Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 februari 2018

Av Malin wiper - 26 februari 2018 19:00


        

Jag blev så sorgsen i dag då jag såg att skådespelerskan Emma Chambers gått ur tiden endast 53 år gammal i en misstänkt hjärtattack. Jag tycker hon var en fantastisk skådespelare och rollkaraktären hon gjorde i en av mina favoritfilmer den  "Notting Hill" glömmer jag aldrig för hon har både humorådra och ett djup i sig. Hon hade även stor utstrålnig och karisma. Har sett henne i både filmer och serier och alltid är hon sina karaktärer. Klicka här för att se ett klipp

 

                                       

 

Emma Chambers föddes 1964 i Westcliff i Essex och hon var en brittisk skådespelare som utbildade sig vid Webber Douglas Academy under 1980-talet. Hon var till sin död gift med Ian Dunn. 1998 fick hon British Comedy Awards i kategorin bästa kvinnliga TV-skådespelare 

 

                                                     

 

Klicka här för att se ett klipp från både Notting Hill och några serier. Klicka här för att se vad hon varit med i vad gäller filmer och serier. Jag hade velat se mer av henne i många år till.

 

   

Ett av soundtracken till filmen Notting Hill. Tittar man noga så kan man se henne där några gånger

 

   

 

                        



#Emma #Notting 

Av Malin wiper - 26 februari 2018 14:00


 

Eftersom jag är så känslig mot parfymer och andra gifter så köper vi parfymfria produkter. Jag gick igenom en pricktest på ryggen för ett antal år sedan och då kom dom fram till att jag var känslig mot vissa parfymer. W5 sensitive diskmedel som ovan köper vi på Lidl och dom kostar ca 22 kr/flaska. Dessa parfymfria medel har en massa miljömärkningar också. Jag känner direkt när nåt inte är bra för jag reagerar blixtsnabbt. När jag köpter ex kroppsprodukter och smink så måste jag först lukta på allt. Det händer ändå att jag får slänga eller ge bort sånt jag inte tål. Min man har fått anpassa sig till detta också. Det blir fler och fler som blir allérgiska och känsliga mot alla medel vi använder och många i onödan som ex sköljmedel. Vi använder bara sköljmedel när man vill ha bort statisk elektrisitet och då kan man använda nåt giftfritt och doftfritt.  


Klicka här för att se ett annat bra diskmedel vi har köpt några gånger som också är bra


        

Klicka här för att komma in på hemsidan för detta diskmedel. Det är parfymfritt och har inga färgämnen. Klicka här för att se vad min man skrev om disk och tvättmedel november 2015 

 

                                  

Iris Hantverk


 

Nu skall vi även testa köksrengöringsmedlet till vänster och diskmedlet till höger. Det köpte vi på ett Apoteket Svanen i Torshälla när vi var dit. Medlet heter Myk+ och kostar 59 kr. När vi hittar nåt bra så köper vi många så vi slipper handla sånt på flera månader. Fast dom ovan måste jag testa först.

 

Klicka här för att läsa om dessa medel på en apotekssida. Klicka här för att se hur många fler medel det finns i serien

 

     

Mika design.se

 

   

Ett klipp där Ella Fitzgerald är gäst hos Frank Sinatra. Hon sjunger låten Body and Soul. Nu var det hela 22 år sedan Ella dog och hon blev 79 år gammal.  

 

 I dag kunde vi inte promenera mer än 20 minuter för det det blåste och då känns det ännu kallare än minus 10 grader. Vi kommer därför att gå ut en gång till i dag så vi får röra på oss tillräckligt mycket. Vi har fått tips om ett gym som är gratis så det skall vi kolla in. Det är tydligen för 55+ och folk som måste träna på grund av skador. 

 

#Diskmedel #Apoteket #Ella 

Av Malin wiper - 26 februari 2018 09:00

                                             


 

Vi använder Zendium classic tandkräm sen flera år tillbaka och den fungerar jättebra för oss. Min man såg ett ställe på nätet där man kunde köpa tandkräm och massor av annat till under halva priset. Alla dessa 14 tandkrämstuber fick vi för 200 kr. Dom som 6 stående tuberna längst bak är lite större än dom liggande tuberna men det är ingen stor skillnad. Zendium kostar på vissa ställen 30 kr/tub men jag har köpt ibland billigare för ca 22 kr/tub. Så detta var verkligen ett fynd                

 

Sajten heter Luxplus.se. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Man måste bli medlem för att kunna handla där. Det finns väldigt mycket av smink men inget som jag använder. Jag är ju så känslig så jag har hittat produkter som jag tål redan.

 

         

Vi använder mest eltandborste men ibland blir det vanliga tandborstar och då gillar vi bäst dessa ovan som är mjuka, greppvänliga och effektiva. Märket på dom är TePe

 

   

Hotel California Mouth Version

 

          

Min son hade med sig en väldigt praktisk resetandborste då han låg över hos oss sist     

 

        

Så här ser den ut ihopfälld. Jag har haft hur många resetandborstar som helst genom åren men nu har jag bara ett sånt där plastskydd på själva borsten.                           


 

Jag hinner inte med bloggen så bra som förut nu när vi promenerar varje dag och även pysslar med lite annat. Jag vilar alltid från nätet då jag är ute eller bortrest för jag tror det är nödvändigt och allra helst för utbrända och högkänsliga. Nu skall vi ut och promenera i 10 graders kyla och strålande solsken. Den här veckan skall jag sätta om blommor i dom nya krukorna till vardagsrummet, jag skall borra så jag kan sätta upp tavlorna vi fick av min svägerska. Jag skall baka, städa och göra lite annat inför kommande helg då vi får besök. Nu hoppas jag ni alla får en fin början på en helt oskriven vecka.  

 

 

 

#Zendium #Luxplus.se #TP #California #Resetandborste  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards