Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

Tygfabriken (Junexhuset) Huskvarna, och en väggfjäril...

Av Malin wiper - 20 april 2015 13:00


  

För ett tag sen så var vi till Tygfabriken som ligger i Junexhuset i Huskvarna. Jag var ute efter dekorationsband, jag har på vinden men har inte hittat kartongen där dom skall ligga. När vi flyttade var vi i sån dålig form så det kändes som hals över huvud och vi ville bara få iväg sakerna upp på vinden, allt gick så snabbt. Jag saknar vår butik där det fanns allt från garn, tyg till inredning....   

 

 

Jag kunde inte motstå den fina knappburken ovan. Nu skall jag bara ha minimalt med saker när det gäller att sy för det gick överstyr ett tag. Jag har lämnat in mycket till second hand. 

 


  

Det är en lagomt stor burk som inte tar sån plats


  

Här har jag lagt i lite knappar som jag hittade 

 

  

Såg även detta läckra tyg som hade massor av fjärilar som mönster. Just nu har vi annat vi måste prioritera så gardiner är långt ner på listan



  

  Även snedslåband finns med fjärilar som mönster 

 

   

En fjäril i smide som jag fick av min väninna A-G som varit till Ullared, och såg denna som hon tyckte passade till mig som numera är besatt av fjärilar...  

 

   

Den här platsen i hallen mellan två tavlor fattades det nåt på så jag har gått och funderat ett tag vad vi skulle sätta där. Så får jag då denna snygga fjäril med gnistrande stenar som passar perfekt mellan tavlorna så nu ser det komplett ut i hallen. Tusen tack gulliga du...   

 

Lars Winnerbäck med Att fånga en fjäril

 

   

Jag köpte en bit av ett prickigt snedslåband för att testa om det skulle funka på sjuksköterskeklänningarna. Jag är så ringrostig nu när det gäller att sy för det var så länge sen och jag har inte haft samma intresse på ett tag. Detta band finns även i andra färger 

 

   



#Tygfabriken #Huskvarna #Knappburk #Junexhuset #Fjäril

 
 
Carina

Carina

20 april 2015 15:12

Vilket vackert halsband!

http://carinaxnilsson.wordpress.com

Malin wiper

20 april 2015 16:04

Det var också fint.

Ha en skön kväll
kram

 
Liten Uggla

Liten Uggla

21 april 2015 12:35

En sån knappburk har jag med! :-) Den ligger i mitt syskrin. Fjärilen du fått, den som sitter på väggen; jag har ugglevarianten av den. Såg dem tillsammans på Fyndlagret i Tranemo för ett tag sen. Men jag har fått min av en bloggvän som köpt den i Ullared. Har den på väggen i vardagsrummet. Hur har det gått med era förkylningar? Hur mår mr T nu? Vad visade lungröntgen? Hoppas ni mår bättre. Ha en finfin tisdag i solen! Kramisar till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 april 2015 14:15

Vad kul att du också har en sån knappburk ;) Häftigt att vi båda har en likadan väggprydnad men med våra favoritdjur ;) hur det kan bli. Det var länge sen vi var till Tranemo men förut åkte vi alltid över Tranemo Gislaved när vi åkte till mamma. Vi skall ta en nostalgitur så småningom

Jag är helt frisk från förkylningen men Mr T har lite hosta fortfarande men han är bättre nu sen han fick slemlösande. Alla prover var bra men han har inte fått svar på röntgen än

Hoppas du mår bra, kommer in till dig senare i dag

Ha det bra och min man hälsar tillbaka

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards