Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 februari 2021

Bread & Sweet By Jennie i Västerås, Rudi Jass, Arne och Maynard Ferguson

Av Malin wiper - 9 februari 2021 08:45


 

Jag vill göra en liten rättelser ang Bread & Sweet by Jennie. Hon driver stället tillsammans med Anders som ni ser på bilden. Tyvärr har jag inte huvudet med mig just nu så jag glömde fråga om hans efternamn

 

Klicka här för att se när vi var dit i torsdags


 

Borden som finns på cafét har Anders tillverkat och dom är supersnygga


                                                        

Kitchentime      

  

Detta är verkligen en ny variant av wienersemlor som jag aldrig sett förut. Måste testas nästa gång vi åker dit. 


 

Ännu en bild av dessa chokladbomber till chokladbakelser

                                   


Bestickbutiken

 

Detta är prinsesstryfflar som ser fantastiska ut. Jag har smakat en och dom är magiskt goda. Jag har njutit av många sorter av tryfflar genom åren och valde ofta såna till kaffet emellanåt


 

Dom hade såna här stora bulliga fina croissant som låg så snyggt och frestade på sitt träunderlägg


         

Cappuccino Latte Art skills 2019

 

 

I går var det 9 år sedan min sons pappa gick ur tiden och det endast 67 år gammal. Detta är en bild från början av 1970-talet och vi träffades 1969. Det känns konstigt att det är så många år sedan han dog. Min son och hans pappa var och hälsade på oss i Vaggeryd där vi hade eget hus från början. Dom låg över och vi hade jättetrevligt och var ute och åkte omkring och bara myste. Det är ett fint minne för bara några månader senare så dog han. Vi saknar dig Arne och tänker ofta på dig.

 

           

Här är en av vinylskivorna han hade i sin LP back: Maynard Ferguson med ledmotivet till filmen Rocky en film från 1976, Gonna fly now. Arne var fritidsmusiker i både storband och mindre band genom åren och spelade mest saxofon och flöjt. Han var en levnadsglad person som både gillade att segla och hade flera segelbåtar och dom sista åren av hans liv så var han en hängiven skärmflygare. 

 

Maynard Ferguson, född 4 maj 1928 i Verdun, Montréal i Québec, Kanada, död 23 augusti 2006  i Ventura, Ventura County, Kalifornien, USA, var en jazztrumpetare och bandledare. Han blev känd när han spelade i Stan Kentons orkester, innan han skapade sitt eget band år 1957.

 

                                 


Trumpetlampa whon Zimmer  

 

Den 9 februari köpte jag tydligen denna porslinsmugg som är till för att sätta glasögonen på då man går och lägger sig. Den funkar jättebra och man kan även sätta i lite pennor, pappersnäsdukar eller varför inte några halstabletter eller ännu bättre godis.    Jag köpte den på Flying tiger på Erikslund i Västerås. Jag har alltid gillat roliga saker och kommer alltid att göra det. Vi är uppe tidigt för att gå ut och handla lite mat som fattas och fylla på lite i frysen. I morgon skall min man iväg igen till sjukhuset för då blir det röntgen av tungan så detta kommer att bli många turer fram och tillbaka. Vi har fått flytta fram hans hans ögonundersökning som skulle ske i morgon på grund av detta. Ha nu en så fin dag som möjligt mina härliga besökare

 

 

#Bread #Borden #Rudi #Wienersemlor #Chokladbakelser #Prinsesstryfflar #Art #Soppor

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 februari 2021 12:21

Oj, vad frestad jag blir skall ut i ett ärende så se om jag kan slinka in och köpa semlor. Bakverken du visar är gudomliga,kan man säga så.
Vad tråkigt med din man och så du som med oroar dig och det är jobbigt att ha läkarbesök att tänka på,men skönt när det är
klart.
Ha en fin dag själv i allt!
Kram!

Malin wiper

9 februari 2021 12:27

Ja du man blir frestad av caféts bakverk. Hoppas du hittar nån god mumsig semla. Det går verkligen att säga gudomlig för det är så det är

Det är lite oroligt nu och han skall in på två olika röntgenundersökningar så det blir många sjuktaxi. En sån här gång skulle vi behöva haft bil och även i och med corona. Vi har inte haft bil på 2 år nu.

Bra ändå att dom är så noga och har tid. Han blev väldigt väl mottagen och det blev jag också då jag var till Västerås sjukhus

Tack för din omtanke fina du

Ha en fortsatt fin tisdag
kram från Malin

 
Åke

Åke

9 februari 2021 18:41

Tragiskt när människoliv släcks... Min svärmor fick nu Covid-19 förra veckan på ålderdomshemmet... men idag ringde dom och sa att hon var friskförklarad. Hon kanske blir 100 år då nästa månad. Jo det har varit en krutgumma uppväxt på strömming säger hon, uppväxt på Skatan om du minns vart det var? Dement nu sedan något år. Förra året var vi dit med en tårta som det stod Elvie 99 år på, den dagen stängde dom dörren för besökare.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

9 februari 2021 19:44

Det är det verkligen. Vad skönt att din svärmor klarade sig så bra och återhämtar sig. Så härligt

Ja där ser man att åldern inte alltid har betydelse för många äldre har klarat sig. Skatan minns jag väl för dit åkte vi med föräldrarna som barn och badade.

Vad trist att hon blivit dement. Så trist att ni inte kunde fira henne på 99 årsdagen men det kanske går nu i liten skala

Vilket fint namn Elvie, ovanligt.

Ha en fin kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards