Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 april 2017

Av Malin wiper - 13 april 2017 12:45

  

Så här såg en del påsktuppar ut förr och jag undrar om inte en del av dom var hemgjorda. Såg denna på Hälla Butiksloppis dit vi tittade in i går. Påsksaker har varierat under tider som gått och numera är det kul att blanda in nåt gammalt i ny inredning. Vi köpte inget annat än två vinyl LP skivor som dom säljer billigt där. 

 

   

Vi köpte en skiva med Eurythmics och en med Joan Baez          

 

   

Här ser ni vad vi skall ha skivorna till. Vi har ramat in två stycken skivor redan i LP ramar och här ser ni min man hålla upp en inramning med Joan Baez, och sen skall han borra så vi får upp den med och sen den sista med Eurytmics

 

Joan Baez med Diamond and Rust. En lite senare version från 1977. Vackert och finstämt med en röst som berör. 


  

Vad passar väl inte bättre till Joan Baez musik än en gitarr med fredsmärken och Flower Power?. Den såg jag på en second hand. Fred på jorden vore en önskedröm  


  

Så här ser det ut hittills bakom vår soffa där vi har en gång att gå igenom. Först Leif Palms fantastiska fotokonst, min man lärde känna honom genom Museiföreningen i Vaggeryd. Sen två inramade LP skivor med David Allan Coe och Diana Ross. Nu blir det två till och då är väggen täckt  

  

Läkarmissionens second hand såg jag denna gamla Trombon i sitt slitna orginalfodral

 

                               

 

I dag har jag pratat i telefon med min väninna A-G. Vi gick på gym tillsammans också i nästan två år. När jag hörde om henne och gymmet så blev jag så sugen att börja redan på tisdag med träning igen för jag tror min rygg behöver detta. Jag har fått ett papper att fylla i från Fitness Center här i Hallstahammar och nu gör jag slag i saken. Har varit dit och kollat när dom hade visning och jag tycker det ser jättefint och fräscht ut där. Dessutom har dom alla träningsapparater som jag behöver i min träning. Hade annars tänkt vänta tills i augusti men det funkar inte. I dag blir det nog inte så mycket gjort hemma som jag tänkt för helt plötsligt fick jag sån huvudvärk med dimsyn, det har jag inte haft på länge. Får se om huvudvärkstablett hjälper för det känns nästan som synmigrän. Vill gå på Konstrundan här i samhället i morgon så jag hoppas det inte håller i sig.

 

 

    

Konst och Kulturrundan 14-16 april. Bild från Hallstaparken   



  


  #Hälla #Joan #Eurytmics #Leif #Trombon #Fitness  #Konstrundan

Av Malin wiper - 13 april 2017 07:24

 

Här ser ni en del av Västerås Sjukhus som är jättestort. Vi var dit i går för att min man skulle få en ny Cpap apparat. Den gamla måste han skicka tillbaka till Jönköping. Det jag inte gillar är att man får betala för parkeingen och det tycker jag inte man skall behöva göra på ett sjukhus. Så var det i Jönköping också men inte i Värnamo


  

Så här ser hans nya snarkapparat ut och den är mycket mindre än den han hade förut. På bilden ser den jättestor ut men så är inte fallet. I vår förra kommun så fick min man betala 1800 kr/år och nu fick han betala 650 kr direkt och inget mer, ingen månadsavgift om inte kommunen senare ändrar regler


  

Vi åkte sen till Läkarmissionens second hand och hittade 6 st äggkoppar för endast 5 kr/st. Vi hade inga äggkoppar för vi gjorde oss av med våra förra. Jag gillar formen av en tupp. I mitt förra yngre liv så tyckte jag om att måla på ägg till påskarna men nu känns det inte lika viktigt.               


  

Tack Paula och Lena för era vackra påskkort..    Jag har varit urdålig själv på att skicka påskkort. 

 

                   

 

Easter Parade med Jerry Lee Lewis

 

  

Vi åkte dom små vägarna hem och då ser man alltid nåt arbetsfordon och så även denna gång


  

En Volvo Pv stod på en höjd ovanför vägen och glänste i sin svarta färg


  

Vi har endast en sak planerad i påsk och det är att åka till min son i Enköping på söndag. Då skall vi äta gott, se på 3D film, promenera och hitta på lite annat. Nu skall vi bara fixa med sånt vi inte hunnit med eller orkat härhemma. Sätta upp lite mer saker på väggarna i rummet, koppla in en mysfaktor i sovrummet mm. Dessutom ta promenader varje dag och bara leva i nuet. Jag har inte kunnat komma in på datorn förrens nu eftersom jag fick ett fel så allt bara stod och rullade. Min man fick jobba med min dator en bra stund innan han hittade felet. Nu funkar det igen 

 


Nu önskar jag er alla en skön och vilsam skärtorsdag

 

               


#Sjukhus #Cpap #Äggkoppar #Påskkort #Jerry #Arbetsfordon #Volvo #Skärtorsdag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards