Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2019

Flykten till framtiden!

Av Malin wiper - 16 april 2019 07:45



                                


 

Jag har sett en film på tv4 play som heter Flykten till framtiden. Det är en komedi, drama, romantik från 2016 i regi av Jaana Fomin och Ulf Malmros. I rollerna ser vi Henrik Dorsin , Elias Palin, Victoria Dyrstad, La Langhammar, Johan Ulveson, Cajsa-Stina Forssberg mfl

 

                     

 

Filmen tar sin början år 1973. 22-årige Svantes hjärta är trasigt och går inte att laga. Han orkar inte festa med polarna och dagarna är räknade. En sen kväll bryter Svante ihop på tunnelbaneperrongen. Då dundrar ett för honom märkligt, nutida, T-banetåg in på stationen. Han kliver undrande in i vagnen utan att förstå att destinationen är framtiden 2016

 

                                

                                                            Filmkamera

 

Jag tycker att filmen var sevärd och jag kom på mig att både le och skratta rätt många gånger för jag var ju ung i början av 1970-talet så jag kände igen en del. Skådespelet var bra rakt igenom och Henrik Dorsin är ju alltid bra och hans komiska ådra roar och jag hade önskat att han var med i fler scener i filmen än om han hade en av huvudrollerna. Filmen kändes som "feelgoodfilm" med både komik, dramatik och kärlek. Det blev spännande när den hjärtsjuke killen gjorde sina tidsresor för att försöka rädda sitt liv. Allt var lite enklare på den tiden för man behövde inte lika mycket som nu vad gäller både teknik, kläder, möbler mm ändå hade man hur kul som helst. Klicka här för att läsa om vad MovieZine skriver om filmen

 

Jag ger filmen 3 starka platårskor av 5 möjliga i betyg

 

      

 

     

Såg på nyheterna i går att Notre-Dame drabbats av brand och nu är den helt utbrunnen. Filmen Ringaren i Notre-Dame handlade om en klockare i Notre-Dame kyrka. Det är ju viktigt att vi har kvar historiska platser och hus så inte allt handlar om just den tiden vi lever i nu. I dag blir det promenad igen och jag ser fram emot i morgon då jag skall till frissan för att göra slingor som får bort det smutsbruna i håret efter den misslyckade toningen. Nu önskar jag er en fin tisdag utan en massa komplikationer 

 

             

#Flykten #Jaana #Ringaren

 
 
Annelie

Annelie

16 april 2019 08:08

När jag läser Ulf Malmros, slängs mina tankar tillbaks på när jag gick på gymnasiet i Karlstad mellan 1981 - 1983, då gick även Ulf Malmros där, i en parallellklass. Jag har för mig att han läste ekonomi.
Tänk att den killen har blivit så stor, för det måste man ju säga att han är.
Vännen, jag har ytterligare ändrat på lösenordet till min blogg.
Skriv på PM på fejjan, så får du det.

Kramar om // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

16 april 2019 09:01

Vad kul att han gick på samma gymnasium som du. Ja du han har verkligen slagit igenom med sina filmer.

Jag har inte haft nåt lösenord till din blogg så jag har inte kunnat besöka den på ett tag. Tack då hämtar jag det där så fort jag hinner

Ha en fin tisdag
kram
Malin

 
Bittan

Bittan

16 april 2019 11:52

Hej! Tack för dina rader på min blogg!
Idag har jag äntligen skrivit några rader på min blogg.
Jag önskar Er en glad påsk!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.

Malin wiper

16 april 2019 12:33

Varsågod! ;) så kul att se dig igen. Då skall jag gå in och kolla så fort jag hinner

Glad påsk tillbaka
kram från
Malin

 
Pisan

Pisan

16 april 2019 12:01

Åh! Den filmen älskar jag! ♥ Den är riktigt bra tycker jag. Jag vill se den igen :-) Jag blir så nostalgisk varje gång jag ser nåt från 70-talet på film eller tv.
Önskar er båda en fin påsk! Jag åker till Småland i morgon och blir borta tills på tisdag nästa vecka. Kramisar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2019 12:35

Vad kul att du sett filmen och gillar den också. Jag skulle kunna tänka mig att se om den igen också.

Ja du 1970-talet var speciellt men du var ju så liten då.

Vad kul att du åker till Småland och firar påsk

Glad Påsk till dig, din kille och dina fina döttrar

Ha det toppen fina du

kramar från
Malin
Mr T hälsar

 
Pisan

Pisan

16 april 2019 14:02

Sååå liten var jag inte :-) jag minns mycket från 70-talet. Det var en bra tid i mitt liv, hade en fin uppväxt så jag minns alltid 70-talet med glädje :-)

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

16 april 2019 15:29

Ok! Jag tycker ju att alla som är 20 år yngre än mig är superunga ;) Vad kul att du har bra minnen från den tiden. Allt var mycket enklare och musiken som spelades håller än i dag. Min son är ju född 1973 och han minns ju också 1970-talet ;) jag tänkte mig inte för riktigt ;)

Ha en fin kväll vännen
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards