Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2014

Monica Z!

Av Malin wiper - 20 februari 2014 08:45

  

Nu har jag äntligen sett filmen Monica Z och den kan man nu se gratis på filmsajten Sweflix. För regin står Per Fly och i rollerna ser vi Edda Magnason, Kjell Bergqvist, Sverrir Gudnason, Cecilia Ljung, Vera Vitali, David hellenius, Oskar Thunberg, Jörgen thorsson mfl 

 

 

   

   

Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen som fått 4 MZ av 5 möjliga. Jag håller med dom helt i deras recension. 

 

Filmen skildrar en period under 1960-talet i musikern Monica Zetterlunds händelserika artistliv och behandlar hennes stormiga kärleks-och familjeliv, från telefonist i Hagfors till jazzsångerska i New York.

 

 

Jag ger filmen 4 Monica fejs i betyg av 5 möjliga i betyg för jag gillade filmen till tusen och Edda Magnason var otroligt bra i sin rolltolkning. Den var fint filmad och bra foto samt regi.   

 

         

 

 

 

 

 

 

#Monica

 
 
Annelie

Annelie

20 februari 2014 08:58

Härligt att du gillade filmen så bra... :o)
Jag själv tyckte den var sevärd, men med ett tråkigt slut.

Ha en jättefin torsdag vännen.. // Kramen Annelie

PS. Ska hämta ut paketet från dig idag, men pengar för portot ska du väl i alla fall ha..?? DS.

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 februari 2014 09:33

Håller med om att slutet var lite abrupt.

Jag vill inte ha några pengar för portot.

Ha en jättefin torsdag själv

kramar

 
Annelie

Annelie

20 februari 2014 09:00

Hmm.. hade lite för bråttom att skicka iväg min kommentar.. :-(
Sweflix, vad är det.. är det en gratissida eller vad..??
Var in och kikade på deras sida, men vart ingé klokare.. :-(

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

20 februari 2014 09:26

Det är en filmsajt. Då måste jag ha länkat fel. Kommer in med en länk till dig

Ha en fin dag
kramar

 
trollet

trollet

20 februari 2014 18:51

Åh, jag har inte kommit iväg på den ännu, men är säker på att den är bra!!

http://lchftrollet.blogg.se

Malin wiper

20 februari 2014 19:16

Du kan se den på filmsajten som jag länkat till men jag vet inte om den går på bio längre.

Ha en skön kväll
Malin

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

21 februari 2014 13:08

Hej
visst va den kul med bilder och inslag från 60talet.

http://chintohs blogspot.se

Malin wiper

21 februari 2014 13:57

Det var det verkligen

Ha en fin dag
kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards