Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Tandläkaren!

Av Malin wiper - 19 januari 2010 10:22

  

Min man kom nyss från tandläkaren och det var inget kul besked vi fick. Han måste rotfylla tanden och det går på 4000:- sen måste han ha en krona och den kostar minst 5000:-. Då frågade min man om han kunde dra tanden istället eftersom den sitter så långt in men det tyckte inte tanläkaren eftersom han tar medicinen Varan och det kan bli svårt att få stopp på en blödning. 

    

 

Vi har haft buffert men nu har jag köpt nya glasögon också och en buffert tar snabbt slut. Detta år började inte bra och vi får gå och fika mer sällan och inte köpa så mycket men det har vi egentligen inte gjort heller utan det har blivit mycket second hand och inga utlandsresor men nåt måste väl en människa ändå få unna sig. Jag har inte köpt så mycket kläder på sista tiden och nu är det bara att gå ner i vikt så jag kan ha sånt som blivit lite för litet och bara hänger i garderoben. I går lyckades vi klara hela dan utan slarv. Vi var rätt desperata i går kväll men försökte hjälpa varandra.

 

                                      

Just nu känns det inte som om jag orkar blogga nåt mer i dag för jag blir så orolig och stressad av detta. Till saken hör att min man mist 4000:-/månad sen han blev arbetslös och det har jag också men ännu lite mer. Jag vet att det finns många därute som är i samma situation. Vi i den här åldersgruppen är inte van att vara fattiga utan har kunnat unna oss saker och även sparat en del men till slut så finns det inget extra kvar längre.    

 

Vi har varit till banken och dom skall dra en summa varje månad till sparande för mig och min man så vi inte råkar illa ut. Nu har det ändå hänt och vi måste ro båten i land. Nu sa min man att han inte behöver kronan direkt utan kan göra rotfyllningen först och ha en lägre uppbyggnad. Tandläkaren sa att många måste avbetala i flera år numera så dyrt har det blivit. Jag är så glad att vi skött våra tänder i alla år så inga stora apparater kommer hela tiden utan blir utspridda.

 

                             

 

Jag får se om jag bloggar nåt mer i dag. Kommer att gå ut på en långpromenad och rensa tankarna. Tur att jag själv varit till tandhygenisten för hon tog röntgenbilder och inget fel syndes på rötter eller annat. Jag blir nog lite positivare framåt dan men nu sitter gråten och oron i halsen. Var tvungen att skriva av mig lite...   .

 

   

 

Sköt om er allihopa...   

 
 
Pisan

Pisan

19 januari 2010 11:02

Ååååh vad tråkigt. Vet hur du känner det nu... Ja, du vet ju vad jag känner.... Man blir både förbannad och ledsen. Här får du en go kram i a f: (((((((((((((MALIN)))))))))))))))) du får dela den med Mr T!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

19 januari 2010 11:36

Inget roligt besked, förstår att du inte känner dig på humör efter det.
Det finns många som struntar i att gå till tandläkaren p.g av att det är så dyrt :(

Hoppas det löser sig till det bästa
Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Petra

Petra

19 januari 2010 12:41

KRAM på dej!!!

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

19 januari 2010 12:47

Pisan: Ja det känns trist. Tack för din goa kram kära vän, den betyder mycket ;)

Jag skall dela den med gubben. Han hälsar till dig
kraaaaaaaaaaaaaaaaaam till dig också''

-Nena- Det löser sig säkert och vi har ridit ut många stormar men det var en tråkig början på året. Ja du många kommer att bli tandlösa framöver, sanna mina ord.

Tack för din omtanke goa du
kram

Petra. Kram till dig också goa vän

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

19 januari 2010 14:33


Usch vilken jobbig sits ni sitter i,, dessa jäkla tandläkarbesöken som ska vara sååååå dyra... :o((

Men, du ska se.. allt kommer att ordna sig för er ändå. På nåt vis så brukar det alltid göra det i slutänden.
Men, jag förstår din oro.

Varma kramar från söder.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
wiper

wiper

19 januari 2010 15:33

Annelie: Ja det är inte kul men vi kommer att klara detta. Så det är precis som du säger. Tack för dina värmande ord.

Varma kramar från mig också

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cattis

Cattis

19 januari 2010 15:41

Alla skulle demonstrera mot hela systemet ang tandläkare och optiker. Tandvärk gör lika ont som magvärk om inte värre. Men kanske det är så att ju närmare huvudet skadan sitter desto dyrare ska det vara. Vem vet hur dem tänkt från början. Men en hjärnblödning? Den sitter väl närmare. Kanske den med borde kosta för att behandlas. Igentligen. Skillnaden? Vet inte.

http://www.bergbrink.blogg.se

 
wiper

wiper

19 januari 2010 16:00

Cattis: Vad du formulerar dig bra. Pricken över i:e finns inget mer att tillägga...

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

19 januari 2010 18:43

Men kära nån så mycket pengar!! Klart du blir upprörd och stressad av det..
Men när jag var nu hos tandläkaren så pratade tandläkaren om att över 3000kr så får man rabatt på resten. Tror det var 50 eller 80% billigare! Gäller inte det för alla tro?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

19 januari 2010 20:08

Jaa förstår verkligen att du blev upprörd jag sitter ju i samma båt och vete sjutton hur man ska ro den iland..
Mina blev ju urdragna men jag måste ju fylla ut hålen med Nya tänder och det kommer nog kosta en halv förmögenhet..när 1 tand kostade 10tusen för 8 år sedan usch,,jag får nog va tandlös jag..

Och stackars Mr T som inte kunde välja det alternativet på grund av sitt varan,,jaa det kommer nog bli ett fattig hus av vårt land snart,,,inte en massa som förr utan BARA ETT!!!
Kram på er!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

20 januari 2010 13:44

Sussie: Ja det blir en summa det. Tack för att du berättade om rabatten. Det gäller säkert för alla.

kram

Lisa: Tråkigt att du också råkat ut för detta och får betala så mycket. Konstigt att inte munnen tillhör resten av kroppen. Ja du fattigdomen kommer att frodas framöver. Tråkigt att du måst dra ut dina.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards