Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Konstvinst från Mattias Bokinge...

Av Malin wiper - 4 maj 2015 18:00


  

Min man vann första pris 1 maj då Mattias Bokinge skänkte en tavla där lottpengarna gick till Cancerfonden. Klicka här för att se vad jag skrivit förut ang detta. Mattias är bror till Åsa som drivet Ritz tillsammans med Jossan. Här ser ni min glada man som tar emot det fina  priset.        


   

Det är ett foto som överförts till canvasduk. Mattias Bokinge är bildkonstnär. Klicka här för att läsa lite mer om honom. Klicka här för att komma in på hans facebook.               

  

 

 

  

Här ser ni hans signatur på baksidan. Vi funderar på att rama in tavlan med en passande ram, inte så stor men vi vet inte än. Den hänger i min mans kontorshörna synlig då man kommer in i vardagsrummet, den får hänga där ett tag tills vi känner om vi skall flytta på den. Jag är själv väldigt förtjust i konst och det är kul att ha olika sorters konst. Denna tavla passar bra in som motpol till våra andra bildkonsttavlor. Det känns verkligen som vi har ett litet galleri just nu bakom soffan och ända bort till balkongdörren 


  

Ritz fortsätter att skänka pengar till Cancerfonden och nu gäller det glass som man kan köpa för 10 kr

  

Dessa intagande bakelser tornade upp framför oss men lyckades inte få oss på fall...                


  

Fina ljushållare på borden


  

Ute har det regnat för fullt och luften är så skön att andas. Parkdelen har inte fått några bänkar än så man undrar om det kommer ut några i år  

 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på dessa roliga paraplyer och se hur dom ser ut när dom används. Fattar inte att det inte finns såna att köpa överallt eftersom dom är effektivare när det blåser och skyddar personen bättre. Smart idé fast nackdelen är kanske att man inte ser så bra åt sidorna men det gör man ju inte i huva heller...   

 

  

När denna bil kommer ut på vår gata så vet man att våren är här. Det är en CITROEN 2CV från 1979 

 

Här ser man James Bond (Roger Moore) körandes just en Citroen 2CV i Bondfilmen For Your eyes only. Klicka här för att höra ledmotivet till den Bondfilmen med Sheena Easton

 

 

 

 

 

   

#Bokinge #Tavla #Cancerfonden #Ritz #Bond Citroen #Sheena 

 
 
Christina

Christina

4 maj 2015 20:11

Åh, vad roligt att han vann, verkligen en fin tavla.
Grattis till mannen.
Christina

http://www.baranaturligt.bloggplatsen.se

Malin wiper

5 maj 2015 08:01

Det var jättekul. Tack för grattiset. Mannen hälsar tillbaka

Ha en fin dag
kram

 
TjockMorsan

TjockMorsan

5 maj 2015 11:55

Grattis till vinsten! En jätte fin tavla och jag förstår att den pryder sin plats. Min lilltjej är ju en duktig fotograf och jag har tänkt att jag ska göra några förstoringar av hennes alster framöver. Men en del av hennes verk pryder redan mina väggar. :)
Ha en fortsatt fin vecka!
KramKram!♥

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Malin wiper

5 maj 2015 12:11

Tack snälla du. Den pryder verkligen sin plats. Kul att din dotter är sån bra fotograf, förstår att ni har fina foton då. Jag har några bättre bilder som jag själv skall föra över på canvas.

Ha en fin vecka själv
kramar

 
Ingen bild

Lena

5 maj 2015 20:49

Hälsa och gratta till vinsten.
kram Lena

Malin wiper

5 maj 2015 20:58

Han tackade för ditt grattis snälla du

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards