Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 april 2017

Av Malin wiper - 15 april 2017 18:00



 

Tivolibloggen   


I dag fyller Jerry Williams 75 år men är still going strong. Jag skulle så gärna vilja se honom live. Hoppas det går att förverkliga inom en snar framtid. Mitt nya motto är: Så länge man lever så har man en framtid och han kommer att fortsätta att roa oss länge än.

 

                                                                 

 

Klicka här för att se ett gammalt häftigt klipp



Hyllningsklipp med Jerry Williams. Jerry heter egentligen Sven Erik Fernström och föddes 1942 i Sona församling. Han slog igenom som sångare i The Violents i början av 1960-talet. Efter det har han haft en lång solokarriär

 

                                   

 

Hans intressen är förutom musiken motorcyklar och att gå på gym. Han är verkligen i toppform. Klicka här för att komma in på Fast Bikes och läsa om motorcykelintresset. Klicka här för att läsa om Jerry i Häsobloggen



Jerry med I Can Jive

 

                                     

 


 

I morgon kommer det mer från Konst och Kulturrundan..............................  

 

 

#Jerry #Motorcyklar

Av Malin wiper - 15 april 2017 13:00


  

I detta inlägg är vi fortfarande på Hallstaparken och träffar på ytterligare två konstnärer. Till Höger ser ni Karin Koskinen och till vänster hennes syster Camilla Koskinen.      


  

Här ser man Karin Koskinens stil som är färgstark och uttrycksfull.                               


  

Detta var systrarnas första utställning så priserna var väldigt låga. Vi kunde bara inte motstå denna tavla på grund av den lyckliga känslan i målningen och den intressanta bakgrunden. Den hänger kvar på utställningen tills den är slut och sen kan vi hämta tavlan.     


  

Några alster av Camilla Koskinen. Jag kunde inte motstå den till vänster för den påminde mig om både sångerskan Nana Mouskouri  och en bekant känsla från min ungdom.  Klicka här för att se och höra Nana. Klicka här för att höra ytterligare en låt.   


  

Ytterligare ett verk av Camilla Koskinen. Häftigt uttryck. Klicka här för att komma in på Artifexkk för att se  konstnärs-systrarna. Härligt att bli underhållen med så mycket bra konst med kreativa och begåvade konstnärer. Önskar att jag orkade besöka alla som deltog i konstrundan men jag skulle då inte kunna låta bli att skriva om allt och då fick jag hålla på hela året ut, minst..  


I samma rum stod detta bord som var lite annorlunda och andades 1960-1970-talet

 

Nana Mouskouri - Vivre au Soleil    

 

Fortsättning följer från Konst och Kulturrundan.................................... 


#Hallstaparken #Konst #Karin #Camilla #Nana

Av Malin wiper - 15 april 2017 08:00



 


Efter att vi varit på nedre våningen på Hallstaparkens Konst och Kulturrundan i går så gick vi en trappa upp där det fanns fler konstutställare. Den lokalen vi gick in i först heter "Lilla Intiman"

 

 

 

Där fanns två utställare och här ser ni Sandra Åkerblom som presenterar sin fotokonst. Hon går under namnet Miss Dee Photo And Art. En häftig tjej med lika tuff och överraskande fotokonst

 

   

 

                    

Ci Chic

 

 

 

Min man och jag kunde bara inte motstå denna bild som var innovativ och humoristisk. Vi har två tomma platser mellan vår väggklocka i köket och där skall den få sitta när vi hittat en passande fotoram. Den påminner mig om mitt "sockerberoende" som jag långsamt försöker ta mig ur, och jag har kommit en lång bit på vägen. 

 

                      

 

Jag hittar ingen sida med Sandra Åkerblom så jag sätter in en text om henne


Jag heter Sandra Åkerblom och har alltid varit intresserad av konst och av att skapa konst i olika former och med olika material. På årets konstrunda kommer jag att ställa ut fotografier med en twist som kommer överraska och förmedla känslor.

 

 

 

Här lite annat som låg på ett långbord. 

 

 

 

Här ser ni nästa konstnär i samma rum och hon heter Jenny Wallin. Hennes bilder har en helt annan stil. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Även hon en skicklig konstnär som berör med sina roliga sagolika akvareller. Kul att det finns en sån variation bland konstnärerna. Jag gillar mångfald i både konst och annat.

 

   


Här ser ni ett av hennes verk. Detta är ett tryck av orginalmålningar i akvarell och Promarker. Dom är jättefina och välgjorda med känsla. Klicka här för att komma in på hennes hemsida


 


Vi köpte denna av henne för att så småningom ge bort i födelsedagspresent till en person. Den skall först ramas in. Alltså! vilka duktiga skapande tjejer

 



Petter Feat. Linnea Olsson med Svarta Rävar 

 

    

 


En lite mer dramatisk bild av konstnären Jenny Wallin

 

 

Nu har vi påskafton och i går började det snöa och kändes mer som "Julafton" än påsk. Konst- och Kulturrundan fortsätter 2 dagar till. Vi får se om vi åker ner till dom ställena vi inte hunnit kolla. Annars fixar vi sånt vi inte hunnit hemma för i morgon skall vi åka till min son och umgås lite. Hoppas ni har en festlig och mysig påskdag att se fram emot.

 

Fortsättning följer från Konst- och Kulturrundan..................

 

                                 

 

 

#Sandra #Fotokonst #Jenny #Tryck #Petter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards