Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Jönköpings filmfestival!

Av Malin wiper - 19 augusti 2010 07:06

              

 

Snart går startskottet för Jönköpings filmfestival 1/9-5/9. Jag har aldrig besökt den förut men känner en lockelse att göra det i år. Det finns säkert nån film som passar mig. Det kommer att bli både kort och långfilmer, föredrag och utomhusbio mm. Jag är faktiskt lite nyfiken på detta evenemang som har lite mer udda och smala filmer. Biljetterna till filmerna går på 50:-/st men vissa evenemang och filmer är det fri entré på.

 

  

 

Klicka här för att gå in på Jönköpings filmfestivals egen hemsida.

 

   I dag är det verkligen rengntunga skyar som gäller så varför inte se en regnfilm och krypa upp i soffan med en varm pläd och en kopp rykande kaffe...    Jag själv började att se en komedi i går som min man hyrt.   


                



Klicka här för att komma in på Peter Lemarcs hemsida.

 

  

 

Här ser ni en gammal biografbyggnad som finns i Örsundsbro.

 

  

 

Klicka här för att läsa historien om den gamla biografen.

 

         

  

Edvard Johansson bestämde sig 1925 för att satsa på biografverksamhet. Han var då 55 år gammal. Före det så var han möbelsnickare sedan sin ungdoms dagar. Han hade även byggt minst sex bostadshus i Örsundsbro.

 
 
Berith

Berith

19 augusti 2010 07:57

Godmorgon vännen =)
Vad trevligt med en filmfestival =))
Även denna morgon så lyser solen här hos oss =)
Natten har varit kall och Mr Frost har åter igen varit på besök hos oss =))
Gubben Höst närmar sig allt mer för var dag som går =))
Ett stort GRATTIS till din bror =))

Önskar dig en bra dag ,varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 augusti 2010 08:24

Vad härligt att värmen stannar ytterligare ett tag hos er. Film är ett härligt inslag i livet. Ja du gubben höst kommer man inte undan ;) jag är ju en älskare av hösten.

Tack för grattiset till brorsan

Ha en jättefin dag
kramar

 
Helga

Helga

19 augusti 2010 10:16

Det låter ju hur kul som helst med en filmfestival... och den gamla biografen ligger i en ort där min sons bästa kompis bor - lustigt!

Peter LeMarc är en av mina största favoriter - nu ska jag se din film...

http://www.helga1.boggplatsen.se

Malin wiper

19 augusti 2010 11:53

Helga: Ja du det är rena festen ;) Det var verkligen lustigt sammanträffande att din sons kompis bor i den trakten ;)

Ha en fin dag
kram

 
Mita

Mita

19 augusti 2010 10:59

Filmfestival måste väl passa dig som handen i handsken!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 augusti 2010 11:52

Ja du det gör det verkligen. Tyvärr har jag inte varit på bio så ofta på sista tiden.

Ha en fin dag
kram

 
Sussi

Sussi

19 augusti 2010 11:31

Det lät ju jättespännande med en filmfestival. 50 kr per film var ju inte dyrt heller. Kan tänka mig att det kommer bli jättekul för dig som gillar film..
Jag började titta på en igår men jag hann bara se 19 minuter innan jag insåg att koncentrationen inte fanns där så jag får väl fortsätta idag..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Malin wiper

19 augusti 2010 11:51

Ja det är så kul att dom har såna varje år. Det var jättebilligt och på utomhusbio är det gratis. Ja du ibland tappar man koncentrationen och då skall man vänta med att se film. Jag har själv varit lite rastlös ett tag och då går det inte att se film.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards