Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2021

Direkt Optik Västerås, Anastacia och Rock Olga

Av Malin wiper - 3 februari 2021 08:15


 

I går tog vi även en promenad genom Västerås centrum och gick då förbi Direkt Optik, så passande, min man hade ändå tänkt köpa sina nya glasögon där. Dom har just nu "köp 3 betala för 1 par. Dom har fått bra betyg på nätet. 


 

Det var fräscht och fint därinne och här fin sittgrupp där man kan slå sig ner och vänta


 

Ett par stora bågar i trämaterial hängde som en snygg inredningsdetalj ner från taket


         

Här ser ni optikern som hjälpte min man välja bågar. Hon var supertrevlig och stämningen därinne var så harmonisk och fin. Hon hade väldigt bra öga för att välja ut bågar. Min man berättade vad han ville ha förändrat från sina glasögon han har nu. Då plockade hon direkt ut tre bågar varav 2 bågar var helt perfekta för min man. Ägarna var så vänlig som lät mig fota.

 

Min man har nu fått en tid för synundersökning nästa onsdag. 


 

Det finns väldigt mycket att välja på därinne och här ser ni ett par bågar som är lite runda men kraftfulla och mångfärgade på damavdelningen

 

Dom glasögonbågar min man valde visar jag när dom är klara att hämta ut

 

 

En helt anna form där det är lite kraftigare upptill och med grön färg.


 

Det fanns ett glasskåp där fullt med gamla godingar till glasögon. En riktigt fin samling och pappan till kvinnan var också optiker


 

Här en hylla till i skåpet. Det fanns fler men dom bilderna blev inte så bra i och med att jag fotade genom rutan


           

Anastacia med I'm Outta Love. Hon är en av föregångarna som haft glasögon på sig under sina framträdanden. I alla fall vad gäller kvinnor. Jag tycker själv att det är snyggt med glasögon

 

Klicka här för att höra Nana Mouskouri som haft sina glasögon på sig hela sin karriär.

 

                   

 

 

Sen har vi Rock Olga som på denna bild hade såna där kattögon-glasögon. Rock Olga var en av Sveriges första rockartister på 1950-talet. Hennes stora hits var covern på Micki Marlos och Paul Ankas "What you've done to me". Hon dog 2010 70 år gammal

           Nu önskar jag er en dag med skarp synskärpa och fint blickfånganimated-glasses-image-0012

 

#Glasögon #Sittgrupp #Bågar #Optikern #Samling #Anastacia #Rock #Kattögon

 
 
Bittan

Bittan

3 februari 2021 10:07

Hej Malin! Skickat epost till dig nu.
Ha en bra fortsättning på onsdagen!
Kram från Bittan🌷

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 februari 2021 10:19

Nu är jag hemma igen från en promenad och har svarat på ditt mejl.

Ha en fin fortsättning på dagen själv
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

3 februari 2021 12:21

Där fick du till det med skärpa och blickfång.Kan inte
titta ut utan solglasögon för ljuset gör ont i ögonen.
Det är svårt med bågar har alltid ångrat mig utom sista gången
för dom har det där lilla extra som ett smycke.
Fina bågar maken tittade på snygga på var sitt sett.
Rock Olga var en härlig kvinnlig artist med ös.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram!

Malin wiper

3 februari 2021 13:18

Det är samma här jag kan inte vara utan solglasögon när solen är så skarp. Det gör ont för mig också i och med mitt synfel.

Jag har också svårt när det gäller att välja bågar. Min mans bågar har jag inte visat på bild än. Det kommer senare när han hämtar ut dom. Jag satt bara in två bilder som blev bäst.

Ja du Rock Olga glömmer man aldrig

Ha en fin dag
kram

 
Amisa

Amisa

3 februari 2021 21:42

Jag behöver också gå till optikern och skaffa mig nya glasögon, mina nuvarande har jag haft alldeles för länge och jag ser att synen ändrat sig jättemycket på det ena ögat.

Anastacia = Womanpower!!!


Ha en bra dag!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2021 07:34

Då är det dags för dig också. Bra när dom har så man får fler och bara betala för ett par.

Anastacia har en härlig röst som inte går att ta miste på

Ha en fin dag själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards