Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 april 2019

Bildlös, rådlös, Pepitarutor, samba och en födelsedag

Av Malin wiper - 11 april 2019 11:30

  

Åsby Floristen


Nu sitter jag här med bara några få nya bilder och har inget att skriva om så det blir en utmaning. Jag kommer inte ut lika mycket i och med att vi inte har bil längre. Jag har heller inte sett nån film på länge utan bara serier så jag kan inte komma med några filmtips. Samhällsklimatet kan man skriva hur mycket som helst om men jag vill ju ha en salig blandning i bloggen och ta upp sånt när jag känner för det. I morgon skall vi iväg på en upplevelse som jag sen kan skriva om. Vi har köpt buss-reskort som man sen kan fylla på. Jag hörde mig själv säga i går: kan vi ta bilen och åka ut en sväng..  Vi glömmer bort oss ibland för vi har ju haft bil tillsammans i 28 år. Vi har fått ett förslag som vi skall fundera över        

                                             

 

En tjur på pelare utanför Stadshuset i Västerås. Visst! jag har ju levt ett långt liv och har mycket att förmedla men det står helt still just nu. Solen skiner i alla fall men det är 2 grader kallt och jag har ägnat morgonen åt att försöka få ur mer färg ur håret. Frissan tipsade om att ta ett billigt shampoo med mycket tvål för det kan ta bort en del. Jag testade med tvål så desperat var jag och det tog bort en hel del så den gamla färgen kom fram lite mer.

 

 

En klänning från Myrornas Second hand retroavdelning. Pepitarutor var ju poppis på 1960-talet men i denna kombination har jag aldrig sett det. En bild från sist jag var dit och vi hade bil               

 

 

En Saab jag fotade i april 2017 då vi bara bott i Hallstahammar några månader. På 1980-talet hade jag en blå Saab V4 och den var jag jättenöjd med. Nu börjar det sacka av i hjärnkontoret och jag söker febrilt efter nåt att skriva om..  . Återkommer så fort jag får inspiration

 

       

Lite samba till Italiensk musik "Volare". Ännu ett klipp med fantastiska dansparet Georgia May Foote & Giovanni Pernice . Med denna samba önskar jag er en fortsatt fin torsdag

 

        

Jag i Italien Venedig 1996 då jag satt och såg gondolerna åka förbi. Undrar vad som hände sen med kvinnan som ritade av omgivningen i ett block. Kom ihåg att vi hälsade på varandra. Jag hade håret uppsatt i en lång hästsvans. Bild i repris och jag lyckades få ihop ett inlägg i alla fall..       

 

Grattis till svågern som fyller år i dag och samtidigt har dom bott första natten i sin ny lägenhet

 

 

Kolla in så fint dom har sovit i natt i sin nya lägenhet i Varberg. Allt är så snyggt och fint inrett med en mörkare fondtapet bakom sängen som har ränder och även glitter i sig men det syns inte på bilden. Allt passar så bra ihop så jag vill själv gå in där och lägga mig och sova som en drottning. Vi skall också skaffa två sängar som vi sätter ihop för jag måste ha lite mjukare madrass och min man en lite hårdare. Jag blev inspirerad. 

 

 

#Bilder #Stadshuset #Pepitarutor #Saab #Födelsedag #Samba

 
 
Pisan

Pisan

11 april 2019 13:01

Men du kan ju tipsa om serier! Det måste ju inte bara vara filmer, många tittar ju på serier idag. Jag älskar att kolla på långa bra serier :-) Hoppas ni har en fin torsdag. Här skiner solen men det är kallt. Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 april 2019 13:15

Jag har tipsat om serien Hemma igen men som du säger så kan jag ju tipsa om annat jag ser på just nu. Jag gillar också långa bra serier

Vi blev så slöa i dag så vi har en innedag och gör saker i morgon istället. Det tar ju också tid att tvätta allt för hand nu då vi inte har nån tvättmaskin. Kan ju inte tvätta i tvättstugan på grund av Sköljmedel

Vi har samma väder som hos dig
Ha en toppendag

kramar från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

12 april 2019 12:18

Vackra bilder och en fin bild av dig i Venedig.
Du måste ju inte prestera Malin, finns det inget att skriva om så låt bli. Mitt i allt så rinner det till.
Förr skrev jag något alla dagar jag också men när det började kännas jobbigt att hitta på något (sitter mellan ens egna öron om man tror att man måste skriva ;) ) så lät jag bli och vips så hände saker. Det är lite likadant som Astrid Lindgren alltid sa, låt barnen ha tråkigt, då blir de kreativa. Så fungerar vi människor.
Att åka buss är ju roligt och ofta kommer man långt även så. Det gäller bara att hålla reda på tiderna, så man inte blir efter men jag gissar att kommunikationsnätet fungerar utmärkt väl i dina trakter.
Hoppas att du snart har den färgen som du vill ha i ditt hår!
Lycka till!
vårhälsningar! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

12 april 2019 14:09

Ja du då var man yngre och smalare. Du har så rätt i det du skriver för man kan ju faktiskt ta nån/några bloggfria dagar då inspiration och ork fattas. Bra och tankeväckande skrivet av dig. Tack snälla du.

Det funkar faktiskt jättebra med bussarna här men det går ingen buss direkt till Erikslunds shoppingcenter som bara ligger nån mil från oss. Utan man måste åka först till Västerås och sen byta och åka tillbaka.

Jag har tvättat ur mycket av den mörka färgen men jag har tid för att ljusa upp håret med slingor tills toningen gått bort.

Tack för din fina kommentar Karin

Vårhälsning tillbaka
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards