Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2014

Sonen och hans kompis på spontanbesök.....

Av Malin wiper - 1 juni 2014 07:00

  

När vi hade varit hemma en stund efter städningen i gamla lägenheten i går så fick vi världens överraskning, jag trodde jag såg fel. In genom dörren kom min son och hans kompis Leif...  Leifs sambo var barnvakt till barnbarnet så dom åkte ut en tur och bestämde sig sen att åka till oss. Det är ju ändå 35 mil och det var så jättekul att dom kom och vi hade några trevliga timmar ihop sen fick  jag ju  krama om min son ordentligt. Vi har inte setts sen julas då vi var till honom i Enköping.  

 

   

Vi hade en hel morotskaka i frysen som vi tog fram och sen satt vi och pratade en lång stund. Efter det så tog vi vår bil och åkte ut och visade Leif omgivningarna för han har inte varit i Vaggeryd förut och det var första gången jag träffade honom. Han var jättetrevlig och lättsam och har arbetat på min sons jobb förut.

 

   

Dom ville in på vårt Netto för min son sökte efter just denna sås Heinz Garlic suce som tydligen är jättegod men dom har inget Netto i Enköping så han köpte några plus nåt annat. Jag glömde be min man att ta en bild på mig och min son tillsammans men minnet är inte det bästa just nu när det är så mycket omkring mig.  

 

  

Så var dom till slut tvungna att åka hem igen och det kändes sorgligt.  Fick i alla fall träffa honom några timmar och det uppskattades

 


Nu är det dags att åka till lägenheten igen och fortsätta städa så jag hinner varken ut på facebook eller besöka era bloggar förrens detta är över men  hoppas ni har det bra och njuter i sommarbrisen. Vi hörs, sköt om er kram

 

   

 

 

#Sonen # Leif #Morotskaka #Spontanbesök

 
 
Cattis

Cattis

1 juni 2014 08:21

Åh vad det måste ha känts härligt att han kom på besök sådär apropå.
Det är sådan stunder som gör livet värt att leva.
Minnet, ja det är inte det bästa här heller. I alla fall korttidsminnet. Sådant som hänt långt innan kan man komma ihåg men knappt vad man åt till middag. :)
Värre blir det förstås när man är stressad eller har värk.

Idag är det sommarväder här men har inte bestämt än vad vi ska hitta på. Kanske blir det bara vila på en liten filt på min lilla gräsmatta.

Kram vännen och ha en bra dag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

1 juni 2014 09:27

Det var verkligen jättekul och precis då vi hunnit klart med första städningen. Min nackskada och utbrändhet gör att minnet och koncentrationen blir sämre när jag blir stressad och har mycket omkring mig men jag glömmer aldrig koder och siffror för jag har inte glömt vår nya portkod utan den sitter stadigt i hjärnan så det är ingen demens än i alla fall

Vi verkar också få sommarväder i dag men i går regnade det och var lite kallare

Tack för din härliga kommentar

Ha en skön dag
kram vännen

 
skrivmoster

skrivmoster

1 juni 2014 08:36

Oj så glad jag blev för din skull Malin, att du fick en så värdefull och härlig överraskning! Man längtar ju även efter sina vuxna barn ... Jag ser fram emot att få träffa vår vuxne son i sommar! Ha det så gott i era bestyr! Idag ser ut att bli en fin dag! Kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 juni 2014 09:28

Det var verkligen kul och dom förblir ens barn än om dom är vuxna för länge sen. Vad kul att du och din man får träffa eran son i sommar. Tack! Vi är lite försenade för min man har skjutsat en av mina väninnor till en konfirmation men vi hinner ändå

Ha en skön dag vännen
kramar

 
Ingen bild

Lambergsfrua

1 juni 2014 13:41

Men vilken härlig och trevlig överraskning att din son kom på besök med sin kompis. Jag kan förstå att du blev helt paff och sedan njöt av varje sekund. Det är väl sånt som kallas kvalitetstid.
Lycka till med flyttjobbet!
Varm kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

2 juni 2014 13:47

Det var verkligen en överraskning, tänk att åka så många mil för några timmar

Tack snälla du, detta kommer att ta tid och kraft

Varm kram

 
helga

helga

1 juni 2014 14:55

Men vilken superöverraskning. Jag kan tänka mig att du blev snopen och glad!! Skönt med ett litet avbrott i allt jobb med flytten också :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 juni 2014 13:48

Ja du det var inte dåligt att åka så många mil för några timmar. Vi behövde ett avbrott för vi hade arbetat non stop

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Pisan

2 juni 2014 10:56

Vad roligt! Där fick du lite extra energi tror jag :-) Hoppas att allt gått bra i helgen och att ni nu bara kan koncentrera er på ert nya boende och er själva. Puss & kram! ♥

Malin wiper

2 juni 2014 13:50

Vi hade slitit flera timmar så det var ett bra avbrott

Det är bara detta som gäller nu och vi kämpar mot tiden just nu

Tack för din omtanke

varma kramar

 
Annelie

Annelie

5 juni 2014 15:35

Åååååå,,, vad härligt underbart att din son och en vän till honom kom bara "så där"... snacka om kvalitétstid.

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 juni 2014 15:37

Ja du där blev jag överraskad och trodde jag såg i syne ;) Vi hade tänkt åka till honom i maj men i och med flytten så gick det inte så då var det kul att få träffa honom och umgås lite

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards