Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av Malin wiper - 31 mars 2015 18:30

  

Samma dag som min man skulle på "Grabbkvällen" så gick vi båda in på City Skor för jag skulle visa min man vad han skulle köpa när han var där. Inlägget skulle ha varit inne för länge sen för det kom saker i vägen.                    


Denna gång var Elin där och hon är också en fin, glad och trevlig tjej         


  

Kolla in vilken häftig väska som kommit in för vår och sommar. Jag har själv haft en del väskor med fransar under årens lopp men nu var det länge sen.


  

Sommarskor med lagomt hög kilklack som jag skulle kunna tänka mig att ha själv och då när man vill gå ut och ha lite roligt en sommarkväll. Dom är lite filmiska  med den svart/vita remmen


  

Här en lägre modell men       


    

Elin håller upp en nyinkommen sko i lite rosa/lila ton och en halvhög klack 

 

  

Det är inte bara i kläder det är modernt med svart/vitt i sommar utan även i väskor mm 


    

Shoes Chair from Rakuten


  

Det finns verkligen nåt för alla och på samhällets butiker är dom väldigt bra inköpare. Denna mörkblåa skor har lite detaljer i form av stickningar och klacken är mellanhög och kraftfull    


     

Eller om man vill ha en helt platt ballerinasko men ändå lite tuff med lejopardmönster    


  

I skylten en gummistövel för barn med hantag, så praktiskt

 

  

Snyggt placerat i skylten


 

Denna promenadsko är en lite nättare modell som ser jättesnygg ut


        

Vill man ha färg på skorna så finns det mycket att välja på i vår och sommar          


Doug Seegers & Jill Johnson med Boulder to Birmingham 

   


#City #Elin #Doug #Jill


Av Malin wiper - 31 mars 2015 14:15

  

Jag köpte detta mobilskal 21 januari  på Elgiganten, det var nedsatt till 35 kr. Sen gav jag bort det till min man för han kom åt sin volymknapp så varje gång jag ringde så hörde han inte mobilen. Skalet gör att volymknappen täcks lite så man inte kommer åt. Jag har beställt ett nytt mobilskal till mig men det kom aldrig för det blev nåt fel från leverantören 

 

   

En dag stod min man där med ett paket som han skickat efter och där låg två mobilskal han ville ge mig...  . Det ena ser ut som en sliten kamera, det med fjärilen på föll mig i smaken för jag är ju smått besatt av fjärilar nu...  . Det var jättesnyggt och glimmade lite i silver och har en lite sammetsaktig yta. Min man kommer med små överraskningar emellanåt så nu har jag en på gång till honom som han verkligen behöver, fast då måste jag till Jönköping för att köpa den om såna inte finns här.       

 

   

Mobilfodralet ser blått ut men är mer mot svart och silver. Detta kommer jag att använda mest. 

 

Kul version av "Fjäril vingad syns på haga" med en man som spelar positiv på gatan sk (positivhalare). Sånt var det länge sen man såg men i andra länder förekommer det. Positiv äre orgel med vevanordning. Genom att veva på den spelar den automatiskt upp en melodi. Positivet är jämförbart med regalen och portativet. Instrumentet heter egentligen vevorgel på svenska (efter tyskans drehorgel) och har sitt ursprung i regionen Italien/Tyskland. Det är där jag sett positiv på gatorna och även i Holland. 

 

Klicka här för att se en annan form av positiv och läsa mer  

 

   

I dag fick jag ytterligare en överraskning och det från min läsare och vän Lena som skickat påskhälsning på ett kort med vackra fjärilar...  Hon hade även skrivit ett fint utsirat brev. 

 

   

Inte nog med detta utan inuti kortet fanns två fjärilshängen, jättesnygga. Tusen tack Lena, har mejlat dig 

 

   

Jag satt ett av hängena på ett halsband som Pisan (Liten Uggla) tillverkade åt mig för några år sedan och då med ett änglahänge, nu kan jag byta mellan dessa men jag skall ändå beställa en kedja hos Pisan som passar ännu bättre till detta hänge. Ett av dom kan man ju fästa i ett armband också 

 

Här ett annat klipp som är lite soft jazzigt med fina bilder

                         

 

I dag har jag bara varit inne och städat för jag sover lite dåligt på nätterna just nu. Borde ha gått ut men gör det i morgon istället än om vädret är rätt soligt och fint nu. Vi har inte hittat alla vårjackor än så vi måste ta en tur upp på vinden och det är rätt många trappor så man gruvar sig. Tack för att ni tittar in till mig, det glädjer mig och jag hoppas ni får en fin eftermiddag och kväll 

 

 

#Mobilskal #Fjärilshänge #Lena #Pisan 

 

Av Malin wiper - 31 mars 2015 10:00

                        


Förskrivet tidsinställt inlägg


Jag har sett filmen Disconnect som är ett skakande drama från 2012 i regi av Henry Alex Rubin. I rollerna ser vi Jason Bateman, Hope Davis, Frank Grillo, Michael Nyqvist, Paula Patton, Alexander Skarsgård, Andrea Riseborough mfl  



Handlingen:


Filmen handlar om olika människor och deras livssituationer och vad ständig uppkoppling leder till och allt som nätet ställer till med och konsekvenserna av detta. Det är olika öden som vävs ihop. Jag vill inte berätta mer för jag tycker att man inte skall veta så mycket när man börjar se filmen. Klicka här för att läsa mer av handlingen om så önskas   

 

 

Det var en stark film som gjorde att det knöt sig i magen, man ser så tydligt vad all uppkoppling och teknik ställer till med. Visst vet man att man måste vara försiktig och tänka sig för så man inte råkar ut för nåt men här ser man det så tydligt så det kommer som en käftsmäll, man ser vad konsekvenserna blir av det liv vi lever nu när man har mindre och mindre mänsklig kontakt live, utan nätet har tagit över till lite för stor del. Även vad som händer när allt missbrukas för att skada en annan person så konsekvenserna kan leda till döden. Som vi vet så har det kommit en ny slags mobbing som hänger ut folk till allmän beskådan. Filmen fick mig att tänka på en annan film som heter Crasch, också  ett starkt drama där händelser vävdes ihop. Det var en diger rollista där även två svenska skådespelare hade roller och hela rollbesättningen gjorde bra ifrån sig. Jag tycker att filmen var väldigt sevärd och man blev verkligen påverkad 

 

Jag ger filmen 4 datorer av 5 möjliga i betyg 

 

 

        

 

 


                                            


#Disconnect

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards