Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Vinställ!

Av Malin wiper - 8 juni 2012 18:00


  Min man åkte iväg till Skillingaryd där det finns ett system. Vi hade endast 2 vinflaskor i detta vinställ för vägg som vi köpt på second hand. Vi har ytterligare ett liknande vi köpt hos Mimmis Magasin men en plupp (plastgrej) saknas som vi inte hittar efter vår flytt. Den kommer nog fram när vi tar upp en kartong i sänder för att rensa i källaren. Nu är stället nästan fyllt, vi såg att det ryms 2 flaskor till.  Vi har börjat träffa mer folk igen och då vill man ha lite dricka hemma än om inte alla dricker. Vi dricker inte så ofta men ibland är det gott med ett glas vin, likör eller nåt annat.


 


    Jag bad min man kolla efter detta vin som heter så lustigt "Arrogant" men det fanns inte på vårt system.  Klicka här för att komma in på en sida och läsa om vinet "Arrogant". Det får man införskaffa när vi är i Jönköping. 


 

 


  Just nu har vi bara en whiskeyflaska och en likör i vårt skåp så vi skall fylla på. Vi har ju en likörhörna och den lär vi sitta i i morgon när vi får gäster. Männen lär dricka en whisky medans vi kvinnor tar antingen likör eller ett glas vin



Korkskruv för vägg. Klicka här för att se vart den finns. Det är nog nåt för dom som har en riktig bar 

 

   


Min man köpte några olika sorter av starköl också


Skål på er och ha en fin kväll.....    

 
 
Annelie

Annelie

8 juni 2012 18:53

Har du provat Baileys Mint någon gång..??
Vi fick provsmaka den på båten en gång med massor avc is i,, och det var jättegött, så vi köpte en flaska som fortfarande står helt oöppnad i barskåpet.. *L*
Fattar egentligen inte varför vi köper på oss,, när vi sååå sällan dricker.
Vi tog vår sista vinflaska av 12 st häromveckan och de köptes för drygt 2 år sedan... bag in box-vin och ölflak har vi gett bort, bättre det än at det ska kastas.

En likör till du ska prova om du aldrig gjort det så är det Tequila Rose,, usch tänker du säkerligen när det är Tequila i,, men wow, vilken ljuvlig likör.

Trevlig helg.. // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

8 juni 2012 19:31

Den har jag inte testat. Tål inge mint så bra men ditt te funkade. Vi dricker också sällan och jag kom inte ihåg när det var sist ;)) fast ibland längtar jag efter ett glas vin till helgen och när vi har besök.

Varför skulle jag säga usch när det gäller Tequila ;) tack för tipset en sån skall jag köpa nästa gång.

Ha en trevlig helg själv
kramar

 
helga

helga

8 juni 2012 19:41

Vad fint det vinstället är och jag förstår att ni inte vill ha det tomt. Vad har hänt med det fina glaset?

Kul med gäster!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 juni 2012 19:50

Det blir som en prydnad och vi har lite för lite att täcka väggarna med just nu. Bilden föreställer inte våra glas utan jag har hittat den på en gratis bildsajt ;))

Det skall bli jättekul i morgon

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards