas allt är bra med dig,såg att du ska gå på akupunktur.
Själv ska jag till sjukgymnasten imorgon bitti o få akup. sen blir det ett pass med gymnastiken o sen hem till jobbet.Så i morgonkväll lär man somna tidigt.
Så kul att komma in till dig och ögon choppa,gardin tygerna var bara så himla SNYGGA,älskar just sådana mönstrade tyger.
De lila med bladen så läckra,fågeltyget o jag vill ha alltihop:-)
Ha det så gott o kramiz på dig,Karin o svartnosarna.

Malin wiper

27 augusti 2010 07:00

Hej Krain! vad roligt att se dig ;) I dag blir det akupunktur igen. Tänk att du också skall på akupunktur. Hoppas det funkar för dig. Kul att du gillar tygerna och sakerna hos Mimmis.

Kram till dig och svartnosarna också ;)

ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards