Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 september 2012

Av Malin wiper - 26 september 2012 19:00

När min man kom hem från jobbet och vi hade ätit så åkte vi iväg ut med bilen. Vi hamnade till slut i Jönköping trots att jag var trött men vi var inte där så många timmar utan åkte direkt till Malmborgs Lilla för att få oss en fika. Det var ett tag sen vi var dit. Ägaren Victoria var där och även Emily och det var så mysigt att sitta därinne och bara mysa när regnet bara öste ner utanför


 

Här hugger jag in på en god kaka med citronglasyr ovanpå.

 

 

Min man tog en Selmakaka som är hans favorit.         



Jag skulle köpa ankarstockslimpor men dom hade slut så Victoria ringde till deras stora Café. Malmborgs Konditori på öster och där fanns det så jag fick undanlagt 3 st för 61 kr


 


Vi åkte sen dit och köpte dom tre bröden som är min favorit. Vi äter mest hårt bröd men ibland blir man sugen på en skiva mjukt så jag skivar dom och tar upp en ibland. Sen är dom goda att bjuda på också


 

På bröddisken stod denna fina tovade sak i form av flugsvamp  och lyste upp 


     

Det är så festligt där för dom har ett gammalt kösystem från förr så man får ta en sån här nummerlapp 




Annan snygg höstlik grupp

    

När vi sen var på väg in i centrum så såg vi denna fina utsmyckning på kullerstensgatan. Det var mosaik som formats så snyggt. Vi var in till second hand också men det får jag skriva om i morgon. Det var alldeles lagomt att vara borta några timmar.



Klicka här för att komma in på Enyas hemsida

Av Malin wiper - 26 september 2012 11:00

 

PicGifs


Blev förvånad när jag såg Anastacia på nyhetsmorgon tv 4. Hon blev intervjuad och verkar vara en jättetrevlig person. Hon uppträder på Globen i morgon 27/9. Klicka här för att läsa om detta. Showen heter "Night of the proms" och hon får sällskap av Art Garfunkel, Sarah Dawn Finer, John Miles och Måns Zelmerlöw.

 



 

  


Klicka här för att komma in på Anastacias hemsida


 


Anastacia har verkligen gett glasögonen ett ansikte när det gäller artisteri.  Annars tar artisterna av sig glaögonen på scenen men hon drar sig inte för att uppträda med dom på och det gillar jag. Hon är dessutom ursnygg i glasögon. Själv har jag sån allergi på ögonen så jag skulle inte kunna ha linser och har vant mig vid glasögon. Synd att dom blivit så dyra,  förr hade jag alltid 3 par att byta emellan. Nu har jag haft samma glasögon i 3 år för dom kostade 10.000 kr. Då kan man ju tänka att jag skulle kunna köpa billigare för det finns ju firmor där man kan få två par för samma pris men tyvärr gäller inte det mitt synfel. Dessutom måste dom skicka efter glasen långväga för att få dom så tunna som möjligt för att mitt synfel är så att annars blir dom för tjocka och tunga. När jag kunde arbeta så hade jag dessutom mer pengar och kunde betala dom snabbare.



 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 



Jag tar en låt med henne som jag aldrig hört "Yo´ll nNever Be Alone". Dessutom är det sån häftig början på klippet där hon är glasögonfri men sen tar hon sakta på sig glasögonen...  Jag skulle vilja ha lite större glasögon men det funkade inte när jag testade för jag har så smalt upptill på näsan så jag får bekymmer direkt

Av Malin wiper - 26 september 2012 09:00

Good Morning

DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture



Det finns inte mycket att skriva om när man inte upplevt nåt utan bara  varit inomhus. Vädret är som vanligt regntungt men det är lite ljusare ute i dag. Vaknade lite sent för jag drömde en massa konstigt i natt och vaknade flera gånger men nu har jag vaknat till efter en kopp kaffe och en god smörgås. Hoppas ni alla får en fin onsdag





Kul klipp med Elvis som heter Trouble & Guitar man. Först blir det bara trouble och det är meningen och kul men sen kommer guitar man. Detta är från en av hans bästa framträdanden då han var i toppform 1968. Han står på en scen mitt i folkhavet och ger allt i dom låtar han sjunger och mellansnacket är jättebra. Dom har sänt denna konsert på tv flera gånger. Klicka här för att läsa mer om detta


 



                 


 


Klicka här för att komma in på hans hemsida


 


 


Detta var en av Elvis Cadillacs. Klicka här för att se vart bilden fanns 


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards