Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Malin wiper - 27 augusti 2018 14:15

 

Sist min son var hit så fick jag låna en film av honom som heter Tomb Raider där Alicia Vikander har rollen som Lara Croft. Föregående filmer i denna serie spelades av Angeli Joli. Filmen är en action, äventyr, drama från 2018 i regi av Roar Uthaug. I rollerna ser vi: Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexander Willaume, Tamer Burjaq mfl.

 

   

 

Lara Croft (Alicia Vikander) är fast besluten att bana sin egen väg i livet, och vägrar ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö utanför Japans kust.

 

                                          

                                                           

Vintage movie chair

 

Jag var taggad när halva filmen gått för skådespelet var bra och Alica Vikander lever sig in i sin rollfigur. Efter halva filmen så tappade jag lite intresset för dom hade fördummat Lara Croft så det blev inte riktigt trovärdigt och sen stämde inte vissa saker som att hur kunde det finnas lyktor som fungerade efter 7 år på en ö där dom var strandsatta utan att kunna komma därifrån. Jag tittade mycket på detaljerna och det är synd att dom missade en del i rechargen. Hon var inte som dom vanliga superhjältarna som tålde hur mycket stryk som helst så filmen hade ett större djup på det viset. Jag tycker ändå den var sevärd

 

Jag ger filme 3 pilbågar i betyg av 5 möjliga

 

     

 

       

Trailern till filmen. Klicka här för att höra ett av soundtracken

 

                                  Filmkram från Malin...animated-film-camera-image-0029

 

#Tomb #Roar #Alicia

Av Malin wiper - 27 augusti 2018 09:00

 

Här följer lite fler bilder från Mälar Cruisingen i lördags. Det såg så mysigt ut då detta gäng satt vid ursnygga MERCURY TURNPIKE CRUISER från 1957

 

 

En motivlackad CHEVROLET IMPALA från 1958


 

Urläcker CHEVROLET CHEVELLE 13637 från 1971


 

Det finns som här mycket snyggt att kolla på inne i bilarna också. 

 

       

Eftersom Elvis hänger där så fint i framrutan så sätter jag in ett klipp med honom. Låten heter Little Sister                              


 

Tjusig cab BUICK ELECTRA 225 från 1968

 

                                    


Katka

 

Tänk att få sitta och glänsa i denna FORD GALAXIE CAB från 1959

 

 

 

 

Så in i norden snygg grönfärg på denna CHEVROLET C-10 från 1966

 

                           


Katka

 

Vem vill inte stå lutad mot en sån här BUICK från 1950

 

                                                 


Fortsättning följer med fler bilar från cruisingen men dom kommer i omgångar med andra inlägg emellan. Ny vecka och nya händelser i allas våra liv. Sköt om er och ha det så bra ni kan. Kram från Malin

 

 


#Mälar #Mercury #Chevrolet #Elvis #Buick #Ford 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards