Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 september 2023

Av Malin wiper - 7 september 2023 08:00


 

I söndags då vi åkte tillbaka till Enköping med min son så såg vi två häftiga sportbilar. Den röda är en Jaguar E-Type från 1966 och den mörkgröna är  en Morgan 4/4 från 2011. När jag letade på nätet så hittade jag en sida där det stod att det var ett Rally-SM i Enköping 5 augusti


 

Här ser man Morgan från sidan med siffran 72 så det kanske till och med var ett sportbilsrally. Klicka här för att se ett klipp på en Morgan 4/4


 

Jättetjusig även framifrån med sina detaljer

 

                              


 

Den var så fin inuti också med sin beigebruna färg och en snygg panel


 

Så här läcker ser Jaguaren ut framifrån med sina inbyggda lampor och en kul form

 

                                                  

       

Jaguar Coupe 1966 E-Type. Klicka här för att se en röd i ett klipp

 

 

Jaguaren hade siffran 50 på sidan och kolla hur lång bilen är

 

  

  

Min son hade tänkt bjuda oss på en nyöppnad restaurang i Enköping i söndags men den var inte öppen på söndagar upptäckte vi. Då åkte vi till Chopcop Asian Express och bjöd på maten där istället. Vi har varit dit en gång förut men det var flera år sen och då såg det inte ut som nu. 


 

Både min son och min man tog nudlar med apelsinkyckling och lite andra tillbehör och det var dom supernöjda med. Det jobbiga nu är att hos nästan alla restauranger så måste man beställa in allt själv på en datorskärm så det stod en hög med skärmar på rad. Det är otroligt stressande och ännu mer för en högkänslig. Det känns som man tagit över jobbet från personalen utan att få lön. Det känns inte som en restaurangupplevelse längre 


 

Jag var så glad att det fanns suhsi för det var det jag kände för denna dag. Min mage var i olag så sushi är det bästa alternativet då. Sushin var fantastiskt god och dom hade verkligen lyckats med riset. 

 

                           


Nu finns det ätpinnar för nybörjare och dom är även återanvändbara. Dom kommer från Fruugo och kostar 139 kr  

 

        

Ett passande klipp då det gäller sushi. Mauri Hermundsson har hittat Sveriges bästa sushi 

 

Nu är vi inne i torsdag och snart har vi en helg framför oss igen. Jag tycker veckorna går extra fort nu, vet inte varför. Vi har 16 grader varmt på morgonen och det ser ut att bli sol i dag också. Min man har fortfarande en jobbig hosta så han blir inomhus ett tag till. Jag tar mina vanliga promenader så inte jag stelnar till. Hoppas ni får en toppenfin dag. Take care! 

 

                                                                        


Clipart Library

 

#Jaguar #Morgan #Chopcop #Sushi #Mauri 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards