Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2018

Pannband Rockabilly, förkylning och Moonlight Howlers

Av Malin wiper - 16 oktober 2018 11:00

 

När vi var till Garnstugan häromdan så kunde jag inte låta bli att köpa två garnnystan och stickor. Jag vill så gärna ha ett pannband för dom jag haft förut är utslitna. Jag hade ju kunna köpa ett färdigt pannband men jag vill testa om jag klarar att sticka ett.

   

Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev om Garnstugan i går. Klicka här för att se vilka fina sockor min svärmor stickade till mig för ett antal år sedan. Jag valde sockor med lägre skaft. Just nu har jag åkt på en förkylning så jag får skjuta fram stickandet


 

Det jag skall sticka är i Rockabillystuk och tar mig tillbaka till 1950-talet.

 

      

Här ser ni två av dom stickade mössorna som A-G stickade åt mig och jag tror att jag haft dom i minst 4 år. Bild 3 A-G på Mimmis Stickcafé


 

Så här ser det ut och jag brukar passa i pannband men om jag inte gör det nu så ger jag bort pannbandet. Först måste jag se om jag fortfarande kan läsa mönster. Ett pannband kan jag klara av för det påfrestar inte nacken lika mycket och sen får det ta sin tid. Jag har ju två mössor som A-G stickat till mig och dom är så tuffa och tidlösa så jag gillar dom till tusen och har använt dom i flera år nu. 

 

     

Nu passar det bra med lite rockabilly musik. Moonlight Howlers- Rocket to the Moon


 

Mönstret finns i denna gratismönstertidning som jag fick av hon som driver Garnstugan.

 

                          

En animering från Familjen Flinta. Då såg det ut så här men nu stickar snart männen lika mycket och varför inte?. Klicka här för att läsa om Familjen Flinta som roade oss på Tv under 1960-talet


 

En bild jag tog 16/10 2017. Sprakande färger på ljung utanför vårt fina ICA Matkassen

 

I går började jag få ont i halsen och förstod att jag åker på en förkylning och i dag har jag mer ont i halsen och börjar få feber. I vanliga fall har jag 35,9 i feber men nu är den 36,6 och det är som drygt 37,0 för mig. Nån av oss måste ut och handla så vi inte sitter utan mat och annat viktigt om vi blir så dåliga så vi inte kommer ut på ett tag. Vi har ju inga vänner här som vi umgås med och det är inte lätt när man flyttar så mycket som vi gjort. Min mans bror kan inte ta sig hit för han är hjärtopererad och har fullt upp med sig själv och vi hade tänkt åka och hjälpa honom men det går ju inte nu. Sonen arbetar och det är ju ändå 6 mil till Enköping. Vi som hade tänkt åka till honom på söndag men då är vi nog fullt förkylda. Jag bloggar lite då jag orkar och jag har lite bilder klara på lager

 

                                 


Varför inte snyta sig i såna här roliga pappernäsdukar från Partykungen?. Sedlar 500-lappar i kartonger 

 

 

Ha nu en fin tisdag gott folk och tack för att ni tittar in

 

 

 #Garnstugan #Pannband #Moonlight #Flinta #Ljung #Förkylning #Partykungen

 
 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

16 oktober 2018 15:30

Hej!Förkylning är inte det roligast.krya på er,din gubbe också.Jag får dotterns sällskap på söndag och hon lovade mig att skjutsa mig till Maxi så att jag kan hämta mina kläder.Roligt att gå o se hur Maxi ser ut här.Till mig kan ni komma när ni frisknat till.Går ju bra mitt i veckan också.Tusen kramar

http://Chintohs blogspot.se

Malin wiper

17 oktober 2018 08:23

I dag har den brutit ut rejält så jag har både feber, hosta och snuva.

Vad bra att du får sällskap av din dotter på söndag. Kul att du äntligen får hem dina kläder. Vi åker ingenstans förrens vi är friska

Vad bra att det går att komma på en vardag också

Ha en jättefin onsdag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards