Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 april 2016

Preem i Vaggeryd och en kattunge på vift. ;)

Av Malin wiper - 20 april 2016 14:00

 


Jag hämtade min man på hans kafferast och vi åkte iväg till vårt fina Preem för att ta en fika. Här ser ni till vänster Anders Andersson som drev macken förut, sonen Mikael tog över för 5 år sedan. Pappan arbetar där ibland men håller mest på att rusta upp gamla veteranbilar till toppskick. Tyvärr tog jag inte bilden i rätt sekund för pappan  tittade lite snett nedåt men det kan inte hjälpas. Trevliga killar båda två.                                  

 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2014 då en veteranbils-karavan åkte in på macken. Klicka här för att se ett inlägg från 2015 med bättre bilder på far och son. Där ser man pappans garage med läckra bilar han fixar upp


 

Deras cappuccino är supergod med ett krämigt fint skum. Vi delade på en frasig nygräddad fullkornssmörgås, min man tog skinkan och jag osten. Dom har hög kvalitet på pålägget. Jag gillar omväxling så vi alternerar mellan våra två fikaställen.        


  

Här sitter min man redo för att hugga in. Dom bytte möbler för ett tag sen så det ser så fräscht och ombonat ut. 


  

Sen åkte jag till coop för att handla lite och då köpte jag lite kexpaket. Jag har problem igen med att jag äter för många smörgåsar så jag får ta till lite kex istället för då behövs varken smör eller pålägg. Hittade tre sorter där ett var utan socker helt (digestive) och dom andra minimalt med socker, även mindre kolhydrater, med fibrer. Då kan man ta ett eller högst två kex under dagen mellan målen. Kommer  att bara äta smörgås på morgonen.  Maten äter jag lagomt och bra så där behöver jag inte ändra nåt.



  

En liten kattunge hade smugit sig in på Coop och personalen agerade proffsigt och fångade in katten jättesnabbt. Kul att jag fick ta en bild på underverket..   Det är annars ovanligt att en katt går in på en butik     


  

När jag sen åkte hem så rusade ett tåg förbi med massor av läcker graffiti. Det var som att sitta på en konstutställning där i bilen "drive in" tåg-konst..  . Önskar att jag hade fått med alla vagnar för det såg så läckert ut och livade upp dagen.

 

 

#Preem #Cappuccini #Kexpaket #Coop #Kattunge

 
 
Annelie

Annelie

21 april 2016 16:44

Dessa digestivekex som inte har något socker i sig tycker jag är lite tafatta.
Jag personligen tror inte sockret är såå farligt ide, utan det är mer fettet,, för de är ju inte magra.. :-/
Men GODA... :-P

Belvitakexen är goda, med lite smör och en bit ost.

Stackars kissesmisse... :-(
Hoppas att han hittade hem.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 april 2016 17:15

Dom är inte så goda som dom vanliga men ger istället inget sockersug. Jag har lite banan på dom ibland och då blir det godare. Belvita gillar jag också

Katten bor i närheten och dom vet vem matte är

Kramar
Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 16:30

    I förmiddags gick jag förbi vår busshållplats när jag var på väg ner till centrum. På håll såg jag denna barnvagn (sittvagn), och blev så ställd när jag inte såg nån bredvid vagnen så jag blev lite oroligatt ett barn satt ensam i vagnen. När...

Av Malin wiper - Lördag 18 maj 10:00

     Vi var ju och såg återinvigningen av Aseaströmmen i går och jag började med att filma Västerås Stadsmusikkår. Dom spelade jättebra och sen hölls det invigningstal. Dom borde ha avspärrat så man hade vetat vad man hade att hålla sig till. Mån...

Av Malin wiper - Fredag 17 maj 09:45

    I går då vi var på väg ut på vår promenad så såg jag nåt på gräsmattan men det såg så märkligt ut. Jag gick närmare och då såg jag att det var en hare. Den låg blixtstilla och när jag närmade mig med lätta steg så reagerade den inte så jag b...

Av Malin wiper - Torsdag 16 maj 08:15

    I går promenerade vi bort till ICA Ettan som ligger 1,1 km från oss. När vi gick där på trottoaren så hörde jag nåt som prasslade bredvid mig och det visade sig vara en kråka. Den var jättenära mig så den blev jätterädd och flög iväg så snab...

Av Malin wiper - Onsdag 15 maj 09:15

    Min man gjorde ett jättefynd för några dagar sen på Röda Korsets second hand. Han köpte denna skjorta för endast 75 kr och den var helt oanvänd och kommer från Stenströms . Där kostar skjortor från 1.600 kr upp till över 2000 kr. På etikette...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards