Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 8 juni 2010 15:04

             

   

Jag var ner till Mimmis Magasin för att köpa ytterligare några "Cult" kuddar medans dom finns i detta pris i vanliga fall är dom mer än dubbelt så dyra. 

 

Therese hade gjort fler kuddar och en av dom var utan kantband.

 

   

 

Här har hon gjort en som är dubbelsidig hon vikte över baksidans mönster som en kant och det går att göra på andra sidan också. Fiffigt...  Nu höll hon på att experimentera med ett ulligt tyg som hon skulle klippa ur mönster ur och låta det svarta skina igenom.

 

    

 

Jag hittade en karta med roliga snedslåband som jag köpt för länge sedan.           

 

 

Mimmis dotter hade så snygga mjuka träskor i lack på sig så jag var tvungen att fråga om jag fick fota skorna...   Hon sa att skorna är jättebekväma.

 

   

 

Tyvärr så tog jag ett dåligt foto för man ser inte hur läckra dom är egentligen. Det är som ett håligt mönster upp mot benet. Dom finns även i röd färg och kan köpas på vår nya skoaffäre "MA skor". Tjejerna är alltid så läckert klädda så jag borde ha fotat hela deras outfit men det kan nog bli för mycket för dom när jag kör fram som en ångvält och paparazzi...    MA skor AB har ingen hemsida men dom finns på Viktoriagatan 7 i Vaggeryd 073-8219757

 

  

 

Jag köpte en uggledekoration som jag skall dekorera en kudde med på nåt speciellt sätt. Det skall bli en present. 

 

   

 

Här ett presentpaket med både bricka, kökshandduk och servetter.             

 

   

 

Den här duken eller handduken såg jättehäftig ut med sitt älgmönster. 

    

 
 
-Nena-

-Nena-

8 juni 2010 20:50

Kul idé till kuddarna.
Då kan man ju variera efter säsong och humör =)

http://nena.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

8 juni 2010 22:58

Härliga kuddar, vilken fantasi dom har:))
Precis såna träskor provade jag i helgen. Tycker de är så snygga men tyckte dock de var för dyra för min budget. Kanske kommer de på rea:))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

9 juni 2010 08:58

När det är billigt gäller det att passa på :)

Träskorna var jättefina. Nu när dom gör dom på det där sättet gillar jag träskor. Dom vanliga är så klumpiga

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

9 juni 2010 11:07

-Nena- Det tyckte jag också. Toppen med variation.

Ha en fin dag
kram

Monica: Ja Theres har en härlig fantasi och syr bra. Jag skall kolla hur dyra träskorna är på vår skoaffär. Jag har inte heller råd att köpa för dyra skor.

ha en fin dag
kram

Sussi: Ja då får man passa på. Ja du jag kan själv inte ha hårda träskor men nu är dom mjuka och fina.

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
juliaaahh

juliaaahh

9 juni 2010 19:18

vilken inträsant blogg!! Missa inte denna roliga blogg om mode och vardagen!!
Den avslöjar hur roligt man kan ha även om träning tar mycket tid från fritiden!!
Missa inte denna blogg som nu ska nå toppen!
följ den gärna på blogglovin :)

http://juliaaahh.blogg.se

 
wiper

wiper

9 juni 2010 22:27

Juliaaahh: Kul att du tittade in på min blogg. Jag kollar din blogg också.

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards