Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 april 2018

CHEVROLET CAPRICE Molidens Nostalgimack och Reklamfritt

Av Malin wiper - 16 april 2018 07:45

   

Häromdan dök vi på en CHEVROLET CAPRICE från 1978. Han som ägde bilen fanns där så jag frågade om jag fick fota bilen till bloggen och det gick bra. Den var lång och tjusig men jag fick inte fram riktigt rätt färg men näst intill i photoshop                                      


  

 

På bakgrutan står det "Västerås Raggare"


    

Letade på Youtube efter ett klipp på bilen och fann då ett jättefint klipp från vårt favoritnostalgi-ställe Molidens Nostalgimack som vi ofta besökte då vi bodde i Vaggeryd. Jag blev nästan tårögd och hoppas vi kan åka förbi där igen när vi åker på nostalgitripp. Jag har hur mycket bilder som helst därifrån

 

      

Min favoritbild på oss två från macken 2014

 

Klicka här för att se när vi var där sist. Klicka här för att se när vi var dit 1 december 2016. Klicka här för att se macken i midsommarskrud 2016. Klicka här för att se när det var full fart på macken och även se en bild på eldsjälen Stig Andersson. Klicka här för att se när vi bara var dit för att sitta och fika. Klicka här för att se när vi var dit 2014. Klicka här för att se ett evenemang 2014. Klicka här för att se invigningen av macken


                

Bizarre and Weird Television


Häromdan blev jag så less på all reklam på TV4 som tar bort all känsla från programmen så jag gick med i Cmore som nu har 14 dagars fritt och då kan man se både vanlig tv, serier, filmer mm. efter dom dagarna får man betala 99 kr/månad. Jag tog istället bort Netflix som jag inte är så nöjd med för mycket har jag sett redan. Jag följer ju en del serier i TV4 så det blir bättre för mig. Reklamen är så lång så man tappar tråden och snart hinner man både fika, duscha, gå ut och handla innan programmen börjar igen.   . I dag skall vi till Köping för Mr T skall träffa en Fysioterapeut inför sin stundande operation. Nu får ni ha en fin början på veckan gott folk.

 

        

 

 

#Chevrolet #Raggare #Molidens #Favoritbild #Reklam 

 

 
 
Hebbe

Hebbe

16 april 2018 11:30

Kul att någon bevarar denna mack,så som den en gång såg ut..Fin bil också..
Ja jag har följt med på webben förra året ett Fiskgjusepar,i år blir det Örn och Svart stork,,spännande..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

16 april 2018 15:32

Det är verkligen kul och han är en riktig eldsjäl och även andra som jag antar hjälper till

Häftigt att följa dessa mäktiga fåglar

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards