Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Philip Seymour Hoffman!

Av Malin wiper - 3 februari 2014 11:30

  

I dag har jag sorg för skådespelaren Philip Seymour Hoffman har hittats död i sitt hem. Dödsorsak tros vara en överdos heroin. Jag trodde absolut inte att han hade drogproblem. Det känns väldigt sorgligt och han blev endast 46 år gammal. Han var en av mina favoritskådespelare och gjorde bra ifrån sig i alla roller han tog till sig.  

 

   

Här ser ni honom med hans fru Mimi O´Donnell

 

Han föddes 1967 i Fairport i New York, dog på min födelsedag 2 februari 2014 på Manhattan i New York. Han var en amerikansk skådespelare. Hans far var protestant och hans mor katolik, men han blev inte strikt uppfostrad i någon av konfessionerna. Han hade ett långvarigt förhållande med kostymdesignern Mimi O´Donnell, med vilken han hade en son och två döttrar. Tänker även på dom i denna sorgliga stund  

 

   

2006 vann han en Golden Globe i kategorin bästa skådespelare inom drama, för sin medverkan i Truman Capote i filmen Capote. Rollen gav honom dessutom en Oscar och priser som bästa skådespelare av minst 10 filmkritikerföreningar som till exempel The National Board of Review, Toronto Films Critics, och Los Angeles Film Critics. Hoffman nominerades till ytterligare tre Oscars, 2008 för sin roll i Charlie Wilson´s War, 2009 för rollen i Tvivel och slutligen 2013 för rollen i The Master. Samtliga tre gånger nominerades han i kategorin Bästa manliga biroll. Jag är inte förvånad alls för han hade sån inlevelse och blev personen han spelade. Jag har sett dom flesta av hans filmer. Han ersatte Kenneth Branagh som Tom Cruises ärkefiende i Mission Impossible lll     

 

Som ung hade Hoffman problem med missbruk av alkohol och droger men uppgav 2006 att han hade varit drogfri sedan han var 22 år gammal. I maj 2013 skrevs han dock in på rehab igen. Liggandes i sitt badkar med en nål i armen av journalisten och manusförfattaren David Katz som larmade polis och ambulans. Dödsorsaken är under utredning.  

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Här ses Philip till höger från filmen The Talent Mr Ripley. Till vänster Matt Damon och i mitten Jude Law

  

 

Klicka här för att läsa om vad svt kultur skriver ang detta. Klicka här för att se hans filmografi, han gjorde även en toppenroll i en av mina favoritfilmer Magnolia. Klicka här för att se sista intervjun med honom  

 

klicka här för att komma in och se ett klipp där han är med i en scen från filmen Magnolia


  

Rest in peace Mr Hoffman. Tack för alla din filmprestationer som aldrig blir glömda. Han hade otroligt uttrycksfulla ögon...   


  

 

#Philip #Magnolia

 
 
Annika

Annika

4 februari 2014 07:47

Så tråkigt. Varför? Vi är säkert många som sörjer och kommer att sakna honom.
Två dar försent men Grattis iallafall. Hoppas du gick en fin dag. Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

4 februari 2014 08:42

Det är verkligen sorgligt.

Tack för ditt grattis. Jag hade en skön slö dag ;)

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

4 februari 2014 09:07

Verkligen onödigt och sorgligt!

Här skulle man kunna skriva massor om hur USA är mer vana vid att röka gräs som senare ofta kan leda till tyngre droger och hur många kändisar där verkar lida av drogproblem.

Himlans onödigt!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 februari 2014 12:11

Håller med!

Ja du det är många kändisar som har problem med detta

Ha en skön dag

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards