Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Värnamo sjukhus och ett citat av Margaretha Krook...

Av Malin wiper - 18 april 2015 15:45

 


I torsdags åkte vi iväg till Värnamo sjukhus för att min man skulle på drop in röntgen eftersom han har sån hosta. Vi åkte dit på motorvägen men hem på den mindre vägen som är lite mer idyllisk. 

 

 

Jag har nu kunnat skriva färdigt detta inlägg eftersom jag flyttar runt laptopen från sängen till stolen med dynan och till barbordet i köket, så jag får olika ställningar. Övningarna för ländryggen hjälper verkligen och det är lika bra att jag håller på med dom varje dag. Jag hinner inte med facebook och ej heller att bloggvandra

 

 

 

     

 


 


Här är vi på väg i korridoren en trappa ner till röntgenavdelningen

 

 

                                                     

 

    


 


Det hängde lite färggranna fina tavlor på en vägg. Dom sa att det kunde bli lite väntetid eftersom drop in innebär att man får komma in mellan andra patienter som har tid. Fast det blev ingen lång väntetid utan han fick komma in rätt snabbt och var färdig på nolltid

   


 


Jag satt och kollade in en tidning och såg denna häftiga hållare för papper. Dessa ser ju så tråkiga ut i vanliga fall men här har nån som heter Pia hittat en häftig burk som hon använt för att piffa upp sin pappershållare på väggen. Vi har också en pappershållare i köket så nu känner jag för att piffa, eller pimpa hållaren som det numera heter

 

 

 

Pappershållare Route 66        

                                           


  


 



På en annan sida i tidningen hittar jag detta citat som är sagt av den suveräna skådespelerskan Margaretha Krook som gick ur tiden år 2001. Jag var så intresserad av teater när jag växte upp så jag följde både radio- och tv-teatern med stort intresse. Jag tycker detta citat säger mycket

 

 

                  

 

 

Margaretha Krook föddes 1925 i Stockholm, hon dog 7 maj 2001 i Stockholm, i en ålder av 75 år. Hon var en svensk skådespelare och anses vara en av 1900-talets mest betydande svenska skådespelare med talang för såväl dramatik som komik, hon var med i många underhållningsprogram också, där hon var sanslöst rolig. Nyårsaftnarna 1997-2000 var hon värd på skansen och läste Alfred Tennysons Nyårsklockan, det var direktsänt precis som nu på Sveriges Television

 

 



Här ser vi Margaretha Krook imitera Lill Lindfors

 

 

 

 


 

Här ser ni Margaretha Krook stå staty utanför Dramaten i Stockholm. Statyn har kroppstempratur.    

 

 

 


Vi tog en fika på Sjukhuscafét Stigs och där kunde man se denna färgstarka stol som hade en tavla placerad på sitsen 


 




När vi skulle gå därifrån så såg jag dessa vävda, färgstarka och fina konstverk som satt övanför rullatorparken. Verken är skapade av Sophie de Knoop och heter Nära - Bortom



                       

  


 


   Sen åkte vi runt i Värnamo men det började regna kraftigt så vi åkte hem rätt snabbt

 


 


  Tog den lilla vägen istället för motorvägen för det är skönare att åka där och mer att vila ögonen på

 





Denna fina segelbåt dök upp utefter vägen



   


Snart dags att sjösätta. Sen kom då detta med ländryggen och som sjukgymnasten sa så är det svårt och tidskrävande att bli av med nåt sånt helt och det kan ta tid. Jag blev rätt bra ett tag efter all träning men inte helt bra för att sitta i bilsäten är ett dilemma än om jag har kudden med mig så funkar det inte fullt ut. 

 

 

Sailing boat lamp

 

 

 

 

Tack för att ni tittar in hos mig. Hoppas ni har en fin helg och njuter i vårvädret

 

 

 





Detta är en låt jag gillar med Madonna La Isla Bonita. Jag är inte så förtjust i hennes nya låtar utom några få. Har haft inne denna låt förut men inte i denna liveversion. Hon är väldigt bra på att dansa.

 

 

 

 

 

#Värnamo #Margaretha #Sophie #Stigs #Drop #Pappershållare #Segelbåt #Ländryggen #Madonna

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards