Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Malin wiper - 20 februari 2012 14:32


Marianne på Stationscafét i Stockaryd var med i Året Runt ang en händelse hon var med om 2008. Tack för att du delade med dig av detta Marianne.   


 


Klicka på bilderna så blir texten större och läsbar

  Klicka här för att komma in på Jane Lyzells hemsida. Hon är medium och såg till att bilen kom tillbaka. Klicka här för att läsa lite mer om henne. Eftersom jag har varit med om så mycket märkligt och kännt av saker så avfärdar jag inte detta utan är öppen för allt som inte går att motbevisa. Jag skulle nog ha behövt ha denna kvinnas hjälp flera gånger eftersom jag bott på ställen där jag upplevt saker. Till slut har jag flyttat och allt har lugnat ner sig.  Klicka här för att komma in på hennes facebook.



Av Malin wiper - 20 februari 2012 13:27


Morning break
click to get More Morning Break Comments & Graphics


Mina väninnor och jag hade en härlig kaffe och pratstund på Ritzs Konditori i förmiddags. Mrs B bor i huset bortanför mig så vi fick sällskap in till samhället där vi mötte upp Mrs A-G. Det har varit ett fantastiskt fint väder på förmiddagen med sol och lagomt kallt. Vi hann tala om alla ämnen från A till Ö....  Innan Mrs B var tvungen att ta tåget in till Skillingaryd där hon har sin frissa. 


Ingen ville vara med på bild så jag tog en bild på vad vi åt och ingen föll för frestelsen att ta nåt sött från Ritz frestelser. Jag tog en morotsfralla med skinka och ost. och dom andra tog varsin ostsmörgås

 

Vi lyckades motstå dessa gräddiga frestelser med chokladdekoration.


Även dessa kladdkakor med extra gott på toppen.......   


Utanför Akleja blomsterhandel 

 

Här kommer låten "Thats why the lady is a tramp" med Tony bennett & Lady Gaga 

     

Klicka här för att komma in på Tony Bennetts hemsida 


Klicka här för att komma in på Lady Gagas hemsida  

 

Av Malin wiper - 20 februari 2012 07:30

Min väninnan Mrs A-G hade på sig en sån snygg baskermössa på Mimmis stickcafé sist och hon var så supersnygg i den och jag tänkte att en sån skulle jag vilja ha. Då sa hon att hon kunde sticka en åt mig om jag bara köpte garnet. Jag blev jätteglad och nu bara efter några dagar så har hon stickat klart mössan. Jag fick inte fram dom rätta färgerna än om jag försökte i fotoprogrammet. den går mer i lila och grått men på bilden är den mot det vinröda och beiga hållet


Det är detta garn som använts som är köpt hos Mimmis Magasin


   Det är en kant nedtill och den är lite puffig upptill och jag gillar knoppen på toppen.


Hon är  verkligen otroligt duktig på både stickning och virkning. Tusen tack Mrs A-G vi syns på kaffe i dag....   Jag skall inviga mössan i dag.



En lila stickad mössa jag hittade på nätet men det är inte min stil för jag passar inte i rosetter....  Det blir för sockersött för mig men en del ser tuffa ut i sånt. Klick här för att se vart den finns.  



Av Malin wiper - 20 februari 2012 07:00


  

Jag frågade min syster om hon ville önska en låt i min blogg och det ville hon. Hon valde låten "Smoke on the water" med Deep Purple. Det blir en liveverson  från 1996 där det är ett rätt långt intro men sen går det igång på allvar. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är ett hårdrocksband som bildades 1968 i Hertford, England, Storbritannien. Gruppen har vid sidan av Black Sabbath, och Led Zeppelin räknats som en av de tre stora 70-talsgrupperna inom hårdrocken, som inspirerades av främst Jimi Hendrix och Eric Clatons grupp Cream. Dom håller på fortfarande . Klicka här för att komma in på deras officiella hemsida. Min syster är 10 år yngre än mig men hon har en bred musiksmak så hon gillar även grupper som jag lyssnat till som ung.


Klicka här för att komma in på den svenska  supporterklubbens hemsida. Syrran har jag ju berättat om sen förut att hon arbetar på en tidning som heter Markbladet och hon och hennes man har 2 katter Pip-Larsson och Nisse. Sen har dom Shäferhunden Axa. Dom bor i Kinna 13 mil från oss.


                                                                                     


 

I dag 09.30 skall jag träffa två väninnor och vi skall gå på Ritz konditori och ta en fika och prata bort en stund. Båda har jag träffat på Mimmis stickcafé och en av dom A-G och hennes man brukar vi umgås med ibland. Det skall bli jättekul och jag ser fram emot detta.  


Morning break
click to get More Morning Break Comments & Graphics


Ha nu en fin början på en alldeles ny vecka som är som ett oskrivet blad som man måste fylla med innehåll

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards