Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 januari 2018

Hallstahammar i snötäcke och The Rose

Av Malin wiper - 19 januari 2018 11:45

 
Hallstahammars centrum i går


Hela dan i går gick åt till både Vårdcentralen och Västerås sjukhus gällande min man. Först fick han träffa en jättebra läkare på Vårdcentralen som skickade en snabbremiss till akutröntgen. Vi var inte hemma förrens 17.30 Det är jobbigt att köra bil i detta väder då det snöar hela tiden så det tog sin tid men dom flesta körde försiktigt. Han fick komma in rätt snabbt trots att det var mycket folk där och dom körde in sängar med patienter som låg inne och skulle röntgas. Jag blev så gråtmild när jag såg vissa och man kan inte värja sig. Det var så länge sen nu som jag arbetade i vården. Tack och lov så var det ingen fraktur i axeln utan det är muskler, senor och ligament som blivit påverkade därför blir det sjukgymnastik och det tar sin tid innan han kan använda armen fullt ut. Så nu blir det både "Artrosskola" för knäna och detta med axeln så min man får fullt upp. Skönt att vi är två och har varandra, det underlättar när det händer nåt..  

 

   

Thore Skogman bygdens son hade fått lite snö på sig där han står som skulptur på "Bulten"  

  

   

Livet innehåller många lager precis som denna skira ros. Med den önskar jag er en rosaskimrande dag och tackar er allra ödmjukast (min mormors uttryck) för att ni tittade in.        

 

    

Bette Midler  med The Rose från filmen "The Rose" från 1979. Mark Rydell movie The Rose with Bette Midler, Alan Bates (död 2003, 69 år) and Frederic Forrest. Gillade den filmen och kommer nog att se om den så får man se om den håller än i dag

 

   

Alan Bates och Bette Midler från filmen The Rose

 

#Vårdcentralen #Thore #Ros #Bette

 
 
Pisan

Pisan

19 januari 2018 11:56

Vad jobbigt för mr T ♥ Båda mina föräldrar har ramlat ute (för några år sen) och båda lyckades med att bryta arm/handled. Mamma har ramlat flera gånger utomhus. Det är inte alltid det hjälper med broddar för det har mamma alltid på sig ute när det är halt numera.
Hälsa mr T att han skall krya på sig och så får ni varma kramar båda 2 av mig ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 januari 2018 12:38

Ja du det blir besvär när man inte kan använda höger arm fullt ut. Vad jobbigt det måste ha varit då dina föräldrar ramlade och båda på en gång. Nu är ju jag rätt bra men känner att jag blir sämre ju mer jag gör så jag får vila mellan varje moment

Jag använder inte broddar för jag har testat och jag snubblar mer då. Sniglar mig fram istället för jag kan inte skada mig mer nu

Tack för din omtanke goa vän. Mr T hälsar så mycket tillbaka

Ha en fin dag
kram från
Oss

 
Hebbe

Hebbe

19 januari 2018 16:21

Ja vi är ett härligt gubbgäng,många musiker,så det berättas många anekdoter från deras turneliv,,Hawaiikassler var huvudrätt,med ananas jättegott..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

20 januari 2018 09:17

Jag förstår det. Är man även musiker så finns det mycket att prata om och även spela ihop. Det lät gott

kram
Malin

 
Hebbe

Hebbe

19 januari 2018 16:23

Precis hemkommen från studenternas,ganska mör i kroppen.Känns i ryggen att jag stått rätt upp
i drygt 4,5 timmar.Det blev ca 210 hamburgare idag,alla nöjda.3:e året nu som jag är Grillmästare,jag kallas så av barnen,Kul..Jag har ingen Henrik i min krets...Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

20 januari 2018 09:18

Vad mycket skoj du hittar på. Det var många hamburgare det ;) Bra att du är en sån duktig grillmästare.

Ha en fin lördag
kram
Malin

 
Pisan

Pisan

21 januari 2018 13:25

Som tur var hände det inte samtidigt, mamma ramlade först och nåt år senare hände det pappa. Jag formulerade mig lite dumt :-) Jag har också ramlat ute när jag halkat, ett par gånger. Ena gången fick jag hjärnskakning, det var ingen höjdare.... Numera går jag som jag gjort i byxorna när jag går ute och det är halt. Kan inte hjälpa det, kroppen gör så automatiskt och jag spänner mig nåt fruktansvärt. Man är ju livrädd att man skall ramla och slå sig illa. Kram på er! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2018 14:15

Ja du det var tur i oturen. Hemskt om båda skulle ramla samtidigt. Så jobbigt att ramla så illa som du gjorde. Du förklarade så roligt hur du går numera i halka ;) ;) så är det för mig också. Jag är också livrädd för att ramla eftersom jag har så många skador.

Ha en skön söndag
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards