Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Kikärtspasta med curry-Kyckling.

Av Malin wiper - 29 november 2016 19:00


 


Min man ville sätta ihop en egen rätt till kikärtspasta som vi brukar använda oss av emellanåt på grund av att dom innehåller mindre kolhydrater. Nedan ser ni hans recept som vi avsmakat och gillade jättemycket

 


Mr T:s kikärtspasta med curry-kyckling 


2 personer


1 medelstor palsternacka

1 stor morot 2 dm purjolök

lite citronjuice Smör

1,5 dl grädde 140

gr Risenta Kikärtspasta Macaroni

Kycklingbuljong tärning

 

Kryddor: Herbaria Neptuns dröm (kryddsalt) Curry Svartpeppar   

 

          



Skiva kycklingen tunt och krydda med ”Neptuns dröm”, svartpeppar och curry och lite citronjuice. Låt ligga 10 min.

 

 

 

Koka upp vatten till pastan och lägg i buljongtärningen. Tärna morot och palsternacka och hacka purjon fint.

 

   

 

Häll i pastan i den kokande buljongen och vrid ned till 1:an. Fräs grönsakerna i medelhög värme 3 min, krydda med lite ”Neptuns dröm”, ta en dl av buljongspadet som pastan ligger i och låt det fräsa bort medan du rör om i grönsakerna. Häll på grädden. Koka ihop någon minut och häll över i annan uppvärmd (1:an) panna.

 

 

 

Stek kycklingskivorna och lägg upp i skål.             

 

 


Servera med öl.

 

 


Min man köpte några öl på vårt Coop som såldes ut till halva priset. Det heter Sir Taste-a- Lot. Det passade väldigt bra till denna rätt än om jag gillar lite mörkare öl. Det var lite strävt så det passar nog bäst till mat

 

Klicka här för att läsa om ölet. Klicka här för att läsa en recension av ölet  

 


 


Man kan antingen göra som här att steka tunna kycklingskivor och lägga ovanpå eller också steka småbitar av kycklingen och involvera den i currysåsen med dom andra grönsakerna. Vi har testat båda delar och gillar bäst när kycklingen är involverad i såsen

                                    

 

 

Vilken häftig video till Italiensk musik. A Chi - Marco Carta. Jag hade en annan låt med Marco Carta för några dagar sen. Jag gillar verkligen animerat både vad gäller bilder, filmer och såna här klipp.   



#Kikärtspasta #Kycklingen #Sir #Marco

 
 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

29 november 2016 19:27

Det ser i alla fall hälsosamt ut :-)

http://debutsky.wordpress.com

Malin wiper

30 november 2016 08:17

Det är både hälsosamt och gott och jag har blivit förvånad över att jag gillar kikärtspasta när jag inte tycker om kikärter ;)

Ha en fin onsdag
kram från
Malin

 
Annelie

Annelie

30 november 2016 09:45

Kikärtspasta lät intressant,, vart har du köpt något sådant..??
Kan tänka mig de känns mer matiga än vad vanlig pasta gör,, eller har jag fel..??
Er middag såg riktigt god ut i alla fall...

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 november 2016 10:39

Kikärtspastan kommer från Risenta och finns på ICA och även andra matvarubutiker. Det finns även bönpasta och olika spaghetti i Risentas sortiment av mindre kolhydrater.

Här kommer en länk till ett inlägg i min blogg

http://wiper.bloggplatsen.se/2015/05/14/11096303-bonpasta-spaghetti-fran-risenta/

En länk för att se alla produkter

http://www.risenta.se/pasta-for-alla

Det var verkligen god sås min man gjorde till pastan och kycklingen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards